افتخاری: صبایی‌ها حالت عادی نداشتند!

به گزارش افکارنیوز،سیدرضا افتخاری که شنبه به عنوان ناظر ویژه بازی تیم‌های منصوری قرچک و صبای قم در هفته‌ پایانی لیگ برتر فوتسال را زیر نظر گرفت، پس از این بازی و مشخص شدن قهرمانی گیتی‌پسند گفت: ما بهترین بازی لیگ در هفته‌ آخر را شاهد بودیم. نگرانی‌هایی وجود داشت و احتمال می‌دادند که تیم‌ها فوتسال پاکی را ارائه ندهند، اما این اتفاق رخ نداد و هر دو تیم جوانمردانه بازی کردند. من از بازیکنان و مدیریت دو تیم تشکر می‌کنم که سعی کردند فوتسال سالمی را ارائه دهند.

وی همچنین درباره اعتراض عوامل صبا و قهرمانی گیتی‌پسند توضیح داد: آن کسی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، ‌تحت تاثیر قرار گرفته است و حالت عادی نداشته و احساسی صحبت می‌کند. در بازی گیتی‌پسند با منصوری در اصفهان اتفاقی پیش آمده بود و به نیروی انتظامی اجازه ندادند که به ورزشگاه برود. طبق قانون هم تماشاگر اجازه ندارد در ورزشگاه بدون مامور حضور داشته باشد. به هر حال تیمی که بخواهد با تماشاگر قهرمان شود، تیم نیست. تیم باید خودش تلاش کند و به جام دست یابد. حرف اول و آخر من این است که صبا با ضعف مدیریت‌های خودش قهرمانی را از دست داد.

افتخاری همچنین درباره صحبت‌هایی مبنی بر این که گیتی‌پسند در بازی با منصوری جام قهرمانی پارسال را به قرچکی‌ها تحویل داده است، خاطر نشان کرد: من اطلاع ندارم که آنها جام را پس داده‌اند یا نه، اما با باشگاه گیتی‌پسند رایزنی می‌کنیم تا جام را از آنها پس بگیریم. به هر حال رایی که استیناف داده قطعی بود و باید اجرا شود. اگر هم در زمان مدیریت قبلی اجرا نشده است، حتما شرایط اجازه نداده و من نمی‌خواهم وارد آن شوم. به هر حال این موضوع یک سال قبل مطرح بوده، آن موقع برخورد می‌شد، الان یک سال گذشته و بسیاری آن را فراموش کرده‌اند. خود من هم جزو اعضای استیناف بودم و به نفع منصوری رای دادم.

به گزارش ایسنا، رییس کمیته‌ فوتسال در پاسخ به این پرسش که چقدر در آرای کمیته‌ انضباطی دخالت دارد و آیا در حکم بازی صبا و حفاری نقش داشته، اضافه کرد: دخالت ما در این حد است که به کمیته‌ انضباطی تاکید کنیم تا رای را به موقع صادر کند و نوش داروی پس از مرگ سهراب نباشد. اگر تیم‌ها رای را بدانند بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند. ما در جلساتی که با کمیته‌ انضباطی داریم به دنبال این هستیم که رای‌ها به موقع صادر شود.

رییس کمیته فوتسال همچنین با اشاره به این که حاشیهها در لیگ امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده بود، تصریح کرد: یک خبر دست اول به شما میدهم و آن هم این است که کمیته فوتسال به نایب رییسی فدراسیون ارتقا پیدا میکند. ما در جلسه مجمع سال آینده این موضوع را مطرح میکنیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. اگر کمیته فوتسال به نایب رییسی ارتقا پیدا کند، کمیته انضباطی و داوران مجزایی خواهد داشت و میتواند به نفع فوتسال باشد. البته الان هم کمیته انضباطی ما استقلال خودش را دارد و در چند هفته اخیر رایها را به موقع صادر کرده است. اما باید برخورد شدیدی با متخلفان صورت بگیرد تا از فصل آینده دیگر کسی جرات تخلف نداشته باشد. مطمئن باشید ما این کار را انجام خواهیم داد و حواشی فصل آینده کمتر خواهد شد.