استقلال ۷ - صبا ۲؛ سفر به شهر طلسم‌شده

به گزارش افکارنیوز،تیم‌های استقلال و صبای قم فردا از هفته بیست و هشتم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی برای هجدهمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در ۱۷ دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر ۷ برد برای آبی‌پوشان تهرانی، ۲ برد برای سیاه و سفید پوشان قمی و ۸ تساوی ثبت شده است.

در این میان سهم آبی‌ها از ۴۴ گلی که در دیدارهای رو در روی استقلال - صبا به ثمر رسیده ۲۷ گل و سهم قمی‌ها هم ۱۷ تعداد گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره ۴۵ در این دیدار باشند.

صبا از فصل چهارم با نام صباباتری وارد رقابت‌های لیگ برتر شد و از فصل هشتم با انتقال میزبانی به شهر قم با نام صبای قم به فعالیت خود ادامه داد تا به این ترتیب در ۳ فصل نخست لیگ برتر از تاریخچه رویارویی‌های استقلال – صبا خبری نباشد.

برتری ۴ بر یک استقلال مقابل صبا، بهترین برد آبی‌ها و برد ۳ بر یک صبا با فیروز کریمی مقابل استقلال از بهترین برد قمی‌ها در تاریخچه رویارویی‌های دو تیم محسوب می‌شود.

در ۴ فصل ابتدایی حضور صبا در لیگ برتر همواره دیدارهای رفت و برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شده و پس از انتقال صبا به قم از فصل هشتم، این تیم در ۴ دیدار فصول هشتم تا یازدهم در قم از استقلال پذیرایی کرده است و نکته قابل توجه اینکه هیچ کدام از این ۴ دیدار با برد آبی‌ها همراه نشده است تا به جرأت بتوان از قم به عنوان شهر طلسم شده استقلال نام برد.

در دیدارهای برگشت لیگ برتر هم استقلال تنها یک بار راهی قم شده که این دیدار هم با شکست آبی‌ها همراه بوده است.

نکته دیگر اینکه هیچ کدام از دو تیم نتوانسته است حریف خود را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست دهد.

سرمربیگری صبا در بازی فردا برعهده یک استقلالی است. صمد مرفاوی که فصل پرفراز و نشیبی را با صبا سپری کرده است در صورت شکست تیمش در بازی فردا مقابل استقلال ادامه کارش با صبا به اما و اگر کشیده خواهد شد و اگر هم برنده باشد نگاه ها به مرفاوی تغییر خواهد مرد.

استقلال با ۵۵ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و صبای قم هم با ۳۶ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.

**نتایج کامل تمام دیدارهای استقلال و صبای قم در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

*فصل چهارم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال یک – صبا یک

دیدار برگشت: استقلال ۳ - صبا یک

*فصل پنجم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال ۴ – صبا یک

دیدار برگشت: استقلال یک - صبا یک

*فصل ششم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال یک – صبا یک

دیدار برگشت: استقلال ۳ - صبا ۲

*فصل هفتم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال یک – صبا یک

دیدار برگشت: استقلال صفر - صبا صفر

*فصل هشتم لیگ برتر:

دیدار رفت: صبا ۳ - استقلال یک

دیدار برگشت: استقلال ۲ - صبا یک

*فصل نهم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال یک - صبا یک

دیدار برگشت: صبا ۲ - استقلال یک

*فصل دهم لیگ برتر:

دیدار رفت: صبا یک - استقلال یک

دیدار برگشت: استقلال ۲ - صبا صفر

*فصل یازدهم لیگ برتر:

دیدار رفت: صبا یک - استقلال یک

دیدار برگشت: استقلال ۳ - صبا صفر

*فصل دوازدهم لیگ برتر:

دیدار رفت: استقلال یک – صبا صفر

دیدار برگشت: صبا؟ - استقلال؟

**گزارش بازی دور رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:

«سه امتیاز با شلیک در دقیقه یک»

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم های استقلال و صبای قم از ساعت ۱۸:۱۵ از دهم مهر ماه امسال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که استقلال با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

در حالی که هنوز ۵۸ ثانیه از شروع مسابقه نگذشته بود، آرش برهانی دروازه صبا را گشود تا ۴۵ دقیقه اول این مسابقه تحت تاثیر این گل زودهنگام قرار گیرد. تلاش دو تیم در ادامه این نیمه گلی در بر نداشت تا آبی‌پوشان با گل زود هنگام، پیروز به رختکن بروند.

نیمه دوم شاهد بازی کسل کننده و فاقد جذابیت بودیم. نه صبا انرژی و توان کافی برای جبران نتیجه را داشت و نه استقلال عطش گلزنی. تک موقعیت‌های دو تیم هم این قدر خطرناک نبود که هواداران را نیم خیز کند.

قضاوت این مسابقه بر عهده احمد صالحی بود. وی به سعید لطفی، رامین رضاییان، میلاد نوری و مجید حیدری از صبا کارت زرد نشان داد.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده(۸۳ - میثم حسینی)، میثم بائو(۴۶ - سیاوش اکبرپور)، توزی، جانواریو، جواد نکونام، آرش برهانی(۸۹ - حنیف عمران زاده)، علی حمودی

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب صبای قم:

حامد لک، مرتضی کاشی، مجید حیدری، سعید لطفی، رامین رضاییان، مهدی بدرلو، اکبر صادقی(۸۰- ابوالفضل ابراهیمی)، میلاد نوری، دیوید ویکروم، فرید کریمی( ۷۳- مهدی مومنی)، میلاد سلیمانی فلاح(۸۶- بهمن طهماسبی)