محرومیت کانوی ایران تا اطلاع ثانوی!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، پس از برکناری احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی مجامع جهانی این رشته نسبت به این تغییر موضع نشان دادند و بارها خواستار بازگشت وی به فدراسیون و لغو حضور اسبقیان در راس کار شدند. مخالفت با تصمیم مسئولان ورزش تا جایی ادامه یافت که فدراسیون جهانی کانو پس از اجلاس سن پترزبورگ در نامه ای به دبیر فدراسیون اعلام کرد که تمامی فعالیت های کانو ایران در سطح بین الملل تا اطلاع ثانوی تعلیق است.

در این نامه آمده است: «پیرو نامه مورخ ۳ دسامبر ۲۰۱۲ درباره وضعیت فدراسیون قایقرانی ایران باید به اطلاع شما برسانیم که در کنگره اخیر ICF در سن‌پترزبورگ تصمیم گرفته شد که فدراسیون قایقرانی ایران تا اطلاع ثانوی محروم شود. این محرومیت به این معناست که هیچ ورزشکار ایرانی حق شرکت در هیچ یک از رقابت‌های کانو درسطح جهانی و قاره ای را ندارد. همچنین ایران هیچ نماینده‌ای در کنگره‌های ICF نخواهد داشت. هیچ بودجه‌ی بین‌المللی در اختیار فدراسیون قایقرانی ایران قرار نخواهد گرفت و هیچ سرمربی خارجی نمی‌تواند در ایران مربی‌گری کند.»

در ادامه رفع تعلیق کانو ایران منوط به بازگشت دنیامالی به فدراسیون اعلام شده و آمده است: «این محرومیت شامل بازی‌های آسیایی، بازی های جهانی، انتخابی المپیک و هر تورنمنت بین‌المللی خواهد بود. این وضعیت تا اطلاع ثانوی پابرجا می‌ماند. آقای دنیامالی باید بار دیگر به سمت خود به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی ایران برگردد و اگر او شرایط کانو در ایران را تایید کند ICF محرومیت را لغو خواهد کرد.»

در این نامه در حالی کانوی ایران به صراحت از فعالیت در سطح بین المللی محروم شده است که مسئولان فدراسیون قایقرانی بارها خبر تعلیق ایران را تکذیب کرده بودند.