کمک علی دایی به کشتی
افکار -

علی دایی از آقایان جهان فوتبال و ایران، به یقین می‌تواند کمک حال وضع فعلی کشتی و موضوع قابل تأمل - زبانم لال - حذف آن از المپیک باشد.

رضا تاجگر در ادامه نوشت: نگارنده، سوار بر کِشتیِ مسایل کشتی نیست ولیکن علاقمند به حل مسایل ایران است؛ در هر سطح و اندازه‌ای که باشد، سعی دارد اندیشه کند تا وضع و اوضاع به از این شود.

از همین رو، به نظر می‌رسد مشکل کشتی، هر چه که باشد، غیرورزشی است. بزرگواری همچون علی دایی، آنچه بایستی در پاسخ به دعوت علیرضا دبیر برای کمک به کشنی، می‌داد، داد. او گفت: «هر کمکی از دستم بر بیاید برای کشتی انجام می‌دهم، نمی‌دانم چه کمکی از دستم بر می‌آید.»(به نقل از خبرآنلاین)

دایی تصریح کرد که؛ برای کمک به کشتی آماده است.

خبرآنلاین، در گزارشی کوتاه و تصویری می‌نویسد؛ چند روز قبل بود که علی رضا دبیر در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید کرد کشتی ایران برای اثرگذاری روی کمیته بین المللی المپیک باید سفیرانی داشته باشد از میان ایرانیان صاحب نفوذ در دنیا. او در حرف‌هایش از نمونه‌هایی مثل اصغر فرهادی و علی دایی نام برد و حالا علی دایی چهره جهانی فوتبال ایران آماده است تا پیش قدم شود. او که خبر اتفاقات کشتی را شنیده، می‌گوید: «نمی‌دانم دقیقا چه کمکی از دستم بر می‌آید اما اگر لازم باشد و دوستان بخواهند حتما برای کمک به خانواده کشتی در خدمت‌شان هستم. امیدوارم این رشته محبوب به المپیک برگردد و المپیک برای ما ایرانی‌ها بدون کشتی لطفی ندارد.»

همین جمله‌ی اخیر دایی، کافی است تا اهالی کشتی، به داد کشتی برسند. و آن این که؛ «امیدوارم این رشته محبوب به المپیک برگردد و المپیک برای ما ایرانی‌ها بدون کشتی لطفی ندارد.»

در یک نگاه اجمالی به موضوعی چنین پر اهمیت، به نظر می‌رسد مسؤولان کشتی و همه‌ی آنان که دغدغه‌ی کشتی و مسایل ورزش ایران دارند، بایستی کارگروهی ویژه تشکیل دهند و فقط به عنوان مثال، افت مخاطب و کاهش عددی تماشاچیان المپیک را از نقطه نظر اقتصادی، به ریز و با اعداد و ارقام، مطرح نمایند و مسؤولان المپیک را متوجه بروز یک خطر ریزش مخاطب و تماشاچی و امر مهم بازرگانی و تبلیغات تجاری المپیک را گوشزد نمایند. به یقین کارساز خواهد بود.

همهی ایرانیان امیدوارند این رشته محبوب از المپیک نرود. چرا که المپیک برای ما ایرانیها بدون کشتی لطفی ندارد.