هزارمین روز حضور آقای خاص در سانتیگو
افکار

- ژوزه مورینیو به صورت مختصر دوران حضورش در رئال مادرید را با این عبارت توصیف کرد: ۳ سال در رئال گذراندم اما احساس می‌کنم ۳۰ سال اینجا بوده‌ام.

سرمربی پرتغالی اکنون به هزارمین روز حضورش در مادرید پس از ۱۵۸ مسابقه رسید و چند تار به موهای سفیدش اضافه شده است. او قهرمانی در لیگ، جام پادشاهی و سوپرجام را با رئال به دست آورده است.

اکنون خورخه والدانو پیشنهاد یک سرمربی اسپانیایی برای رئال مادرید را پیشنهاد می‌کند. این در حالی است که مورینیو تقریبا ۲ سال پیش به فلورنتینو پرس اولتیماتوم داد که باشگاه یا جای اوست یا جای والدانو.

جمله‌ای که مورینیو در اولین روز حضورش در اسپانیا مطرح کرد برای نوشتن تیتر روزنامه‌ها کافی بود. آقای خاص در آن روز اعلام کرد: «یک چیز عالی قهرمانی نیست بلکه قهرمانی با رئال مادرید است» و او قهرمان شد. وی در اولین فصل حضورش در جام پادشاهی مقابل بارسلونا به پیروزی رسید؛ کاری که باشگاه در ۱۷ سال پیش از آن نتوانسته بود انجام دهد.

مورینیو در دومین فصل حضورش سی‌و‌دومین قهرمانی باشگاه در لالیگا را با پیروزی ۲ بر یک معروف در نیوکمپ به دست آورد. وی در سومین فصلش با رئال بار دیگر در جام پادشاهی مقابل بارسلونا به پیروزی رسید، قهرمانی در لالیگا تقریبا از دست رفته است و آینده باشگاه در لیگ قهرمانان و کوپا‌دل‌ری به نتایج این تیم در اولدترافورد و نیوکمپ وابسته است.

برای آخرین ارزیابی از زمان حضور او در سانتیاگو برنابئو باید تا پایان فصل منتظر بمانیم؛ مگر اینکه رئال ششم مارس مقابل منچستر یونایتد از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان حذف شود؛ روزی که باشگاه صد و یازدهمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. هر اتفاقی که بیفتد، زمانی که مورینیو در این باشگاه سپری کرد، سالهای زیادی در تاریخ باشگاه ماندنی خواهد شد.