قطر و امارات، " آرسنال " را می خرند

به گزارش افکارنیوز، رئیس فدراسیون فوتبال اروپا گفت: برای حفاظت از بازیکنان، هواداران و تماشاچیان از گرمای شدید، قطر باید مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را در زمستان برگزار کند.

جام جهانی فوتبال معمولا در فصل تابستان برگزار می شود.

فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) افتخار میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را به قطر واگذار کرده است.
میزان گرمای هوا در تابستان قطر به ۴۰ و ۵۰ درجه می رسد اما این رقم در زمستان به ۱۷ درجه کاهش می یابد.

پلاتینی یکی از افرادی بود که در شورای تصمیم گیری فیفا برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، به قطر رای داده بود.

پلاتینی به روزنامه بیلد گفت: من قطر را با دو شرط تایید می کنم؛ به دلیل گرمای هوا، برگزاری مسابقات جام جهانی در زمستان ضروری است. با رسیدن دمای هوا به ۴۰ درجه، برگزاری مسابقات فوتبال غیرممکن است. تحمل این وضع برای تماشاچیان هم عملی نیست.

وی افزود: همچنین همسایه قطر یعنی امارات که باید در میزبانی مسابقات، مشارکت کند.



پیشنهاد ۱.۵ میلیارد پوندی قطر و امارات برای خرید آرسنال

از سوی دیگر، روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن نوشت: یک گروه اقتصادی مشترک قطر و امارات پیشنهاد داده است با پرداخت ۱.۵ میلیارد پوند(معادل ۲.۲۵ میلیارد دلار)، تیم فوتبال آرسنال را خریداری کند.

در چند هفته آینده جزئیات این پیشنهاد اعلام خواهد شد.

در این پیشنهاد، رقم ذکر شده دو برابر قیمت دو سال پیش این باشگاه است. این قیمت به همراه پرداخت بدهی ۲۵۰ میلیون پوندی آرسنال خواهد بود.

باشگاه فوتبال آرسنال یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول و لیگ برتر انگلستان، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان شدهاست. این تیم رکورددار طولانیترین مدت صدرنشینی بدون وقفه در لیگ فوتبال انگلیس و همچنین قهرمانی بدون شکست در یک فصل (۰۴-۲۰۰۳) میباشد.