به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، سرمربی منچستریونایتد در مورد فعالیت حرفه ای ۲۶ ساله خود در اولدترافورد بینش جالبی ارایه می کند.


فرگوسن که بزودی ۷۱ ساله می شود، با همکاری دانشکده بازرگانی هاروارد در بوستون، سبک مدیریتی خود را مورد مطالعه قرار داده است.


او در مورد تصمیم خود برای افشای دانسته هایش برای استادان هاروارد گفت: می خواهم تجربه ام را به نسل بعدی مربیان انتقال دهم.


او خواهان آن است که برنامه کاری سرمربیگری در یکی از بزرگترین باشگاه های ورزشی جهان را به نسل بعد منتقل کند.


این تحقیق عمقی توسط ˈآنیتا آلبرسˈ و ˈتام دایˈ با عنوان ˈالکس فرگوسنˈ سرمربی منچستریونایتدˈ، برنامه کاری او را برای برنامه ریزی فصل، برنامه روز مسابقه، بازیکنان مد نظر خود، کنترل رختکن و اشتباهاتی که مرتکب شده فاش می کند.


تحقیق موردی فرگوسن در دانشکده بازرگانی هاروارد قابل ابتیاع است.


این تحقیق همچنین اینکه او چگونه تیم خود را آماده می کند، نحوه هدایت، گفت و گوهای تیمی و نحوه تغییر مسیر تیم در فرصت فاصله بین دو نیمه بازی را بیان می کند.


فرگوسن در این باره گفت: در کل مساله انتظارات ما، باور آنها به خودشان و اعتمادشان به یکدیگر است.


وی در مورد شیوه برخورد سخت گیرانه خود با بازیکنان گفت: ما بازیکنان را جریمه می کنیم، اما آن را بین خودمان نگه می داریم. نمی توان همیشه کنترل خود را از دست داد، بخصوص وقتی با ۳۰ بازیکن حرفه ای برجسته که همگی میلیونر هستند سروکار دارید.


فرگوس اذعان کرد در دوران حضور خود در اولدترافورد ناچار به تغییر رویکرد خود شده است.


وی گفت: بازیکنان امروزی نسبت به ۲۵ سال پیش، شکننده تر و حساس ترند.


فرگوسن گفت: سال ها پیش تهاجمی تر بودم. شور بیشتری داشتم و می خواستم فقط ببرم. اما امروز جاافتاده تر هستم. بهتر می توانم بازیکنان شکننده تر را کنترل کنم.


وی افزود: همیشه نمی توانیم فریاد و جیغ بزنیم. این کار موثر نیست.


سرمربی منچستریونایتد گفت: برای یک بازیکن و برای هر انسانی چیزی بهتر از خوب شنیدن نیست.


فرگوسن برای برگزاری یک کلاس مدیریت، دیداری از هاروارد داشته است.


وی گفت: در این مرحله از زندگی ام، احساس کردم به پیشرفت جوانان در مسیر مربیگری شان کمک کنم. این موضوع عامل مهم و قانع کننده ای برای من بوده است.