کشتی زنان، علامت سوال بزرگ میزبانی تهران!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، مسابقات جهانی کشتی هر ساله در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان به میزبانی یک کشور به طور همزمان برگزار میشود که فدراسیون جهانی کشتی شهر تهران را به عنوان یکی از پنج کاندیدای برگزاری مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.

این در حالی است که از سال ۲۰۰۵ مسابقات جهانی آزاد، فرنگی و زنان هر سه در یک کشور و به طور همزمان برگزار می‌شود. حال باید دید فدراسیون کشتی ایران که کاندیدای میزبانی شده است، شرایط خاصی برای برگزاری مسابقات زنان دارد یا قصد دارد مسابقات زنان را در صورت موافقت فیلا به کشور دیگر واگذار کند. البته ایران در ابتدا باید میزبانی را به دست آورد و سپس به فکر حل مشکل کشتی زنان باشد.

به جز تهران، شهرهای لاس‌ وگاس(آمریکا)، پاناما سیتی(پاناما)، دهلی نو(هند) و سوچی(روسیه) کاندیداهای مسابقات جهانی ۲۰۱۵ هستند.

به گزارش ایسنا، ایران برای آخرین بار در سال ۲۰۰۲ میزبان مسابقات جهانی کشتی بوده است. البته مسابقات جهانی با جام جهانی متفاوت است. در مسابقات جهانی تمام کشورهای جهان حضور دارند ولی در جام جهانی تنها ۱۰ تیم برتر دنیا به صورت تیم به تیم با هم مسابقه می‌دهند که ارزش و اعتبار این پیکارها کمتر از مسابقات جهانی است.

تهران در اسفندماه امسال جام جهانی ۲۰۱۳ در هر دو رشته آزاد و فرنگی را میزبانی میکند. مسابقات جهانی (آزاد، فرنگی و زنان) ۲۰۱۳ هم در مجارستان برگزار میشود.