رازهای رونالدو فاش شد
افکار -

کتابی توسط سانتیاگو سیگوئرو، یکی از نویسندگان مارکا نوشته شده که به زندگی ورزشی و شخصی ستاره رئال مادرید از اولین بازی‌اش در مدیرا تا رکورد فوق‌العاده‌اش در مادرید می‌پردازد.

«کریستیانو رونالدو، ستاره مصمم» نام کتابی است که به بازی‌های ملی مهاجم پرتغالی نیز می‌پردازد. این اولین کتابی است که جزئیات ۳ فصل و نیم حضور رونالدو در رئال مادرید را به تصویر می‌کشد. وی از سال ۲۰۰۹ به غول‌های مادرید پیوست.

شماره ۷، شماره پیراهن مورد علاقه رونالدو است؛ شماره‌ای که فرگوسن در سال ۲۰۰۳ پس از فروش بکام به رئال در اختیار او قرار داد.

پدر رونالدو در سال ۲۰۰۵ بر اساس بیماری کبدی تنها ۲۴ ساعت پیش از بازی رونالدو در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مقابل روسیه از دنیا رفت.

این کتاب همچنین فاش می‌کند که چگونه رونالدو در پرتغال در حالی که از همسن‌و سال‌های خود بسیار لاغرتر بود به سالن بدنسازی می‌رفت تا برای به دست آوردن قدرت بدنی و سرعت تمرین کند.

این کتاب علاوه بر زندگی حرفهای وی نگاهی هم به دیگر جنبههای زندگی رونالدو مثل ارزش تجاری وی و حضورش در فهرست اشخاص مشهور دارد. ستاره پرتغالی رئال مادرید در این فهرست عنوان برجستهترین ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است.