افکار -

رئالی ها در راه کسب دهمین قهرمانی شان در لیگ قهرمانان اروپا، امشب در دیداری دشواری مقابل منچستریونایتد قرار خواهند گرفت؛ جدالی که بی تردید به اندازه یک فینال، پرهیجان و دیدنی است. امشب و همین طور در دیدار برگشت، همه امید رئالی ها به درخشش کریس رونالدوست؛ ستاره ای که اگرچه در چهارسال حضورش در رئال نتوانست به اندازه دوران بازی در الدترافورد به جام برسد، اما بسیاری معتقدند بسیار موثرتر از آن روزها بازی می کند. اما آیا او بزرگترین ستاره تاریخ باشگاه رئال مادرید است. نشریه اسپورت میل نگاهی داشته به بهترین های تاریخ رئال در رقابت های اروپایی؛ جایی که رونالدو در رتبه ششم قرار گرفته است!

۱ - آلفردو دی استفانو

بی دلیل به عنوان رئیس افتخاری باشگاه رئال انتخاب نشده است. ستاره آرژانتینی یکی از ارکان اصلی ۵ قهرمانی سفیدها در جام باشگاه های اروپا در اواسط دهه ۱۹۵۰ بود. او با رئال ۸ بار هم قهرمان لالیگا شد. دی استفانو که یک مهاجم قدرتمند و سریع بود، همچنان در فهرست بهترین گلزنان این باشگاه، در رتبه دوم قرار دارد.

۲ - فرانس پوشکاش

زوج مجارستان دی استفانو؛ این دو کابوس مدافعان اسپانیا و اروپا بودند. پوشکاش که یک تمام کننده تمام عیار بود، ۴ بار به عنوان بهترین گلزن لالیگا را از آن خود کرد. او در اولین فصل حضور در رئال، چهار بار هت تریک کرد. پوشکال هم سه قهرمانی در جام باشگاه های اروپا و ۸ قهرمانی در لالیگا در کارنامه دارد.

۳ - ایکر کاسیاس

یکی از محصولات آکادمی باشگاه رئال، با ۶۵۴ بازی برای این باشگاه، در فهرست بیشترین بازی های رئال، در جای سوم قرار دارد. اگرچه در این فصل با مورینیو دچار مشکل شده، اما هنوز در بین طرفداران رئال از محبوبیت بالایی برخوردار است. او جوان ترین دروازه بانی است که تاکنون در فینال چمپیونزلیگ به میدان رفته؛ ضمن اینکه با اسپانیایی به همه افتخارات ممکن رسیده است.

۴ - زین الدین زیدان

وقتی با انتقالی ۴۶ میلیون پوندی از یوونتوس به رئال کهکشانی پیوست، رکورد نقل و انتقالات دنیا را شکست. او همه ویژگی های یک ستاره بزرگ را داشت؛ دید عالی، پاس های دقیق، توانایی تمام کنندگی و تکنیک فوق العاده که می توانست حسابی بازیکنان حریف را به دردسر بیندازد. او سه بار عنوان مرد سال فوتبال دنیا را به دست آورد و با گل او بود که نهمین قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ رقم خورد.


۵ - رائول

او با ۷۴۱ بازی، بیش از هر ستاره ای دیگری برای رئال به میدان رفت و با ۳۲۳ گل، بیشترین گل ها را برای این باشگاه به ثمر رساند. او که یک تمام کننده تمام عیار بود، با ۷۱ گل زده، بهترین گلزن رقابت های چمپیونزلیگ است. او همان اندازه که در زمین تاثیر گذار بود، در رختکن تیم هم در بین بازیکنان از احترام برخوردار بود.


۶ - کریس رونالدو

او که با انتقالی ۸۰ میلیون پوندی به رئال پیوست، در چهار فصلی که در سانتیاگو برنابئو به میدان رفته، بیش از یک بار به تنهایی رئالی ها را به پیروزی رسانده است. سرعت خیره کننده، قدرت انفجاری، تکنیک بی نظیر و رکورد گلزنی عالی اش، او را به ستاره ای بدون جانشین برای رئال تبدیل کرده است. او بی تردید یکی از بهترین های تاریخ این باشگاه است.



۷ - امیلیانوبوتراگنیو

یکی از ستاره های محبوب دهه ۱۹۸۰ رئال؛ مهاجم فرصتی طلبی که به سختی تلاش کرد تا به یکی از بهترین های تاریخ این باشگاه تبدیل شود. او که در سال ۱۹۹۱ عنوان آقای گلی لالیگا را به دست آورد، یکی از ارکان اصلی رئال در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود بود. او در ۴۵۴ بازی اش برای رئال، حتی یک کارت قرمز هم نگرفت و شاید به خاطر همین اخلاق خوب اش، به عنوان مدیر روابط سازمانی باشگاه رئال انتخاب شده است.

۸ - رونالدو

" پدیده " در چهار سالی که برای رئال بازی کرد، با مصدومیت و اضافه وزن هم دست به گریبان بود اما در روزهای اوجش، هیچ چیز به اندازه دیدن حرکات او و گل هایش، جذاب و دیدنی نبود. با گل های او رئال دو بار قهرمان لالیگا شد. افتخارات فردی او از جمله سه بار انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان، نشان می دهد که چه اندازه بازیکن خوبی بوده است.



۹ - فرانسیسکو خنتو

یک هافبک بسیار سرعتی که احتمالا می توانست کریس رونالدو را هم پشت سر بگذارد، با ۶ قهرمانی در جام باشگاه های اروپا و ۱۲ قهرمانی در لالیگا، رکوردی را در اختیار دارد که بعید است به این زودی ها ستاره ای بتواند به آن برسد. او در ۱۸ سال حضور در این باشگاه، حدود ۶۰۰ بازی انجام داد.

۱۰ - اوگو سانچس

مهاجم مکزیکی رئال به خاطر گلزنی هایش به "اوگل" شهرت پیدا کرده بود. او چهار فصل پیاپی عنوان "ال پی چی چی" را از آن خود کرد؛ رکوردی که هنوز هم مسی و رونالدو نتوانسته اند آن را بشکنند. با گل های او بود که رئال بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰، برای ۵ فصل پیاپی قهرمان لالیگا شد.