واکنش‌ اهالی کشتی جهان به تصمیم IOC
افکار -

پس از حذف کشتی از رشته‌های اصلی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، ورزشکاران و مسئولان این رشته در طول روز گذشته نسبت به این تصمیم واکنش منفی نشان دادند.

مسئولان، ورزشکاران و قهرمانان در رشته کشتی آزاد و فرنگی این تصمیم را عجیب و غریب توصیف کردند.

فدراسیون جهانی کشتی در واکنش به این تصمیم گفت: فیلا تمام اقدامات لازم برای متقاعد کردن کمیته‌ اجرایی IOC و اعضای این کمیته‌ را برای بازگشت از این تصمیم انجام خواهد داد. آخرین شانس برای لغو این تصمیم و بازگرداندن این رشته به المپیک ۲۰۲۰ در جلسه‌ای در سپتامبر سال جاری در بوینس آیرس، آرژانتین خواهد بود.

پیش از جلسه اعضای فدراسیون بین‌المللی کشتی فیلا در پوکت تایلند، رافائل مارتینتی از هم اکنون با انتقادهای گسترده‌ای در واکنش به این تصمیم روبرو شده است.

* میخایل مامیاشویلی، رییس فدراسیون کشتی روسیه که یکی از اعضای فیلا نیز است، پس از این تصمیم گفت: من مطمئنم مارتینتی تلاش زیادی برای گسترش کشتی و جایگاه آن انجام داده است.

* جانیس زاماندوریدیس، رییس فدراسیون کشتی آلمان گفت: با این تصمیم یک تکه از ایده المپیک از بین رفت.

* حسن باروئف، قهرمان وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۰۴ آتن، در واکنش به این تصمیم گفت: این تصمیم باور نکردنی است. اگر روسیه در المپیک لندن تمام مدال‌ها را می‌گرفت، می توانستم این تصمیم را تا حدودی قبول کنم، اما اکنون با این تصمیم تمام دنیا متضرر شده‌اند.

* ریچارد کاریون، عضو سابق IOC در واکنش به این تصمیم گفت: تصمیم بزرگی بود. بسیار ناراحت شدم.

* ناتالیا ورو بیوا، قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی زنان بعد از این تصمیم گفت: یک تراژدی برای بسیاری از مردم بود.

* کایل ساندرسون، قهرمان المپیک آتن معتقد است حضور کشتی در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آخرین حضور کشتی در مسابقات المپیک نیست. وی که به این تصمیم خوش بین بود، گفت: به نظر من همه چیز درست خواهد شد. کشتی‌ تا پایان در مسابقات المپیک خواهد ماند.

کشتی از ابتدا از سال ۱۸۹۶ در بازیهای المپیک حضور داشته است و فدراسیون جهانی این رشته ۱۸۰ کشور عضو دارد.