کی‌روش وسازمان لیگ باز بی نتیجه بود!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، مهدی تاج پس از جلسه امروز (دوشنبه) مدیران فدراسیون فوتبال و کارلوس کیروش در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه کیروش ، نمازی، کاسپار، بنده، علی کاظمی، کفاشیان و نبی حضور داشتند که درباره ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و هماهنگی با برنامههای تیم ملی به جهت آماده سازی این تیم در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا و جام جهانی صحبت کردیم.

وی گفت: کی‌روش حرف درستی می زد و می‌گفت ما تاکنون دو نتیجه‌ را از دست داده‌ایم و الان باید به صورت جدی بجنگیم. چون نه صعودمان مشخص است و نه سقوط. ما با پشتیبانی جدی می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم، حتی به صورت تیم اول. او از ما می‌خواست کمک کنیم و این موضوع را در برنامه‌های مان ببینیم. از طرفی ما هم شرایط لیگ را مطالعه می‌کنیم و معتقدیم نباید لیگ را چند پاره کرد. به علاوه وقتی لیگ پویایی داشته باشیم قطعا به تیم ملی کمک می‌شود. ما دو ساعت جلسه داشتیم و صحبت‌های مفصلی شد، اما به نتیجه‌ نهایی و قطعی نرسیدیم.

وی افزود: ما معتقدیم لیگ با برنامه خودش جلو برود، اما قرار شد طی ۱۰ روز سازمان لیگ و کادر فنی تیم ملی جلسات دیگری با هم داشته باشند و توافقاتی میانشان حاصل شود. ما تا هفته‌ ۲۷ لیگ را تعطیل نمی‌کنیم و به دنبال این هستیم که لیگ را زودتر تمام کنیم.

تاج گفت: با جدولی که من از لیگ برتر دیدم اطمینان دارم می‌توانم مسابقات را در نیمه اول اردیبهشت ماه تمام کنم. اما کی‌روش هم انتظاراتی دارد که درست است. او می‌گفت قطر ۴۵ روز مسابقاتش را به خاطر تیم ملی تعطیل کرده، لبنان هم از الان تعطیل کرده است.

وی در واکنش به این که مگر کره جنوبی و ازبکستان رقبای اصلی ما نیستند، گفت: به هر حال کی‌روش درباره این دو تیم صحبت کرد.

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که ظاهرا کی‌روش گفته اگر برنامه‌ها این گونه باشد مسئولیتی در تیم ملی نمی پذیرد، گفت: به هر حال من مسئول تیم ملی نیستم. اگر ما آن دو بازی مقابل ازبکستان و لبنان را برده بودیم شاید کار به اینجاها نمی‌کشید. از طرفی هم باید به کی‌روش حق داد، ما باید طی ۱۰ روز ببینیم تا چقدر می‌شود مسابقات را عقب و جلو کرد تا از آن بهره‌برداری خوبی بکنیم.

به گزارش ایسنا، تاج در واکنش به این که چطور می‌توانید این کار را کنید گفت: ما ۱۰ صندلی با یازده نفر داریم، باید در زمانی معین همه بازی‌ها برگزار شود که نمی‌توان همه برنامه‌ها را در آن گنجاند. متاسفانه AFC بر اساس بازی‌های غرب آسیا برنامه‌ریزی می‌کند و تیم‌های غرب آسیا خیلی ضربه می‌بینند. ما دو بازی مهم در جام ملت‌های آسیا داریم که تقویم آن لابه لای لیگ قهرمانان آسیا است. فکر می‌کنم در پایان بتوانیم کی‌روش را راضی کنیم و راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که نظر کی‌روش بالاخره در این باره چیست و چه می‌خواهد، گفت: کی‌روش انتظار داشت مابین مسابقات مثلا ملی‌پوشان را دو روز در اختیارش قرار دهیم که این حرف اساسا عملی نیست و با او صحبت کردیم و خوشبختانه پذیرفت که چنین کاری نمی‌شود کرد. او با این موضع گیری جلو آمد و ما هم یک قدم جلو می رویم تا موضوعات حل شود. خوشبختانه تاکنون عقب ماندگی در لیگ نداشتیم و سعی می‌کنیم تا هفته‌ ۲۷ برنامه‌ها بدون تغییر جلو برود. ممکن است تنها دو سه جابجایی داشته باشیم که باید ببینیم که آنها را چگونه می‌توان عملی کرد. کی‌روش به ما گفت اولویت شما بین لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی کدام است؟ که ما هم گفتیم تیم ملی، بین لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات داخلی کدام است، که ما هم گفتیم لیگ قهرمانان آسیا بعد گفت خب همین را در مطالعات بگنجانید.

تاج تاکید کرد: کی‌روش انتظار ندارد که لیگ را تعطیل کنیم. اما او مدام به فکر سه بازی حساس خرداد ماه است.

وی در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: هر خروجی که پس از مهلت ۱۰ روزه مطرح شود، من باید آن را در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ طرح کنم و اعضا را در جریان بگذارم.

سرپرست سازمان لیگ درباره برنامه‌های این سازمان برای بازی داربی گفت: طبق برنامه‌ای که ما داریم قرار است درهای ورزشگاه آزادی در ساعت ۱۱:۳۰ بر روی تماشاگران باز شود ۲۷ مورد درباره داربی مصوب شده که الان به شورای تامین می روم تا آنها را نهایی کنم. برنامه ما این است که کسی شب قبل از داربی به ورزشگاه نیاید چون دلیلی ندارد که این کار را انجام دهند. با شهرداری منطقه ۲۲ صحبت کرده‌ایم تا تمهیداتی بیاندیشند. اگر کسی نیاید بهتر است. به هر حال شرایط ممکن است طوری شود که درها را ساعت ۷ صبح باز کنیم. مطمئنا از تماشاگران هم پذیرایی خواهیم کرد. بلیت‌های داربی چاپ شده، اما گنجایش ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفر نیست.

وی درباره مشکلی که بین او و علیرضا رحیمی مدیرعامل سپاهان پیش آمده گفت: استقلال درخواستی از من داشت که خواسته بود به خاطر شرایط پروازی بازی‌اش مقابل ملوان نیم ساعت جابجا شود که من مخالفت کردم. شخصی که پیش من بود درخواستی را درباره سپاهان مطرح کرد که من گفتم با آن هم مخالفت می‌کنم، به خصوص اگر سپاهان باشد، منظورم این بود که کسی فکر نکند چون من اصفهانی هستم و سال‌ها در سپاهان بوده ام الان شرایط دیگری برای این تیم قائل شوم.

وی در پایان گفت: آن طور که من میدانم کفاشیان برای انتخاب من به عنوان سرپرست سازمان لیگ موافقت هیات رئیسه فدراسیون را گرفته بوده است.