به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان ، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی که شنبه شب در هتل پارس تبریز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی با تراکتور همیشه سخت است مخصوصا که باید در تبریز و جلوی تماشاگران آذری بازی کنیم.

دایی با بیان اینکه جایگاه تراکتورسازی نشان داده که این فصل عملکرد خوبی داشته، به همین دلیل کار راه‌آهن در این بازی خیلی سخت است، افزود: متاسفانه در نیم فصل دوم شروع بدی داشته‌ایم و دو باخت بد به دست آورده‌ایم که مستحق آن نبوده‌ایم. تمام سعی‌مان را می‌کنیم که از تبریز دست خالی بیرون نرویم و اگر بازیکنان گفته‌های‌مان را انجام دهند، مطمئنا می‌توانیم امتیاز بگیریم و دست خالی به تهران نرویم.

خبرنگاری به برکناری علی دایی از تیم ملی در فاصله سه بازی مانده به پایان مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی اشاره کرد و پرسید چرا فدراسیون فوتبال امروز چنین کاری را در حق کی‌روش انجام نمی‌دهد؟ که سرمربی راه‌آهن در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: جدایی من از تیم ملی سیاسی بود و متاسفانه کسی که در فوتبال نبود من را برکنار کرد.

وی اضافه کرد: در دورانی که در تیم ملی حاضر بودم، در طول بازی‌های رسمی که هدایت تیم ملی را برعهده داشتم، تنها یک باخت داشتم ولی با همان یک باخت، من را اخراج کردند. بقیه را می‌سپرم به مردم فهیم‌مان که قضاوت کنند و بدانند که در فوتبال ما چه خبرهایی بوده و چه خبرهایی هست.

خبرنگار دیگری از دایی پرسید آیا قبول سرمربیگری تیم ملی برای او عجولانه نبوده و او می‌توانسته صبر کند و در سال‌های بعد سرمربی تیم ملی شود؟، که دایی در جواب گفت: من عجولانه تصمیم نگرفتم بلکه دقت نکردم که با چه کسانی کار می‌کنم. اگر تجربه الان را داشتم صدهزار سال دیگر با چنین فدراسیونی کار نمی‌کردم زیرا مشکلم آدمهایی بودن که نمی‌توانستند تصمیم‌گیری کنند و بالادستی‌ها به آنها دستور می‌دادند. آنها نه در آوردن من و نه در کنار گذاشتن من نقشی نداشتند که مشکل من این بود نه زود مربی شدن.

این خبرنگار در ادامه از سرمربی راه‌آهن پرسید که چرا برای مربیگری به آذربایجان نیامده و آیا به این موضوع فکر می‌کند که وی خاطرنشان کرد: من همیشه دلم با آذربایجان بوده و است و خودم را آذری می‌دانم. همیشه اینجا را وطن خودم می‌دانم و دوست داشتم امسال در خدمت شما باشم اما متاسفانه به خاطر گرفتاری‌های کاری و خانوادگی نتوانستم این کار را بکنم.

سرمربی ر‌اه‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا برای مسئولان فیفا جای تعجب ندارد که شما در فدراسیون فوتبال سمتی ندارید؟ که وی تاکید کرد: مسئولان فیفا در این رابطه با من صحبتی نمی‌کنند. از طرفی خودم بارها اعلام کرده‌ام که مستطیل سبز را بیش از پشت میز نشستن دوست دارم و اگر دنبال سمتی در فدراسیون بودم یا حتی علاقه‌ای به ریاست فدراسیون داشتم تا الان شده بودم. اما چون دوست ندارم و شرایطی را لازم دارد که از عهده من برنمی‌آید، آن را در این برهه قبول نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه آیا سفر ۴۸ ساعته‌اش به فیفا خللی در برنامه‌های تیم راه‌آهن ایجاد نکرده است، اظهار داشت: من همکاران خوبی در تیم راه‌آهن دارم و اگر ۴۸ روز هم در کنار تیم نباشم آنها به راحتی می‌توانند تیم را اداره کنند و برنامه‌ها را جلو ببرند.

دای با اشاره به اینکه امید عالیشاه بعد از پارگی دوری ۹ ماهه از فوتبال زمان می‌برد که به شرایط ایده‌آل برسد، در مورد تاثیر لغو بازی با سپاهان در روند حرکتی این تیم خاطرنشان کرد: مطمئنا هر تیمی که از شرایط مسابقه خارج شود ضرر می‌کند. ما هم همین طور هستیم اما یک کارهایی کرده‌آیم که خودمان را برسانیم.

سرمربی تیم راه آهن در مورد هدف گذاری این تیم گفت: با توجه به اینکه اول فصل جزو چند باشگاهی بودیم که دیر بسته شد اول فصل هدف ما بقا در لیگ بود ولی با بازی‌هایی که انجام دادیم، در فکر این هستیم که سال بعد آسیایی شویم. البته مهمترین عامل نتیجه نگرفتن راه‌آهن نداشتن تماشاگر است.

خبرنگاری به رقابت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در خرید بازیکن‌های گران قیمت اشاره کرد و از دایی پرسید که این اتفاقات بی‌عدالتی نیست و به فوتبال ایران آسیب نمی‌زند؟ که وی گفت: کاری به این مسائل ندارم و معتقدم فوتبال حرفه‌ای حکم می‌کند هر تیمی که وضع مالی بهتری دارد، بازیکنان خوب‌تری بگیرد و امکانات بیشتری داشته باشد اما وقتی در مملکت‌مان بسیاری از تیم‌ها دولتی هستند و هزینه‌های زیاد می‌کنند، بی‌عدالتی است و در واقع از جیب مردم برای آنها خرج می‌کنند.

دایی درباره کم تماشاگر بودن بازیهای لیگ هم تصریح کرد: این می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. از کیفیت پایین مسابقات گرفته تا زمان نامناسب و برنامه‌ریزی مسابقات. از طرفی باید به وضعیت اقتصادی مردم هم اشاره کرد که اجازه نمی‌دهد آنها راحت به ورزشگاه بیایند و مسابقات لیگ را ببینند.

خبرنگاری به این موضوع اشاره کرد که بعد از رفتن دایی، مهاجم شش دانگی در فوتبال ایران ظهور نکرده، در مورد اینکه منوچهری، ایمان موسوی و عباسفرد می‌توانند شبیه شما بازی کنند که دایی در جواب اظهار داشت: هر سه این آقایون از من بهتر هستند و حتی می‌توانند بهتر از این هم باشند. من را با کسی مقایسه نمی‌کنم. ما فوتبالمان تمام شده و آن را کنار گذاشته‌ایم و انشاالله جوانهایی بیایند که خوب کار کنند.

خبرنگاری با اشاره به اینکه علی دایی به تمام افتخارات دست پیدا کرده، از او پرسید که سقف آرزوهایش چیست که دایی در جواب گفت: آرزوهای هیچ کس سقفی ندارد و کسی که برای آرزوهایش سقف بگذارد، نمیتواند پیشرفت کند. ما همه آرزوهای بزرگی داریم و خدا هر چه بخواهد همان خواهد شد