حاشیه ها کشتی گیران را راهی امریکا کرد!

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، کشتی ایران بعد از بازگشت از بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن درگیر حواشی فراوانی شد که تبعات آن به طرق مختلف دامن تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی را گرفت. از کنارهگیری محمد بنا و همکارانش از تیم ملی کشتی فرنگی گرفته تا پیوستن جمشید خیرآبادی و ناصر نوربخش به تیم ملی آذربایجان و حتی جدایی امیرعلی اکبری از اردوی تیم ملی و قبول پیشنهاد این کشور رقیب، از جمله مشکلاتی بود که هر لحظه فشار انتقادات بر مدیریت فدراسیون را بیشتر می کرد.

هر چند نباید از نارضایتی همکاران رسول خادم در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و اعتراض به مطالبات مالی و دستمزدهای ناچیز آنان نیز به سادگی گذشت. البته نارضایتی های اخیر تنها به فرنگی کاران منتهی نمی شود چرا که آتش حاشیه و اعتراض رفته رفته به اردوی آزادکاران هم رسیده است.

اما درست در شرایطی که از در و دیوار فدراسیون کشتی مسایل حاشیه ای و مشکلات مالی و مدیریتی سرازیر است، خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد جمعی از اهالی نامدار و شناخته شده کشتی در حال انجام اقدامات لازم برای اعزام به آمریکا هستند. سفری که هنوز مشخص نیست به چه دلیل صورت می گیرد و اصلا مجوز این سفر را چه سازمان یا نهادی صادر خواهد کرد؟

جالب آنکه این تیم متشکل از ۵ مربی و ۱۴ آزاد و فرنگی کار است که اتفاقا نام سه ملی پوش المپیکی نیز در بین مسافران دیده می شود!(اسامی این گروه به امانت نزد خبرگزاری مهر می ماند) داستان این سفر پنهانی و غیرمنتظره زمانی عجیب تر می شود که حتی اهالی فدراسیون کشتی نیز از تشکیل و اعزام چنین تیمی به ینگه دنیا اظهار بی اطلاعی می کنند و هنوز نمی دانند بیخ گوش آنها چه تصمیماتی در ورزش اول کشور اتخاذ می شود!

از چگونگی صدور روادید برای این جماعت گوش شکسته و تامین هزینه های این سفر توریستی ورزشی که بگذریم، این نکته نیز قابل تامل است که اولا این اعزام از کجا و به چه صورت هماهنگ و اجرایی خواهد شد و ثانیا بر چه اصل و هدفی پایه گذاری شده است؟

به ویژه آنکه با توجه به لیست نفرات اعزامی این تیم به آمریکا می توان دریافت که بسیاری از کشتی گیران اعزامی، نه تنها نیازی به تجربه اندوزی و حضور در رقابتهای برون مرزی ندارند، بلکه برخی از آنان به هیچوجه در وزن خود به عنوان مدعی اصلی تلقی نمی شوند و حتی جزو نفرات دوم یا سوم این اوزان نیز به حساب نمی آیند!

به هر حال با وجود تلاش و تماس های مکرر خبرنگار مهر با اهالی کشتی هنوز مشخص نیست این کشتی گیران توسط چه کسی و با چه هدفی راهی این سفر پنهانی و مبهم می شوند و یا اصلا مهر ضمانتی بر بازگشت برخی از این آزاد و فرنگی کاران زده خواهد شد یا خیر؟ فعلا که مسئولان از این اتفاق بی خبرند و پیگیری های خبرنگار مهر هم راه به جایی نبرد و خیلی ها از این سفر ابراز بی اطلاعی کردند!