پلاتینی: اسپانیا و برزیل شانس‌های قهرمانی هستند

ميشل پلاتيني در گفتوگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي فارس به آفريقاي جنوبي خاطرنشان كرد: از شرايط دقيق ميزبان اطلاعات دقيقي ندارم و نميتوانم در مورد جزئيات شرايط ميزباني صحبت كنم.

وی پس از اعلام خبرنگار فارس مبنی بر مسئولیت مهم رئیس یوفا به عنوان زیرمجموعه فیفا گفت: به هرحال اطلاعات نسبی در اختیار من قرار می‌گیرد و فکر می‌کنم شرایط خوبی در آفریقای جنوبی حاکم باشد اما از شما می‌خواهم با نگاه خبری و رسانه‌ای به کشور آفریقای جنوبی خیره نشوید.

پلاتینی اظهار داشت: ‌ بگذارید با گذشت زمان مثبت یا منفی بودن میزبانی آفریقای جنوبی روشن شود. سعی کنید در مورد آفریقا بدبین نباشید و اجازه بدهید هر کشوری را در سطح خودش زیر ذره‌بین قرار دهیم.

رئیس یوفا در مورد آسیا گفت: تیم‌های آسیایی تیم‌های خوبی هستند اما به من حق بدهید که اطلاعات کافی در مورد آنها نداشته باشم. ممکن است این اولین تجربه بزرگ در سطح رسانه باشد بنابراین سعی کنید با گذشت زمان در مورد وقایع قضاوت کنید.

پلاتینی در پایان گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزانی فارس به آفریقای جنوبی درباره شانس‌های قهرمانی تصریح کرد: در دوره‌های قبلی جام جهانی خیلی از بزرگان پیش‌بینی می‌کردند اما اظهارات آنها درست از آب در نمی‌آمد. من هم تاکید می‌کنم پیش‌بینی دقیقی ندارم اما همچنان بر استحقاق بالای دو تیم اسپانیا و برزیل برای رسیدن به فینال تاکید می‌کنم و آنها را شانس‌های برتر صعود به فینال می‌دانم.