شایسته: رفتار کمیته‌ المپیک اشتباه است
افکار -

مجید شایسته با تایید خبر موافقت فدراسیون جهانی با اساسنامه این فدراسیون، اظهار کرد: بعد از این که کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به فدراسیون‌ها اعلام کرد اساسنامه اصلاحی شان را برای گرفتن تاییدیه به فدراسیون جهانی ارسال کنند، ما اساسنامه قبلی را بدون کوچک‌ترین تغییری برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم، تنها عنوان رییس سازمان به وزیر ورزش و جوانان تغییر کرده است. رییس فدراسیون جهانی در نامه‌ای ضمن تشکر از اقدام ایران اعلام کرد که فدراسیون جهانی اجازه دخالت در اساسنامه داخلی کشورها را به خودش نمی‌دهد. بنابراین، اساسنامه سابق در فدراسیون اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود در این شرایط اساسنامه را اصلاح می‌کردید تا اختیار وزیر ورزش و جوانان در عزل رییس فدراسیون کاهش یابد، تاکید کرد: باید پذیرفت که وقتی دولت به ورزش کمک مالی می‌کند، می‌تواند نقش داشته باشد. طبیعی است که من باید از تلاش دولت و کمیته ملی المپیک استفاده بهینه کنم، نه این که بگوییم دولت پول بدهد، ولی حق نداشته باشد کاری کند! مگر می‌شود پدری به فرزندش پول بدهد، بعد فرزند از پدر حرف شنوی نداشته باشد.

رییس فدراسیون تنیس با تاکید بر این که باید منطقی بود، خاطر نشان کرد: ما باید به ثبات مدیریت جدی‌تر نگاه کنیم. وقتی در اجلاس‌های آسیایی و جهانی شرکت می‌کنیم می‌بینیم که اعضا از خاطرات ۴۰ ساله‌شان در تنیس صحبت می‌کنند. ثبات مدیریت خوب است، فراموش نکنیم ورزش امری زود بازده نیست و استعدادیابی زمان می‌برد.

وی با تاکید بر این که استفاده از لفظ دخالت برای دولتی‌ها درست نیست، تصریح کرد: دخالت یعنی چه؟! دولت مساعدت می‌کند و در قبالش می‌خواهد نظراتش را بگوید. این همراهی وظیفه من رییس فدراسیون است. امسال فدراسیون‌ها مشکل بودجه داشتند، اگر پول دولت نباشد، فدراسیون‌ها می‌توانند خودشان را اداره کنند؟ من برای صندلی و عنوان رییس فدراسیونی خودم حرف نمی‌زنم، دنبال تعریف از کسی هم نیستم که بخواهم سر کارم بمانم. اعتقاد دارم کسی که کمک می‌کند، انتظار دارد اثر گذار باشد، اگر این منطق نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. از طرفی اگر تغییری نباشد، من شایسته هم امروز رییس نبودم.

عضو مجمع کمیته ملی المپیک درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک یادآور شد: هر چه انتخابات تاخیر داشته باشد، به ضرر ورزش است. اگر به دنبال موفقیت هستیم باید وضعیت کمیته‌ تثبیت شود. افراد مهم نیستند، باید تعیین تکلیف شود. رفتار کمیته ملی المپیک اشتباه است. اعضای مجمع فقط وسیله تصویب دستور جلسه‌ها نیستند. من اگر ندانم چه مشکلی هست، وجودم در مجمع چه معنایی دارد؟ این که هر چه گفتند تایید کنیم اشتباه است. قطعا، اگر ۵۰ نفر عضو مجمع نقطه نظراتشان را بگویند بسیاری از مشکلات حل می‌شود. اگر فردی نگری را کنار بگذاریم و تفکر جمعی را محترم بشماریم مشکلی نخواهد بود. ما اگر بخواهیم، با دست خودمان مشکل را حل می‌کنیم و اگر نخواهیم، مشکل ساز می‌شویم. رفع تعلیق دست خودمان است.

وی ادامه داد: ما در ورزش حرفهای زیادی برای گفتن داریم، پس چرا اجازه دهیم دیگران برایمان تعیین تکلیف کنند. مگر شایسته با سه سال سابقه حضور در تنیس چه جایگاهی دارد که فدراسیون جهانی برای ارسال اساسنامه قدیمی از او تشکر کند. ما باید کمکهای دولت را تبدیل به بت کنیم و برای خودمان جایگاهی دست و پا کنیم. اگر من به دنبال منفعت خودم بودم، رییس سابق فدراسیون را برای گرفتن کرسی به آسیا معرفی نمیکردم. من دیدم علیرضا خروشی دو سال عضو آسیا بوده، ارتباطات و شناخت خوبی دارد و از من ارجحتر است. دو رییس فدراسیون قبلی اکنون عضو هیات رییسه تنیس هستند. اگر فکر کنیم مدیران قبلی بد بودند و ما خوب هستیم به جایی نمیرسیم. آن سوی دنیا خارجیها طبق دین ما عمل میکنند و به پیشکسوتان احترام میگذارند. برعکس ما دیگران را تخریب میکنیم و هر روز کرسیهای بینالمللی را از دست میدهیم! با معرفی خروشی ما پنج کرسی آسیایی گرفتیم، قطعا اگر حس کنیم همه با هم موفقیم به جاهای خوبی میرسیم. مهم نیست چه کسی کرسی دارد، مهم این است که ایران در مجامع جهانی نماینده داشته باشد. من به خروشی گفتم کارهای تنیس داخل کشور با من و مناسبات برون مرزی با شما.