فدراسیون دست از سر نوروزی بر نمی‌دارد!
افکار -

محمد قدوسی درباره حکم کمیته استیناف افشین نوروزی اظهار کرد: با توجه به درخواست تجدید نظر نوروزی نسبت به حکم کمیته انضباطی و با تشخیص رییس فدراسیون بر اساس ماده ۹ آیین‌نامه انضباطی وزارت ورزش، کمیته استیناف تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه سه نماینده از وزارت ورزش، رییس کمیته داوران، رییس کمیته مربیان و رییس کمیته مسابقات حضور داشتند. همچنین همت و ضرغام‌پور به عنوان دو پیشکسوت در جلسه حضور داشتند و حضور مجید احتشام‌زاده هم بدون داشتن حق رای در جلسه استیناف بود تا به عنوان مطلع نظرات خود را ارائه دهد.

قدوسی با بیان اینکه اعضای جلسه پس از شنیدن صحبت‌های افشین نوروزی و بررسی اسناد و مدارک با تبادل نظر در نهایت حکم قطعی را صادر کردند، گفت: با توجه به اینکه این بازیکن به صورت صریح و روشن مراتب عذرخواهی خود را اعلام کرده بود و برخی از مطالب منتشر شده را هم تکذیب کرده بود، اعضای جلسه در حکم بدوی او تخفیف قائل شدند. بر این اساس محرومیت قطعی این بازیکن از یک سال به سه ماه کاهش یافت که از تاریخ ۲۹ دی این محرومیت محاسبه شده است. محرومیت تعلیق وی هم از یک سال به ۶ ماه رسید اما جریمه ۲ میلیون تومانی نوروزی در حکم کمیته استیناف تغییری نداشت.

قدوسی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته استیناف با توجه به این که تشخیص دادند مهم‌ترین مولفه برای تخفیف رای بدوی عذرخواهی این بازیکن بوده است و بالاخره مطالبی در رسانه‌ها مطرح شده بود به همین دلیل بند چهارمی را هم به حکم او اضافه کردند که بر اساس آن نوروزی می‌بایست عذرخواهی خود و تکذیب برخی مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها را از طریق سایت فدراسیون هم اعلام کند که از زمان صدور حکم تا ۱۰ روز برای انجام این کار مهلت دارد.

وی در پاسخ به این که مگر نوروزی پیش از این در جلسه‌ای از رییس و مسئولان فدراسیون عذرخواهی کرده و عذرخواهی خود را به صورت مکتوب هم در اختیار کمیته استیناف قرار داده بود، پس چرا فدراسیون اصرار دارد که نوروزی دوباره عذرخواهی کند، گفت: اگر نوروزی باور قلبی بر عذرخواهی که کرده است، دارد دیگر اشکال ندارد که بخواهد این کار را دوباره انجام دهد!؟ این موضوع تنها بحثعذرخواهی نیست بلکه نکته مهم‌تر تکذیب مسائل مطرح شده در ارباب جراید است که نوروزی تاکنون این کار را انجام نداده است.

قدوسی اضافه کرد: ما این شرط را گذاشته‌ایم که تکذیب این مطالب و عذرخواهی از طریق سایت فدراسیون انجام شود.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون پینگ‌پنگ ادامه داد: تاکنون هیچ نامه رسمی درباره عذرخواهی و اعلام رسمی وجود ندارد که به طور مشخص از سوی این بازیکن باشد.

وی در پاسخ به این که اما پیش از جلسه استیناف نوروزی در جلسه‌ای از رییس فدراسیون و مسئولان عذرخواهی کرده و حتی عذرخواهی خود را در مدرکی به کمیته استیناف اعلام کرده است همچنین این بازیکن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده بود، گفت: با توجه به اینکه مطالب مطرح شده از سوی این بازیکن در نشریات و خبرگزاری‌ها متضمن معنای توهین و افترا و خلاف واقع بوده است و این مطالب به صورت عمومی مطرح شده و همه از آن مطلع شده‌اند، اگر عذرخواهی هم باشد باید به صورت عمومی مطرح شود!

قدوسی اضافه کرد: جلسه‌ای که نوروزی با مسئولان فدراسیون داشته بین دو جلسه کمیته انضباطی و کمیته استیناف بوده و من در جریان این جلسه قرار نگرفته‌ام و جزئیاتش را نمی‌دانم.

قدوسی گفت: نوروزی با نقض مولفه‌های یک نقد صحیح و با استفاده از الفاظ و عباراتی به توهین، افترا و مطالب غیر واقع پرداخته است. این در شرایطی است که قانون‌گذار گفته است که نقد باید بر اساس استدلال و به دور از توهین و تخریب گفته شود اما نوروزی در یکی از نشریات گفته دبیر فدراسیون شخص نااهل و بی‌تخصصی هستند! این مطلب یعنی چه؟! وقتی چنین چیزی به صورت عمومی مطرح شده آیا باید عذرخواهی‌اش خصوصی باشد؟

وی در پاسخ به این که بازیکنان دیگری هم انتقاداتی را نسبت به فدراسیون داشته‌اند و حتی تخلفاتی را انجام داده‌اند اما تاکنون چنین برخوردی با بازیکنان متخلف نشده است گفت: در ۱۰ سال اخیر چنین اقدامی از سوی یک بازیکن در پینگ‌پنگ سابقه نداشته است و اقدام نوروزی یک اقدام منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروزی در جلسه استیناف عنوان کرده است که التهاب و هیجان در تیم ملی باعثشده این موضوعات را عنوان کند گفت: حتی در عین حالی که برای نوروزی احترام بسیاری قائل هستم اما اظهارات او غیر محترمانه و شدید بوده است و با توجه به این موضوع چنین حکمی اتخاذ شده است.

قدوسی اظهار کرد: آنچه که نوروزی به عنوان مدرک به کمیته استیناف ارائه کرده است در پرونده‌اش باقی می‌ماند و انتشاری در این زمینه انجام نمی‌شود. اگر کلیات مدارک ارائه شده از سوی برخی مدیران اطلاع‌رسانی شده است، من بی‌اطلاعم اما در نهایت آن چیزی که مورد نظر اعضای کمیته بوده و در شان این موضوع بوده است تحقق پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به این که اگر نوروزی در سایت فدراسیون عذرخواهی نکند چه اتفاقی میافتد گفت: تخلف از اجرای رای کمیته انضباطی تخلفی جدید محسوب میشود و قاعدتا اعضای کمیته انضباطی در این باره تشکیل جلسه خواهند داد که البته تشکیل جلسه کمیته انضباطی منوط به نظر رییس فدراسیون است و رسیدگی مجددی به این موضوع انجام میشود. بدیهی است اگر نوروزی رای کمیته انضباطی را اجرا نکند بند دو حکم گرفته شده، لازمالاجرا خواهد بود و ۶ ماه حکم تعلیقی این بازیکن به یک سال محرومیت قطعی تبدیل میشود.