بعید می‌دانم رحمتی خداحافظی کرده باشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، منصور پورحیدری در تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که کدام داربی برای شما خاطرهانگیزترین است؟ گفت: واقعا نمیتوانم یک دیدار بگویم، ولی فکر میکنم بازی ما با پرسپولیس در سال ۷۹ که با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی تمام شد به خاطر ریسکی که کردم و مهدی هاشمی نسب را در فوروارد وسط قرار دادم از بهترین داربیها برایم محسوب میشود.

او در ادامه به داربی سال ۷۴ اشاره کرد و گفت: در آن دیدار هم که تقوی را به جلو آوردم و آن دیدار را سه بر یک بردیم برایم از شیرین‌ترین داربی‌هایی بوده که در آن سرمربی بودم و اگر بخواهم از داربی دیگری اسم ببرم، از داربی اسم می‌برم که در دقیقه ۸۹ با گل فرهاد مجیدی موفق به شکست پرسپولیس شدیم.

او در ادامه در رابطه با بازی سال ۷۹ که به جنجال کشیده شد، گفت: اواخر بازی بود که بعد از گلی که زدیم شرایط بازی بر هم ریخت و فکر می‌کنم مهدی هاشمی نسب به خاطر فشاری که بر وی وارد می‌شد، کمی تمرکزش را از دست داد و و مجبور به تعویضش شدیم و به طور کل بازی شرایط نامطلوبی داشت و شاید آن بازی از تلخ ترین‌ خاطره‌هایم باشد، چرا که آن بازی را ما باید می‌بردیم. البته دیدار سال گذشته که ۳ بر ۲ از پرسپولیس شکست خوردیم نیز از خاطرات تلخم محسوب می‌شود.

منصور پورحیدری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا خبر کناره‌گیری مهدی رحمتی صحت دارد؟ گفت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و فکر می‌کنم که اگر هم باشد، نظر شخصی‌اش است و البته بعید می‌دانم که چنین مساله‌ای صحت داشته باشد، چرا که رحمتی شرایط خوب در استقلال و تیم ملی دارد و قطعا عاقل‌تر از اینهاست و مطمئنا اگر این تصمیم درست باشد، واقعا حیف است. در هر حال من قطعا با رحمتی صحبت خواهم کرد تا ببینم این مساله چقدر صحت دارد.

مدیر فنی باشگاه استقلال در ادامه از شرایط داربی گفت: تمرینات را از امروز آغاز کردیم و مثل همه بازی‌ها برنامه‌ریزی برای این دیدار خواهیم داشت و البته حساسیت‌هایی در این بازی وجود دارد که البته این حساسیت‌ها طبیعی به حساب می‌آیند. خوشبختانه امیر قلعه‌نویی خودش سال‌ها در استقلال داربی را تجربه کرده و حواشی داربی را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که هر چه حاشیه کمتر وارد تیم شود و تیم با استرس کمتری به میدان برود بازی بهتری را ارائه خواهد کرد.

منصور پورحیدری درباره‌ی شرایط بازیکنان نیز گفت: بازیکنان استقلال شرایط خوبی دارند و روز به روز بهتر و هماهنگ‌تر می‌شوند. این بازیکنان مطمئنا در داربی حرفه‌ای عمل خواهند کرد و فکر می‌کنم که بازی زیبا و احتمالا پرگلی را شاهد باشیم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که برگ برنده استقلال در این دیدار چه کسی می باشد؟ گفت: هواداران در استادیوم مطمئنا برگ برنده این بازی هستند و همین که حتی در طول هفته‌ هم در تمرینات ما حاضر شوند و ما را تشویق کنند هم مطمئنا تاثیر گذار است.

منصور پورحیدری درباره نحوه انتخاب بازیکنان در داربی، گفت: مطمئنا در این جلسات تمرینی مسایل زیادی روشن می‌شود. قطعا بازیکنانی که تجربه بیشتری دارند، گزینه‌های بهتری می‌توانند باشند و یا اگر کادر فنی تشخیص دهد که بازیکنی احتمالا عصبی بازی می‌کند شاید او را از این بازی دور نگه دارد.

مدیر فنی استقلال در پاسخ به این سوال که چربش کدام تیم در این دیدار بیشتر است؟ گفت: روی کاغذ نمی‌توان به این راحتی چنین مساله‌ای را پاسخ داد. برنامه‌های تاکتیکی و توصیه‌های فنی مطمئنا در این دیدار موثر خواهد بود. از سویی در داربی سال ۷۴ که موفق به شکست سه بر یک پرسپولیس شدیم ۸۰ درصد از پیش‌بینی‌ها برد پرسپولیس را پیش‌بینی می‌کردند، ولی در آن دیدار ما برنده شدیم.

این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که علی کریمی در این دیدار حاضر نباشد، گفت: از این مساله اطلاعی ندارم و من علی کریمی را دوست دارم و امیدوارم هر جا که هست موفق باشد، ولی حضور یا عدم حضور کریمی فرقی برای ما نمی‌کند چرا که آنها یک گروه هستند و ما هم یک گروه هستیم.

وی در پایان در ارتباط با این که این چندمین داربی است که بر روی نیمکت استقلال مینشینید، گفت: واقعا نمیدانم و حسابش نکرده ام ، ولی این را میدانم که دو سال قبل از انقلاب من به عنوان دستیار استقلال روی نیمکت نشستهام .