ایگور کاسترو: تاریخم را از نو می نویسم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبر آنلاین، با پیوستن ایگور کاسترو به راه آهن قدرت تهاجمی تیم بیشتر از گذشته خواهد شد. او سابقه خوبی در لیگ ایران دارد و اگر مثل گذشته باشد قطعا کمک زیادی به راه آهن برای کسب نتایج بهتر خواهد کرد. البته خودش تاکید می کند که می خواهد حتی بهتر از گذشته باشد و تاریخ جدیدی را برای خودش در ایران رقم بزند. مصاحبه او با سایت باشگاه راه آهن را می خوانید.

ایگور به راه آهن خوش آمدی. چطور شد که بعد از نیم فصل دوری دوباره به ایران برگشتی؟

- من با یکسری مشکلات از ایران رفتم. مشکلاتی که با باشگاه قبلی ام داشتم. من چهار سال در ذوب آهن بودم و با این هدف رفتم که ذهنم آزاد شود و بعد یک تصمیم درست بگیرم. در همان زمان همسرم باردار شد و چون دو سه ماه اول حالش خوب نبود نمی توانستم از برزیل خارج شوم و باید کنارش می ماندم. بعد از آن هم پنجره نقل و انتقالات در همه جا بسته بود و نمی شد به تیمی رفت. به همین خاطر باید منتظر می ماندم تا فصل نقل و انتقالات برسد. وقتی با باشگاه راه آهن صحبت کردم دیدم تضمین های خوبی می دهند و مدیریت خوبی دارند. دیدم همه چیز مرتب است و باشگاه حرفه ای رفتار می کند و می خواهد به تعهداتش پایبند باشد. از طرف دیگر من ایران را خوب می شناسم و می خواهم یک تاریخ جدید را برای خودم رقم بزنم. من سالهای خوبی را در باشگاه خوب ذوب آهن سپری کردم و حالا می خواهم به مربی وهم بازیان جدیدم کمک کنم تا تیم به افتخارات بزرگی دست پیدا کند. فکر می کنم این کار امکان پذیر باشد.

وقتی به تمرینات آمدی جو تیم را چطور دیدی؟

- اغلب بازیکنان را می شناسم چون چند سال است که در ایران هستم. به همین خاطر فکر می کنم هماهنگی با محیط برایم آسان باشد. به نظرم هم بازیان خوبی در راه آهن دارم و هیچ مشکلی نخواهم داشت.

تو سابقه کار با آقای دایی را نداری. ایا خاطره ای از برخورد و مواجهه شدن با ایشان داری؟

- چه زمانی که در پرسپولیس بودند و چه زمانی که به راه آهن آمدند، همیشه قبل یا بعد از بازی با هم احوالپرسی و صحبت می کردیم. من از سابقه ایشان مطلع هستم و می دانم که بزرگترین گلزن ایران بوده. امیدوارم رابطه خیلی خوبی با هم داشته باشیم و بتوانم به ایشان کمک کنم.

آقای دایی بارها در مصاحبه هایش تاکید کرده که در نیم فصل دوم می خواهد ضعف گلزنی تیمش را حل کند و به همین دلیل چند بازیکن هجومی گرفته. فکر می کنی بتوانی در این راه به او کمک کنی؟

- فکر می کنم من به تنهایی نمی توانم این مشکل را حل کنم چون گل را یک نفر به تنهایی نمی زند و کل مجموعه باید کمک کنند تا یک نفر گل بزند. با این حال به عنوان یک مهاجم، اولین انتظاری که از من می رود این است که بتوانم خوب گل بزنم. من هم تمام تلاشم را می کنم که گلهای زیادی بزنم و به تیم کمک کنم که پیروزیهای زیادی به دست بیاورد. امیدوارم مهاجمان دیگر تیم و سایر هم بازیانم هم گلهای زیادی بزنند.

امسال راه آهن نتایج خوبی به دست آورده و الان فقط دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. فکر می کنی بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند؟

- من مطمئنم که می شود ولی الان خیلی بازی مانده که فصل تمام شود. ما نمی توانیم بگوییم که چون نیم فصل اول را خوب شروع کرده ایم پس الان همه چیز را رها کنیم و بگوییم که حتما در نیم فصل دوم هم خوب نتیجه می گیریم. همیشه نیم فصل دوم سخت تر از نیم فصل اول است اما به نظرم این امکان وجود دارد که سهمیه لیگ قهرمانان را بگیریم.

در این مدتی که در ایران نبودی لیگ ایران را پیگیری می کردی؟

از اینترنت تا حدودی پیگیری می کردم.

بازی صنعت نفت - راه آهن در جام حذفی را دیدی؟

- برای مذاکره در باشگاه بودم که تلویزیون هم روشن بود و حدود نیم ساعت از بازی را دیدم. به نظرم تیم خوب بازی می کرد و خیلی به صعود نزدیک بود اما فوتبال همین است دیگر. گاهی اتفاقاتی می افتد که ناراحت کننده است اما باید آنها را فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم.

افسوس نخوردی که در آن بازی نبودی؟

- دوست ندارم این طور صحبت کنم که اگر من بودم یا نبودم اتفاق دیگری می افتاد. من فقط دنبال این هستم که هر وقت به زمین رفت بهترین بازی ای را بکنم.

و حرف آخر. نکته ای مانده که دوست داشته باشی درباره آن حرف بزنی؟

-همانطور که قبلا گفتم من آمده ام اینجا که تلاش کنم. کارهایی که قبلا در ایران انجام داده ام دیگر تمام شده و باید یک تاریخ جدید را بنویسم. ما نمی توانیم به کارهایی که در گذشته کرده ایم فکر کنیم. الان یک دوره جدیدی است و من دوست دارم بهتر از گذشته کار کنم.