کریمی: با خلیفه توافق کردیم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مرتضی کریمی اظهار کرد: طی هفته قبل چندین بار با سلطانی و خلیفه صحبت کردهام. من صحبتهای لازم را انجام دادهام و به توافقاتی هم رسیدهایم و پیگیریهای لازم را انجام دادهایم. طبق توافقات نعمت خلیفه در بازیهای کشورهای اسلامی سرمربی خواهد بود و سلطانی در مسابقات جهانی من را کمک میکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد کادر فنی تیم ملی با بیژن مقانلو هم صحبت کرده است افزود: به حد کافی با مقانلو صحبت کرده‌ام و به او فرصت داده‌ام. می‌خواهم اردوهای تیم ملی با آرامش کارش را دنبال کند و نمی‌خواهم استرس این باشد که چه کسی می‌آید و چه کسی مربی می‌شود. در فضای حاشیه‌ای نمی‌شود کار کرد. ضمن این که از سوی دیگر با مرتضی سلطانی دو سال قبل کار کرده‌ام و فرد بدون حاشیه‌ای است که تمام فکرش موفقیت است.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا معرفی کادر فنی دیر نمی‌شود و آیا این مساله روی شروع تمرینات تاثیرگذار است؟ گفت: نه. دیر نمی‌شود چون هفته‌ بعد انتخابی‌ها است و اگر همه چیز درست باشد از دوشنبه اردوها را شروع خواهیم کرد و تا آن زمان فرصت وجود دارد مشکلی نیست.

وی در مورد مربی بدنساز تیم ملی افزود: هادی افشار که اکنون در استیل البرز هم در کنار من است کار آماده سازی بدنی ملی‌پوشان را برعهده خواهد داشت. در بخش فنی هم کار زیادی را نمی‌شود فعلا انجام داد چرا که بیشتر بحثشناسایی ملی‌پوشان و آشنا کردن آنها با شرایط اردوها را پیش‌رو داریم.

کریمی با تاکید بر این که تمرینات اصلی تیم ملی از ۱۰ اسفند ماه شروع خواهد شد، ادامه داد: تا قبل از شروع این تمرینات، بیشتر روی کارهای عمومی کار می‌کنیم و بعد از آن به مسایل اصلی می‌رسیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا در مورد مصدومیت محمد باقری معتمد و این که او به مسابقات جهانی مکزیک می‌رسد؟ گفت: با محمد صحبت کرده‌ام و مدعی است که بعد از عید تمریناتش را آغاز خواهد کرد. به او و چند نفر دیگر که شرایط مشابه داشتند گفتم کارتان انجام دهید و هر زمان که لازم شد تصمیم آخر را می‌گیرم. هیچ قولی به آنها نداده‌ام.

وی ادامه داد: از نفرات دعوت شده به اردو هم تست‌های پزشکی ورزشی لازم را می‌گیریم. این کار را هم به خاطر آگاهی از شرایط آنها انجام می‌دهیم و هم می‌خواهیم بدانیم در آینده شرایط آنها چطور است. در این تست‌ها اگر ملی‌پوش را ببینم که آسیب دیده است و نمی‌تواند در مسابقات حساس بعدی ما همراهی کند از اردوها کنار می‌گذاریم چرا که مسابقات قهرمانی جهان جای آزمایش کردن نیست و جای حضور بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها است.

کریمی در پاسخ به این سوال که چرا قصد دارد این اقدام را انجام دهد و این افراد را از اردوها کنار بگذارد گفت: این کار را بر اساس تجربیاتی که از قبل و در این سالها به دست آوردهام انجام میدهم. مسابقات جهانی اهمیت بسیار زیادی دارد و جای آزمایش نیست.