نارنجی‌های زخم خورده دنبال انتقام از استقلال

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور فردا دوشنبه با انجام ۴ مسابقه به پایان میرسد که در یکی از این دیدارها شاگردان قلعهنویی و تقوی برای سومین مرتبه در فصل جاری رودرروی هم قرار میگیرند، مس کرمان با سرمربی جدیدش برابر نفت صف آرایی میکند، تراکتورسازی هم پس از ۳۱ روز در تبریز به میدان میرود و داماش با حضور تماشاگرانش پذیرای آلومینیوم خواهد بود. در زیر نگاهی گذرا به این دیدارها میاندازیم:

داماش گیلان - آلومینیوم هرمزگان(نتیجه بازی رفت: آلومینیوم صفر - داماش صفر)
صدور مجوز موقت حضور تماشاگران در ورزشگاه از سوی کمیته انضباطی بهترین خبر پیش از رویارویی با آلومنیوم برای تیم داماش بود. آنها که در هفته‌های اخیر نتایج مطلوبی را کسب کرده‌اند، با تکیه بر حضور تماشاگران، می‌خواهند ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به امتیازهای پیشین اضافه کنند.

آلومینیوم هم که در هفته پیش در خانه مغلوب استقلال شد، اگر باز هم دست خالی زمین را ترک کند، ممکن است جایگاه پانزدهم را هم از دست داده و یک پله دیگر در جدول سقوط کند. البته آنها درصورت کسب امتیاز در رشت و ناکامی پیکان در تبریز، بالاخره از مربع فانوس‌بدستان نجات پیدا خواهند کرد.

نفت تهران - مس کرمان(نتیجه بازی رفت: مس کرمان صفر - نفت تهران صفر)
نخستین تغییر در کادرفنی تیم‌ها در نیم فصل دوم لیگ مربوط به مس کرمان است. بوناچیچ در حالی دوباره به فوتبال ایران بازگشت که مس بدون مربی هفته پیش دست به کار بزرگی زد و سپاهان را شکست داد، به همین دلیل انتظار از او و تیمش وجود دارد که برابر نفت در تهران نتیجه خوبی کسب کند. اما ابراهیم‌زاده که به خوبی بوناچیچ را می‌شناسد و دستیارش کریم قنبری، مدتها‌ با این مربی کروات همکار بوده است، در تهران می‌خواهد دومین پیروزی متوالی در نیم فصل دوم را بدست آورد و جایگاهش در جدول را ارتقا بخشد.

تراکتور‌سازی تبریز - پیکان(نتیجه بازی رفت: پیکان صفر - تراکتورسازی صفر)
میزبانی پس از ۳۱ روز، اتفاقی خوبی برای تراکتورسازی است تا بتواند خود را به تیم‌های صدرنشین نزدیک‌تر کند. شاگردان اولی‌ویه‌را که پس از فولاد، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند، در این بازی خانگی میزبان پیکان پرنوسان هستند که بدترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده است که این بهترین فرصت برای رسیدن به پیروزی است. البته پیکان هم که با مربی جوان خود روزهای سختی را سپری می‌کند، می‌داند در صورت ناکامی در این بازی، به احتمال زیاد به مربع قعرنشینان سقوط خواهد کرد، به همین دلیل باید برای از دست ندادن امتیاز در میدان سخت تبریز بجنگد.

استقلال تهران - سایپا البرز(نتیجه بازی رفت: سایپا صفر - استقلال صفر)
یکی دیگر از مهمترین دیدارهای هفته، بازی انتقامی سایپا با استقلال است. این دو تیم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر هم به میدان رفتند که استقلال در آن بازی با برتری ۴ بر صفر سایپا را شکست داد اما نارنجی‌پوشان اشتباهات داور مسابقه را عامل آن شکست برشمردند. مجتبی تقوی پس از آن باخت گفت: " داور درست قضاوت می‌کرد بازی به پنالتی کشیده می‌شد " و پرویز حیدری مدیرعامل سایپا هم اعلام کرد: " سایپا به لطف داور از جام‌حذفی خداحافظی کرد. "

پس از ۲۷ روز بار دیگر سایپا و استقلال برابر هم صف آرایی می‌کنند، دیداری که برای نارنجی‌پوشان حکم بازی انتقامی دارد. شاگردان تقوی در صورد پیروزی در این مسابقه هم انتقام آن بازی را از استقلالی‌ها می‌گیرند و هم به جمع مدعیان لیگ اضافه می‌شوند، به همین دلیل انگیزه بسیاری برای کسب ۳ امتیاز آخرین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر دارند.

از سوی دیگر استقلال که این‌ روزها اسیر حاشیه‌های حضور فرهاد مجیدی در این تیم، صدور کارت بازی شماره ۷ و مشکلات کاپیتانی است، پس از پیروزی ارزشمند در هرمزگان و بازگشت به صدر جدول، می‌خواهد با شکست دادن سایپا از یکسو نشان دهد باخت بازی گذشته اتفاقی نبوده و از سوی دیگر جایگاهش در قله جدول لیگ را تحکیم بخشد.

تمام این مسائل، حساسیت‌های رقابت تیم‌های فوتبال آبی و نارنجی لیگ را افزایش می‌دهد و باید منتظر ماند و دید که سایپا با برتری مقابل استقلال دیگر مدعیان لیگ را خوشحال می‌کند و یا قلعه‌نویی هوادارانش را.

برنامه کامل دیدارهای هفته نوزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
یکشنبه - ۱۰/۱۰ / ۹۱
* صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۴، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم
* فجرسپاسی شیراز - پرسپولیس، ساعت ۱۴، ورزشگاه حافظیه شیراز
* صنعت نفت آبادان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان
* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان
* گهر دورود - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

دوشنبه - ۱۱/۱۰ / ۹۱
* داماش گیلان - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۵، ورزشگاه عضدی رشت
* نفت تهران - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید دستگردی تهران
* تراکتور‌سازی تبریز - پیکان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* استقلال - سایپا البرز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران