فهرست خروجی ها روی میز گل محمدی
افکار -

بعد از جلسه ۳ ساعته رویانیان و گل محمدی قبل از بازی پرسپولیس و گهر، مدیرعامل پرسپولیس گفت قرار است گل محمدی چند هفته مانده به پایان لیگ فهرست بازیکنان مازاد و بازینان مد نظرش برای فصل آینده را اعلام کند.

سرمربی پرسپولیس از همین حالا چند بازیکن را برای فهرست مازاد زیر نظر دارد و خروج چند نفر از آنها هم قطعی به نظر می رسد. خروجی هایی که بعضی در فهرست مازاد هستند و بعضی دیگر خودشان ترجیح می دهند فصل آینده در تیم دیگری فوتبالشان را ادامه دهند.

فهرست خروج

مهرزاد معدنچی

ستاره پرسپولیس در لیگ ششم، بازگشت موفقی به این تیم نداشت اما تنها بازیکن فهرست مازاد نیم فصل بود که توانست در این تیم باقی بماند. آخر فصل قرارداد معدنچی با پرسپولیس تمام می شود و گل محمدی علاقه ای به تمدید قرارداد او ندارد. جدایی معدنچی در پایان فصل، از همین حالا قطعی به نظر می رسد.

عادل کلاه کج

هافبک سپاهان که نیم فصل در انتقالی غافلگیرکننده به پرسپولیس پیوست، احتمالا آخر فصل مجبور است این تیم را ترک کند. کلاه کج در هفته های گذشته با گل محمدی مشکل پیدا کرده بود و سرمربی پرسپولیس علاقه ای به نگه داشتن او در فصل آینده ندارد.

محسن بنگر

بنگر که این فصل بعد از سال ها حضور در سپاهان از این تیم جدا شد و به پرسپولیس پیوست، از شرایطش در این تیم راضی نیست. علاوه بر این شنیده می شود گل محمدی هم با توجه به عملکرد نه چندان خوب بنگر و حاشیه هایی که در زمان نیمکت نشینی برای پرسپولیس درست کرده نمی خواهد او را نگه دارد. برای جدایی بنگر از پرسپولیس در پایان فصل، توافق دوطرفه ای بین دو طرف وجود ندارد.

امیرحسین فشنگچی

فشنگچی در صبا یکی از بازیکنان مورد علاقه گل محمدی بود و وقتی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد چند هفته در ترکیب اصلی سرخپوشان بازی کرد. با وجود این عملکرد ضعیف فشنگچی در بازی های اخیر گل محمدی را از او ناامید کرده است. البته حضور فشنگچی در فهرست خروجی هنوز قطعی نیست و هافبک چپ پای پرسپولیس می توانددر بازی های آینده نظر سرمربی را عوض کند.

محمد قاضی

مهاجم ملی پوش ذوب آهن، در پرسپولیس موفق نبوده و یکی از گزینه های فهرست خروجی گل محمدی است. قاضی بیشتر بازی های این فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد و تا اینجای فصل فقط ۳ گل زده در کارنامه دارد. البته خروج قاضی هم مثل فشنگچی هنوز قطعی نیست و عملکرد او در بازی های باقی مانده لیگ دوازدهم می تواند نظر گل محمدی را تغییر دهد.


جدایی خودخواسته

مهدی مهدوی کیا

کاپیتان پرسپولیس تصمیم قطعی برای خداحافظی در پایان فصل گرفته و اصرار گل محمدی و بقیه پرسپولیسی ها نتوانسته تصمیمش را تغییر دهد. مهدوی کیا همانطور که در سن ۳۲ سالگی تصمیم گرفت برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کند، حالا برای خداحافظی از فوتبال کاملا مصمم است.

کریم انصاری فرد

آقای گل فصل گذشته لیگ، نتوانسته با فشارهای بازی در پرسپولیس کنار بیاید و احتمالا آخر فصل این تیم را ترک می کند. مسئولان پرسپولیس می خواهند او را نگه دارند اما شماره ۱۰ تیم ملی حتی در صورت لژیونر نشدن هم ترجیح می دهد فصل بعد پیراهن تیم کم حاشیه تری را بپوشد. با این وجود اگر پیشنهاد خارجی خوبی برای انصاری فرد نباشد، بعید است پرسپولیسی ها به او مجوز خروج بدهند.

محمد نوری

پس از پایان لیگ یازدهم بحثرفتن نوری از پرسپولیس مطرح شد اما این هافبک خلاق در این تیم باقی ماند تا عضوی از تیم کهکشانی مانوئل ژوزه باشد. عملکرد ضعیف پرسپولیس در لیگ دوازدهم باعثشده نوری در جدایی مصمم تر از فصل گذشته باشد. مدیر برنامه های نوری سابقه خوبی در ترانسفر کردن بازیکن به امارات و قطر دارد و بازیکنان بی کیفیت ایرانی هم به وسیله او راهی کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند. نوری هم پیشنهادهای خوبی از این کشورها دارد و بدش نمی آید در سال های آخر فوتبالش بتواند درآمدی چند برابر لیگ ایران به دست آورد.

علامت سوال مقابل نیلسون و سید جلال

نیلسون و جلال حسینی، بهترین بازیکنان پرسپولیس در لیگ دوازدهم بوده اند. قرارداد نیلسون آخر فصل تمام می شود و اگر او نخواهد به فوتبالش ادامه دهد، احتمالا مربی دروازه بان های پرسپولیس خواهد شد. سابقه خوب، تجربه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا و رابطه خوبش با دیگر دروازه بان های پرسپولیس باعثشده مسئولان پرسپولیس روی حضور او در کادر فنی حساب باز کنند. البته آنها همچنان ترجیح می دهند نیلسون درون دروازه تیمشان باقی بماند و به فوتبالش ادامه دهد.

حسینی هم هنوز برای فصل آینده به مسئولان پرسپولیس جواب مثبت نداده است. نیم فصل هم بحثجدایی حسینی مطرح بود اما پرسپولیسی ها می خواهند هر طور شده او را فصل بعد هم نگه دارند.

معمای جادوگر

مسئله ماندن یا جدایی کریمی، یکی از معماهای اصلی پرسپولیس برای فصل آینده است. کریمی دلش می خواهد فصل بعد هم در پرسپولیس باشد و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند. یحیی گل محمدی هم روی او حساب ویژه ای باز کرده و علاوه بر زمین بازی، از او در مسائل فنی مشاوره می گیرد.

مشکل بزرگ در راه ماندن جادوگر، روابط تیره او با مدیران پرسپولیس است. کریمی با رویانیان و شیرینی روابط خوبی ندارد و همین مسئله آینده او را مبهم می کند.

کریمی در آخرین مصاحبه اش گفت که فصل آینده هم پیراهن پرسپولیس را می پوشد، اما معلوم نیست مدیران پرسپولیس هم به اندازه او مایل به تمدید قراردادش باشند. البته اگر بعد از انتخابات خرداد ماه، هنوز هم در صندلی ریاست پرسپولیس باقی بمانند.