به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، جلال مرادی در خصوص دستمزد داوران، اظهار کرد: دستمزد داوران نسبت به بازیکنان تحقیرآمیز است. در داربی ۷۶ اگر قیمت بازیکنان را حساب کنیم صدها میلیارد میشود اما داور با دستمزد ۵۰۰ هزار تومان بازی را قضاوت کرد.

وی تأکید کرد: دستمزد داوران در حد فوتبال محلی است نه حرفه‎ای! و در حق آنها ظلم می‎شود که این عادلانه نیست. اگر می‎گویند فوتبال ما حرفه‎ای است باید در همه موارد به سطح حرفه‎ای شدن برسیم.

مرادی با تأکید بر این‎که باید حق داوران ادا شود، مدعی شد بدون شک سطح داوری ما از فوتبال بسیار بالاتر است. داوران ایرانی در بهترین سطح هستند و قضاوت‎های خوبی در بازی‎های بین‎المللی داشته و دارند. آقای فغانی از کاندیدای اصلی حضور در جام جهانی است و این در حالیست که تیم‎های باشگاهی ما در چند سال گذشته افتخاری در آسیا کسب نکرده‎اند.

این کارشناس داوری با اشاره به قضاوت محسن قهرمانی در دیدار سرخابی گفت: متأسفانه اعضای تیم‎ها به خودشان اجازه می‎دهند پس از بازی و در حالی که فیلم صحنه‎های مشکوک را ندیده‎اند در مورد داوری اظهارنظرهای منفی می‎کنند. باید فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به شدت برخود کند تا دیگر شاهد صحبت‎های عجولانه پس از بازی‎ها نباشیم.

مرادی در ادامه صحبت‎هایش عنوان کرد: طبق چیزی که فیفا اعلام کرده رئیس دپارتمان داوری باید با نظر رئیس کمیته داوران مشخص و به رئیس فدراسیون معرفی شود تا برایش ابلاغ بزند و اگر این پروسه طی شود قطعاً راه پیشرفت داوران بازتر می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: الان کمیته داوران یک حرف می‎زند و دپارتمان حرف دیگری و بعد هم در رسانه‎ها مطرح می‎کنند که اختلافی با هم ندارند. مطمئن باشید اختلاف دارند و این‎که می‎گویند اختلافی وجود ندارد، دروغ است.

مرادی علت این کار را این‎گونه بیان کرد: وقتی داور را رئیس انتخاب نمی‎کند، دیگر کسی از رئیس حرف شنوی ندارد و پشتت به شخصی گرم بوده که به او ابلاغ داده است.

داور اسبق فوتبال در پایان اعتراف کرد: مثل همه داوران ایرانی که دوست دارند دیدارهای سرخابی را قضاوت کنند من هم دوست داشتم یکی از این بازیها را سوت بزنم اما متأسفانه زمان ما از داوران داخلی استفاده نمیشد و آن زمان هم مثل الان پتانسیل این مهم وجود داشت.