پایان تحقیقات درباره تبانی لبنان در فوتبال
افکار -

تبانی اخیر فوتبال لبنان در هفته‌های اخیر به بحثداغ رسانه‌های این کشور و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شد. با این حال هنوز خاطیان این تبانی مشخص نشده‌اند، هر چند که گمانه زنی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

هاشم حیدر، رییس فدراسیون فوتبال لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت که تحقیقات به پایان رسیده است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

او گفت: تحقیقات به مراحل پایانی رسیده است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد چه بسا کمتر از یک هفته‌ دیگر نام خاطیان این تبانی را اعلام کنیم. من خودم با مجازات سنگین موافق هستم تا عبرتی برای دیگر بازیکنان شود. نتیجه‌ تحقیقات را بعداً به فیفا خواهیم فرستاد. می‌خواهیم که فدراسیون بین‌المللی فوتبال و دیگر کشورها با ما همکاری کنند.

حیدر درباره این سوال که آیا تبانی اخیر در نتایج ضعیف لبنان به ویژه شکست تحقیرآمیز برابر ایران تاثیر داشته است، گفت: من موافق نیستم. خبر تبانی تاثیر زیادی بر روی بازیکنان نداشت. دلیل اصلی شکست برابر ایران مسائل فنی بود. شکست آن هم با پنج گل ضربه‌ای سنگین به ما بود. این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. مطمئنا باشید دست روی دست نخواهیم گذاشت.

با شکست سنگین لبنان برابر ایران شایعههایی در رسانههای لبنان درباره اخراج تئو بوکر مطرح شد. رییس فدراسیون فوتبال لبنان در این باره گفت: به صراحت بگویم اگر نتایج ضعیف تیم ادامه یابد بوکر را اخراج خواهیم کرد. با این حال بوکر در حال حاضر سرمربی تیم است و به کار خود ادامه خواهد داد.