در این فدراسیون هر روز یکی رئیس می‌شود!

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، کفاشیان یکشنبه استعفا می کند. ، بهروان بازنشسته است باید از ریاست سازمان لیگ کنار برود، آقای ایکس به عنوان جانشین مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال میشود. این ها و دهها شایعه،مصاحبه و خبر دیگر از این دست را مدتهاست در رسانهها میخوانیم و میبینیم و میشنویم. انگار در کنار نتایج نه چندان خوش بینانه تیم ملی بزرگسالان در مقدماتی جام جهانی، مدیریت پر ابهام درد دیگری است بر دردهای پرشمار این فوتبال که نه دولتی است و نه خصوصی.

فوتبال ایران مدت‌هاست اسیر شایعه‌ها ست. از شایعه تغییر و تحول در مدیریت میانه فدراسیون و سازمان لیگ گرفته تا شایعه برکناری علی کفاشیان در مجمع عمومی و فوق العاده فدراسیون فوتبال که قرار است بهمن ماه برگزار شود.

در چنین جوی از هر ملاقات و دیدار ساده‌ای هزار حرف و حدیثو شایعه برای فوتبال بیرون می‌آید. حبیب کاشانی جانشین بهروان بازنشسته می‌شود؟! مهدی تاج دوباره به فدراسیون فوتبال برمی گردد؟ عزیزالله محمدی دوباره رئیس سازمان لیگ می‌شود؟



چنین فضایی یعنی بلاتکلیفی مدیران ارشد فوتبال ایران، یعنی دلزدگی روسای کنونی فدراسیون فوتبال از این همه شایعه و شاید بی توجهی هایی که از سوی مقامات بالاتر به فوتبال می شود.

برخی منتظرند تا اداره پرمخاطب‌ترین ورزش ایران به دست فرد دیگری سپرده شود و امیدوارند که چنین تغییر و تحولی به سود فوتبال ایران باشد. خیلی‌ها حتی نمی‌دانند چه می‌خواهند و چه نمی خواهند.

به مصاحبه برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها که عضو مجمع فدراسیون هم هستند، نگاه کنید، یک روز بی محابا از کفاشیان انتقاد می‌کنند و روز دیگر او را مدیری راست گفتار می‌دانند که باید همچنان بر مسند ریاست فدراسیون بماند.

برخی می گویند که عده‌ای به دنبال حفظ کفاشیان هستند تا به هر آنچه می‌خواهند در فوتبال برسند.

همه این حرف و حدیثها در محافل فوتبالی گفته و شنیده می‌شود.

از همه جالب‌تر هم بحثبازنشستگی است که برای برخی از اعضای هیئت رئیسه و به ویژه غلامرضا بهروان؛ رئیس سازمان لیگ مطرح می‌شود. غافل از اینکه فدراسیون یکی نهاد عمومی غیر دولتی است و بازنشستگی افراد با حضور آنها در فدراسیون فوتبال هیچ منافاتی ندارد همانطور که علی کفاشیان و برخی دیگر از اعضای هیئت رئیسه هم بازنشسته هستند.

سازمان لیگ یک موسسه کاملا خصوصی و ثبت شده است که اسنادش را به AFC هم ارسال شده است. بنابراین برکناری بهروان به دلیل بازنشستگی فقط خطر تعلیق دوباره فوتبال ایران را در پی‌ خواهد داشت بدخواهان ایران در خارج از کشور به سرعت دست به کار می‌شوند تا دوباره فوتبال ایران را دچار تعلیق کنند و به هدف‌های شومی که در سر دارند برسند.

برخی به عملکرد بهروان انتقاد دارند اما نباید به بهانه بازنشستگی ‌اش خواهان برکناری بهروان شوند. بهتر است اعضای هیئت رئیسه فدارسیون از کفاشیان تا آیت‌اللهی و بهروان و سایرین همانطور که فوتبالی سرکار آمده‌اند فوتبالی هم بروند. یعنی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در موردشان تصمیم گیری کند. مجمعی که چکیده فوتبال ایران است.

فوتبال ایران با شایعه، پچ پچهای درگوشی نه تنها پیشرفت نمیکند که پسرفت بیشتری خواهد داشت. مدیران ارشد فدراسیون فوتبال چه خوب و چه بد باید اول تکلیف خود را بدانند تا بعد بتوانند برای آینده فوتبال برنامه ریزی کنند. در شایعهبازار نمیتوان کاری پیش برد جز اینکه وضعیت فوتبالمان بدتر خواهد شد