بیانیه خطیب پس از ترک برنامه تلویزیونی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، بیانیه حجت الله خطیب که بر روی سایت فدراسیون کشتی قرار گرفته، به شرح زیر است:

ورزش کشتی ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران زمین دارد و مردم ما با کشتی زندگی می‌کنند و در کمتر نقطه از این سرزمین پهناور می‌توان جستجو کرد که مردمانش با کشتی عجین نباشند.

بی دلیل نیست که در خراسان جمعیتی یکصدهزار نفری به تماشای کشتی لوچو می‌نشینند(احتمالا منظور سرپرست فدراسیون، کشتی چوخه بوده است. کشتی لوچو متعلق به مازندران است) در گیلان، کشتی گیله مردی با استقبال مردم مواجه می‌شود، در کردستان، کرمانشاه، ‌ سیستان و بلوچستان و … نقاط مختلف کشورمان مردم از هر فرصتی برای سرشاخ شدن یلان و پهلوانان و قهرمانان دیار خود استفاده می‌کنند.

این شور و اشتیاق و این میزان علاقمندی مردمان ماست که کشتی را به عنوان پرچمدار و سردمدار کسب مدال در تمامی میادین المپیکی، جهانی و آسیایی تبدیل کرده است.

طبیعی است که انتظارات از کشتی و متولیان آن در میادین بزرگ بالا باشد والحق و الانصاف در المپیک لندن، مردم ما شهد شیرین پیروزی‌ها و دلاوری‌ها قهرمانان خود را چشیدند و با کسب ۶ مدال که ۳ مدال آن به رنگ طلا بود، قهرمانان ما و فرزندان دلاور این آب و خاک، مردم را مسرور و سرشار از شور و شوق و اشتیاق کردند.

مردم قدرشناس کشورمان برای سرافرازی دلاوران خود دست به دعا برداشتند و نذر و نیازها در کنار همت والای کشتی‌گیران و حمایت‌ها و درایت متولیان کشتی و ورزش و مربیان فداکار، غوغایی در میدان المپیک لندن برپا کردند که سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

علی‌الحال انتظار این بود که کارشناسان و اهالی فن از این فضای مثبت و شورانگیز در جهت افتخار ملی و یکپارچگی و پیشرفت بیش از بیش کشتی نهایت بهره برداری را با ابزاری که در دست دارند، ببرند اما متاسفانه دست های پشت پرده و افرادی که به هر دلیل موفقیت ها را بر نمی تابند فضا را پس از المپیک چنان تیره و تار نشان دادند که انگار بدترین اتفاق ممکن در تاریخ ورزش افتاده! سعی و تلاش آنها برای ایجاد اختلاف بین مردان بزرگ کشتی ایجاد انشقاق بین پیشکسوتان و خاک خورده های کشتی با فدراسیون و هزارو یک لطایف الحمیل دیگر نشان از اراده ی منفی در پشت پرده داشت و اما وجدان بیدار هرگز اسیر چنین دسیسه هایی نشده و مردم ما هم خوب و بد را تشخیص می دهند و در نهایت دست آدمهای مغرض رو خواهد شد.

با این وجود فدراسیون کشتی هیچگاه اسیر دام اینگونه دسیسه ها نشده و بلافاصله پس از المپیک طبق تقویم و برنامه های مصوب، امور داخلی و خارجی و جاری را با جدیت و قدرت ادامه داد، لیگ برتر کشتی آزاد را به رغم بسیاری از کار شکنی ها با شور و هیجان برگزار کرد، برای اولین بار مسابقات عمومی یا سراسری کشتی آزاد و فرنگی را با حضور تمامی سرمایه ها برگزار کرد، در تورنمنت ها و مسابقات مختلف حضورپیدا کرد و اکنون نیز آماده برگزاری مسابقات بزگ جام جهانی می شود و تمامی امور جاری فدراسیون هم با درایت همه همکاران خوب و پرتلاش به موقع و سر وقت و به درستی در حال اجراست در همین حال آستانه تحمل مدیریت و متولیان فدراسیون آنقدر بالاست که انتقاد ها ی سازنده را به جان و دل می پذیرد و با مغرضان و سنگ اندازان کاری ندارد و آنها را به وجدان های آگاه جامعه بیدار واگذار می کند و وظیفه خود می داند برای اعتلای کشتی با تمام وجود تلاش کند.

مشکلات مالی همواره بوده و این هنر متولیان فدراسیون است که برای رفع آن از طریق جذب اسپانسر و تعامل با وزارت محترم ورزش و جوانان اقدام کند که بحمداله تا به امروز اقدامات مثبتی صورت پذیرفته است. اکنون با وجود این همه کار و تلاش و فعالیت‌ها، هجمه‌هایی که بعضا به دور از انصاف از سوی برخی نسبت به کشتی و متولیان آن روا داشته می‌شود موجبات دلسری ما در فدراسیون را باعثشده و این بر عهده ما است که از تلاش و کوشش‌های آن‌ها دفاع کنیم چه اینکه سهم همکاران ما در فدراسیون در اعتلای کشتی و موفقیت‌های بی‌نظیر اخیر، سهمی بزرگ و سبز است و آن‌ها قابل تشویق و تقدیرند و اگر در برنامه‌ای مثل برنامه شبکه ورزش با اسم زیبا روح پهلوانی جریانی برپا می‌کنند که این همه تلاش و موفقیت را ناچیز بخوانند وظیفه بنده است که در مقابل چنین هجمه‌هایی ایستادگی کنم. بنده ۵۰ سال است که در بطن ورزش کشور قرار دارم و همواره با تمامی رسانه‌ها تعامل داشته و دارم و یقینا خوب را از بد و مغرض را از بی غرض تشخیص داده و می‌دهم.

تاکنون به یک خبرنگار و یک رسانه کوچکترین برخوردی جز عزت و احترام مقابل نداشته‌ام و اگر در برنامه شنبه شب ۳۰ دی ماه روح پهلوانی آن اتفاق افتاد(که اعتقاد دارم نباید می‌افتاد) برگرفته از همان تفکر مسمومی است که متأسفانه در رسانه‌ ملی هم رسوخ و نفوذ کرده است.

حتما جامعه و افکار عمومی و وجدان‌های آگاه تأیید می‌فرمایند که شخصی مثل حجت‌اله خطیب که به آرامش و خنده رویی معرف است تحت هر شرایطی آستانه تحمل خود را حفظ خواهد کرد ولی بببینید کار را به کجا رساندند که بنده نیز ترجیح دادم مثل خودشان جواب بدهم و این پاسخگویی به شیوه طرف مقابل، آن‌ها را برآشفت و اکنون مظلوم‌نمایی پیشه کرده‌اند.

مخلص کلام این است که بگویم برای تمامی اهالی رسانه، صدا و سیما، خبرنگاران، عکاسان و قشر پرتلاش و زحمت‌کش مطبوعات احترام خاصی قایل بوده و هستم و این را با عملکرد خود طی نیم قرن به اثبات رسانده‌ام و باز هم می‌گویم اگر از بابت اتفاقات شنبه شب ۲۹ دی ماه شبکه ورزش، بعضا آزرده خاطر شده و انتظار دیگری از بنده داشتند صادقانه از جامعه رسانه‌ای کشور عذرخواهی می‌کنم و این رودخانه عظیم همواره در مسیر خود حرکت خواهد کرد و آدم‌های مخلص را از آدم‌های مغرض جدا خواهد کرد.

حجت اله خطیب - سرپرست فدراسیون کشتی