تکرار تخلف، استقلالی‌ها را محروم کرد

به گزارش افکارنیوز،اسماعیل حسن‌زاده درباره ابهام‌ها و اعتراض‌هایی که نسبت به احکام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بازی استقلال و تراکتورسازی و برخی موارد دیگر وجود داشت پاسخ داد.

** تکرار تخلف استقلالی‌ها ما را مجبور کرد محرومشان کنیم

رییس کمیته انضباطی درباره محرومیت یک‌جلسه‌ای تماشاگران استقلال و اینکه چرا استقلالی‌ها مانند برخی تیم‌های دیگر مشمول جرایم نقدی نشده‌اند، اظهار کرد: کمیته انضباطی با توجه به سابقه تماشاگران استقلال که تاکنون دو یا سه مورد تخلف داشتند و منجر به جرایم نقدی شد، این بار تصمیم به محرومیت گرفت. طبق قانون ما چندین مرتبه جریمه می‌کنیم و تنها در صورت تکرار تخلف، مجبور می‌شویم محروم کنیم.

** گهر اول قوانین فیفا و AFC را تغییر دهد بعد ایران!

وی در واکنش به ادعای قائم مقام گهر دورود که معتقد است کمیته انضباطی تماشاگران استقلال را محروم کرده اما هواداران گهر باید اجازه حضور در ورزشگاه آزادی برای مسابقه دو تیم را داشته باشند نیز گفت: طبق قانون وقتی تماشاگران تیم میزبان محروم می‌شوند، آن بازی بدون حضور کلیه تماشاگران برگزار می‌شود؛ حالا اگر مسوولان گهر می‌خواهند این قانون‌ را عوض کنند، باید اول قوانین فیفا سپس AFC را تغییر دهند تا برسد به تغییر قوانین ایران!

** مگر فیفا برای صدور احکامش کسی را احضار می‌کند؟

رییس کمیته انضباطی درباره اظهارات میرشاد ماجدی سرپرست استقلال به کمیته انضباطی از جمله اینکه چرا رای تماشاگران استقلال بر خلاف احکام دیگر این قدر سریع صادر شد، اظهار کرد: از اینکه بدون اطلاع بعضی صحبت‌ها بیان می‌شود متاسفم. کمیته انضباطی آرای مسابقه رفت دو تیم در تبریز را به سرعت صادر کرد. در برخی بازی‌ها که ممکن است ناظران کمیته انضباطی هم در آن نباشند طبیعتا باید منتظر بازگشت ناظران مسابقه از شهر مربوطه و ارایه گزارش‌هایشان ماند؛ ضمن اینکه در برخی موارد نیاز به احضار اشخاص و دریافت توضیح‌های آنها هم هست اما گاهی اوقات هم نیست، مگر فیفا برای صدور احکامش کسی را احضار می‌کند؟

** صحبت‌های ماجدی واقعیت ندارد

وی افزود: کمیته انضباطی مطابق قانون مهلت ۱۵ روزه‌ای برای بررسی و صدور احکام دارد و تازه این جدا از پرونده‌هایی است که می‌بایست به آرشیو اتفاقات رجوع کرد. اما وقتی بنده خودم در استادیوم آزادی بودم، همه اتفاقات را دیدم و نیازی هم به احضار کسی نیست، احکام را خیلی سریع صادر کردیم و برخی صحبت‌های نادرست در این باره را هم ناشی از بی‌اطلاعی دوستان از رویه‌های قانونی و معمول می‌دانیم بنابراین صحبت‌های ماجدی در این خصوص واقعیت ندارد.

** محرومیت کمتر از سه جلسه قطعی و غیرقابل اعتراض است

حسن‌زاده در واکنش به اینکه چرا احکام صادره غیر از جریمه نقدی ۸ میلیون تومانی قطعی هستند و قابلیت اعتراض به استیناف را ندارند، اظهار کرد: براساس ماده ۱۵ آیین‌نامه انضباطی برخی آرا قابلیت اعتراض ندارند و همه این‌ها را قانون مشخص کرده است. به طور مثال جرایم نقدی تا ۳ میلیون تومان یا محرومیت‌های تا ۳ جلسه قطعی هستند و جای اعتراض ندارند. اگر مبالغ و محرومیت‌ها بیشتر باشد، قابلیت اعتراض پیدا می‌کند.

** پرسپولیس یا بنگر شکایت کنند، حکم تماشاگران سپاهان را هم می‌دهیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز رای تماشاگران سپاهان بخاطر اهانت به محسن بنگر صادر نشده است، گفت: درباره اهانت تماشاگران سپاهان به بنگر و حتی عکس‌العمل او هیچ گزارشی از طرف مقامات مسوول در مسابقه به کمیته انضباطی نرسید و ما هم از طریق رسانه‌ها در جریان برخی موارد قرار گرفتیم بنابراین طبق اختیارات قانونی، بنگر را دعوت کردیم و می‌دانستیم اهانت‌هایی هم به او شده است. اگر او می‌آمد و توضیح می‌داد، ما می‌توانستیم با اطلاع بیشتری درباره تماشاگران سپاهان تصمیم‌گیری کنیم.

رییس کمیته انضباطی با بیان اینکه در صورت شکایت پرسپولیسی‌ها به پرونده تماشاگران سپاهان رسیدگی خواهد شد نیز تصریح کرد: بنگر نیامد و کمیته انضباطی حکم مربوط به او را صادر کرد اما اگر پرسپولیسی‌ها مستنداتشان را ارایه کنند یا حتی خودمان در آینده به جمع‌بندی برسیم یا اینکه بنگر شکایت کند، قطعا به پرونده تماشاگران سپاهان رسیدگی کرده و حکم انضباطی آنها را صادر می‌کنیم.

** نمی‌توانیم در تمام بازی‌ها ناظر داشته باشیم

وی در واکنش به اینکه مگر درباره تماشاگران استقلال، مسوولان تراکتورسازی یا جواد کاظمیان شکایت کردند و مگر کمیته انضباطی در سایر ورزشگاهها ناظر ندارد؟ به ایسنا گفت: خیر ما در همه ورزشگاهها بخاطر کمبود امکانات و محدودیتهای بودجهای یا تعداد مسابقات در یک روز، نمیتوانیم ناظر داشته باشیم و رسیدگی به برخی موارد براساس شکایت تیمها یا اشخاص صورت میگیرد.