برنامه‌ریزی‌های منحصر بفرد برای کشتی فرنگی!

به گزارشافکارنیوز،رقابت‌های هفته‌ سوم لیگ برتر کشتی فرنگی پنجشنبه(۱۷) اسفند با مسابقه تیم‌های پرسپولیس تهران با فولاد ماهان اصفهان و هیات کشتی خوزستان با صبای قم بعد از وقفه‌ای چند هفته ای از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که مسابقه‌های قهرمانی کشور کشتی فرنگی از جمعه(۱۸ اسفند) تا یکشنبه(۲۰ اسفند) برگزار خواهد شد که باعثاعتراض تیم‌های حاضر در لیگ کشتی شده است، چرا که کشتی‌گیران تیم‌ها فردای حضور در لیگ باید در رقابت‌های قهرمانی کشور به روی تشک بروند.

مهرداد اسفندیاری فر، مربی تیم هیات کشتی خوزستان در این زمینه به ایسنا می‌گوید: معلوم نیست چه کسی این طور برنامه‌ریزی کرده! این هفته‌ با صبای قم مسابقه داریم و فردای آن کشتی‌گیران باید در قهرمانی کشور کشتی بگیرند. متاسفانه همه چیز به هم خورده و برنامه‌ریزی درستی وجود ندارد.

همچنین فرهاد شیرانی، سرمربی فولاد ماهان اصفهان اظهار می‌کند: این برنامه‌ریزی عجیب و خنده‌دار است. ما ابتدا شک داشتیم که این هفته‌ لیگ برگزار شود، اما در تماس با مسئولان فدراسیون تاکید شد که لیگ حتما برگزار خواهد شد.

وی می‌افزاید: به این نوع برنامه‌ریزی اعتراض هم کردیم، اما فایده‌ای نداشت و باشگاه هم چون سرمایه‌گذاری کرده باید در لیگ شرکت کند. البته کشتی‌گیران تیم‌ها چون اکثرا ملی‌پوش هستند در قهرمانی کشور کمتر حضور دارند، ولی این ظلم به بقیه تیم‌هاست و ما هم دوست داریم که رقابت‌ها در شرایط درست و عادلانه برگزار شود.

اما مجید رمضانی، سرمربی پرسپولیس تهران برگزاری لیگ با همین برنامه‌ریزی را مناسب می‌داند و به ایسنا می‌گوید: همین که امسال لیگ برگزار می‌شود خوب است که البته امیدواریم از سال‌های بعد با برنامه‌ریزی بهتری انجام شود. برنامه‌ریزی امسال از ابتدا مشکل داشت، ولی مقصر سازمان لیگ نیست چون رقابت‌های جام جهانی بود و بعد از عید هم مسابقه‌های قهرمانی آسیاست. باید در همین زمان لیگ به نوعی برگزار شود.

وی ادامه می‌دهد: از ترس این که لیگ برگزار نشود مجبوریم با همین برنامه‌ریزی کنار بیاییم تا ان‌شاءالله در سال‌های بعد لیگ بهتری داشته باشیم.

با این وجود بد نیست مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون کشتی قبل از اعلام تاریخ برگزاری رقابتها کمی با هم هماهنگ باشند. البته نکته جالبتر اینجاست که رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی کشور در حالی برگزار خواهد شد که تکلیف کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از جام جهانی هنوز مشخص نیست.