حمایت از جام‌جهانی کشتی در حد شعار است

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سیدجواد رفوگر ضمن بیان این مطلب افزود: قبول میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی در سال ۲۰۱۳ کار بزرگ و مسئولیت سنگینی است که باید به نحواحسن صورت گیرد. درست است که این رویداد بین المللی در سطح رقابتهای جهانی نیست، اما میزبانی هر چه باشکوهتر آن هم اهمیت فراوانی در نظر کشورهای دیگر و به ویژه متولیان فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) دارد و باید جدی تر گرفته شود.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ما یا نباید چنین مسئولیتی را قبول می کردیم و یا حالا که قبول کردیم باید به بهترین شکل به برگزاری و انجام این وظیفه بین المللی متعهد باشیم. مطمئنا مسئولان فیلا کاری به اتفاقات کنونی ورزش ایران و اختلافات کنونی برخی از اهالی ورزش ندارند و در شرایطی به تهران می آیند تا شاهد برگزاری هر چه بهتر و منظم تر رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۳ باشند.

رفوگر ادامه داد: امیدوارم متولیان وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک حمایت بیشتری از فدراسیون کشتی انجام دهند و با کنار گذاشتن برخی اختلافات، گامی مثبت در جهت برگزاری این رویداد بین المللی بردارند.

رئیس انستیتو بین المللی کشتی ایران در خاتمه به برنامه ریزی های این واحد علمی تحقیقاتی در حاشیه رقابتهای جام جهانی اشاره کرد و گفت: تیمی از افراد متخصص و باتجربه خودمان را مسئول برنامه ریزی و انجام امور تحقیقاتی و آموزشی کردیم و تا چند روز دیگر سرفصل های این کار تحقیقاتی آماده خواهد شد. مطمئنا ما نیز باید بهترین استفاده را از حضور کشتی گیران خارجی در کشورمان بکنیم و بتوانیم نتایج این اقدامات تحقیقاتی و آموزشی را به بهترین شکل در امور کشتی خودمان پیاده سازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی طبق برنامه طی روزهای ۱ تا ۴ اسفند ماه در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود که فدراسیون کشتی به عنوان متولی اصلی برگزاری این رویداد بین المللی ،هنوز در کش و قوس بی پولی و بدهکاری های میلیاردی خود است.