صحبت رودروی کی‌روش با مربی داوری
افکار -

مهدی محمدنبی درباره محورهای سفرش به زوریخ که به همراه علی کفاشیان انجام خواهد شد، گفت: آبان سال آینده ایران میزبان کنفرانس " علم و فوتبال " خواهد بود؛ کنفرانسی که به تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده و در تقویم AFC هم ثبت شده است. به همین منظور در سفرمان به زوریخ به صورت رسمی سپ بلاتر را برای حضور در این همایش دعوت می‌کنیم که فکر می‌کنم حضور بلاتر در تهران قطعی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است در زوریخ درباره لغو محرومیت کارلوس کی‌روش هم با مقامات فیفا صحبت کنید گفت: به هر حال ما به دنبال تجدید نظر رای فیفا هستیم. هرچند کمیته انضباطی فیفا تشکیلات جداگانه‌ و مستقلی دارد، اما ما تلاش‌مان را می‌کنیم که با توجه به لایحه خوبی که آماده شده، در این پرونده به نتیجه برسیم.

نبی یکی دیگر از محورهای سفرشان به زوریخ را پیگیری پروژه گل عنوان کرد و گفت: پروژه‌های گل ایران توسط فیفا به تایید رسیده و ما باید در این سفر گزارش پیشرفت ارائه کنیم. همچنین درباره بخشی از منابع مالی که بر عهده فیفاست با مسئولان مذاکره خواهیم کرد.

سرپرست تیم ملی همچنین درباره استعفای بارت کابرگ از حضور در تیم ملی به ایسنا گفت: این مربی خارج از تعهدات و مفاد قرارداد انتظاراتی داشت که تامین این انتظارات برای ما میسر نبود. شب گذشته جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش داشتم و قرار شد اگر بارت بر استعفایش تاکید کند، مربی بدنسازی که به مراتب عملکرد بهتری نسبت به ایشان دارد، انتخاب شده و به صورت پاره وقت در تیم ملی مشغول به کار شود.

نبی در پاسخ به این سوال که این بدنساز ایرانی خواهد بود یا خارجی گفت: مربی بدنساز مورد نظر کی‌روش خارجی خواهد بود و فدراسیون بر اساس نظر سرمربی تیم ملی نسبت به عقد قرارداد با این مربی اقدام می‌کند.

وی درباره ابهامی که بر سر حضور دانیل داوری در تیم ملی در دیدار برابر کویت مطرح است به ایسنا گفت: کی‌روش در ۱۰ روز آینده هم به اسپانیا سفر می‌کند و هم به آلمان. او در سفر به اسپانیا یکی از بازی‌های اوساسونا را از نزدیک تماشا خواهد کرد و سپس با سفر به آلمان و بررسی وضعیت داوری، با مربی آینتراخت برانشوایگ هم دیدار و مذاکره خواهد داشت.

نبی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ایران در اردوی بعدی‌اش که در امارات برگزار می‌شود، دیداری دوستانه خواهد داشت گفت: قصد داریم در اردوی امارات و پیش از سفر به کویت دیداری دوستانه داشته باشیم که هنوز قطعی نشده است اما احتمال دارد با تیم امید امارات دیداری ترتیب دهیم.