به گزارش افكار به نقل از فارس ديدارهاي شب دوم ليگ برتر با پيروزي پرگل استقلال همراه بود. سپاهان نيز دربي اصفهان را به ذوب آهن واگذار كرد. سايپا هم به پيروزي رسيد تا از فشار انتقادات به مايلي كهن كاسته شود.

تک بازی هفته اول نیز میان فولاد خوزستان و صبای قم برگزار شد که با تساوی همراه بود.

* نخستین پیروزی خانگی استقلال برابر پیکان
تیم فوتبال استقلال ۳ بر صفر برابر پیکان به پیروزی دست یافت.
دیدار تیم‌های استقلال و پیکان از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه آزادی و با حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.
بازیکنان استقلال به دنبال اولین پیروزی خود در ورزشگاه خانگی بودند و در نمیه اول چند موقعیت گل به دست آوردند؛ اما نتوانستند توپ را وارد دروازه پیکان کنند و با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

استقلالی‌ها در نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه شاگردان احمدزاده انجام دادند و در دقیقه ۶۰ توانستند توسط مدافع خود، پژمان منتظری به گل اول دست یابند.
۴ دقیقه پس از این گل، استقلال ضربه ایستگاهی را پشت محوطه جریمه پیکان به دست آورد که میلاد میداودی توانست گل دوم را به ثمر رساند.
حملات استقلال ادامه داشت و فرهاد مجیدی در دقیقه ۷۸ گل سوم آبی پوشان را وارد دروازه پیکان کرد تا این تیم ۳ بر صفر پیکان را شکست دهد و به اولین پیروزی خود در دیدار خانگی دست یابد.

قضاوت این دیدار برعهده محسن ترکی بود. وی به علیرضا عباس‌فرد و جونیور از پیکان و فیلیپ آلوز دسوزا و حنیف عمران‌زاده از استقلال کارت زرد نشان داد.

ترکیب استقلال:
محمد محمدی، هادی کوشکی، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری(ایمان مبعلی - ۶۷)، میلاد میداودی(یعقوب کریمی، ۸۹)، مهدی امیرآبادی، فرهاد مجیدی، پژمان منتظری، فرزاد آشوبی، فیلیپه آلوز دسوزا، لوئیز(مجتبی محبوب‌مجاز، ۷۷)
سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب پیکان:
ابراهیم میرزاپور، مجید خدابنده‌لو(محمود شفیعی، ۸۰)، محمود پوراسدا…، مهدی تاجیک، علی سلمانی، علیرضا عباسفرد(جهانگیر عسگری، ۷۶)، علی قربانی، روح‌ا… عطایی، سید امیر میربزرگی، جونیور تورتا(ناصر آذرکیوان، ۷۱)، محسن ارزانی
سرمربی: محمد احمدزاده

* تساوی شاهین و تراکتورسازی در بوشهر
دیدار تیم‌های شاهین بوشهر و تراکتورسازی تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید.
اینب ازی از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر آغاز شد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.
داور این دیدار جمشید محمدی بود. وی به ایمان حیدری، محسن ایران نژاد و امجد شکوه مقام از شاهین و عباس محمدی و مرتضی اسدی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.
بیش از ۷ هزار تماشاگر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر بازی را از نزدیک تماشا کردند.

* پیروزی ذوب‌آهن در دربی و ناکامی شاگردان قلعه‌نویی
تیم فوتبال ذوب‌آهن دربی اصفهان را با پیروزی پشت سر گذاشت.
دیدار ۲ تیم ذوب‌آهن و سپاهان از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر و در حضور ۸ هزار تماشاگر برگزار شد. در پایان ذوب‌آهن یک بر صفر بازی را برد. تک گل ذوبی‌ها توسط محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۲۷ به ثمر رسید.

مسعود مرادی قضاوت این دیدار را بر عهدا داشت. وی به احمد جمشیدیان و ابراهیم توره از سپاهان و شهاب گردان از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.
سپاهان با این شکست ۶ امتیازی ماند و ذوب‌آهن نیز با این پیروزی با ۱۳ امتیاز موقتاً صدرنشین شد.

* استیل‌آذین در دقایق پایانی از شکست خانگی فرار کرد
دیدار تیم ‌های فوتبال استیل‌آذین و مس کرمان با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.
دیدار تیم‌های استیل‌آذین و مس کرمان از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه دستگردی و با حضور ۵۰۰ تماشاگر برگزار شد.
شاگردان صمد مرفاوی که در دیدارهای گذشته تنها یک پیروزی کسب کرده بودند، به دنبال دومین پیروزی خود در تهران بودند؛ اما در نیمه اول نتوانستند به هدف خود برسند و با تساوی به رختکن رفتند.
در نیمه دوم مسی‌ها به حملات خود ادامه دادند و توانستند در دقیقه ۵۱ توسط کیوان امرایی به گل دست یابند؛ اما این پایان بازی نبود. استیل‌آذینی‌ها در دقیقه ۸۹ توسط سیاوش اکبرپور گل تساوی را به ثمر رساندند تا ضمن فرار از شکست خانگی، مانع کسب دومین پیروزی شاگردان مرفاوی شوند.

قضاوت این دیدار بر عهده هدایت ممبینی بود. وی به سیاوش اکبر‌پور از استیل‌آذین و ارشاد یوسفی، مهرداد پولادی، محمد منصوری از مس کرمان کارت زرد نشان داد.

* پاس همدان و نفت تهران به تساوی رضایت دادند
دیدار تیم‌های پاس همدان و نفت تهران با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
دیدار تیم‌های پاس همدان و نفت تهران از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه قدس همدان آغاز شد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای نفت مارسیو خوزه نارسیسو در دقیقه ۴۲ گل به ثمر رساند. گل پاس را نیز اکمل هولماتف در دقیقه ۵۹ وارد دروازه نفت کرد.

داور این دیدار منصور نورمحمدی بود. وی به مارسیو خوزه از نفت تهران کارت زرد نشان داد.

* ملوان در خانه مغلوب سایپا شد
دیدار تیم‌های فوتبال ملوان انزلی و سایپا با نتیجه ۳ بر ۲ به سود سایپا به پایان رسید.
دیدار تیم‌های ملوان و سایپا از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه تختی انزلی آغاز شد که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود سایپا به اتمام رسید.
۲ گل‌ ملوان را مهرداد اولادی در دقایق ۴۱ و ۵۵ بر ثمر رساند. گل‌های سایپا را نیز ابراهیم صادقی در دقیقه ۵، مرتضی ابراهیمی در دقیقه ۴۸ و جابر انصلاری در دقیقه ۸۵ به ثمر رساندند.
قضاوت این دیدار بر عهده جمشید دانش‌مهر بود.