یک امتیاز تراکتورسازی زنده شد

به گزارش افکارنیوز، تراکتورسازی برای دومین بار گل را دریافت کرد تا پیروزی خود را با یک تساوی جابجا کند.

لیگ قهرمانان آسیا – مرحله‌ی گروهی

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۱ – ساعت ۱۹:۰۰

الجیش قطر – تراکتورسازی تبریز

ورزشگاه احمد بن علی الریان

داور: یوئیچی نیشیمورا

اخطار: سئول کی گو در دقیقه‌ی ۴۱.

ترکیب تراکتورسازی: مهدی ثابتی، ایران‌پوریان، قاسم دهنوی(جاناتان داسیلوا پریرا در دقیقه‌ی ۷۴)، مهدی کیانی، مهدی کریمیان، مرتضی اسدی، جواد کاظمیان(مسعود ابراهیم‌زاده در دقیقه‌ی ۷۱)، فلاویو لوپز، مصطفی اکرامی(گیلسون سوآرس در دقیقه‌ی ۹۰)، محمد نصرتی و مهدی سیدصالحی.

سرمربی: تونی اولیویرا

ترکیب الجیش: احمد سوفیان احمد ال آبونورا، اندرسون ویرا مارتین، مارکون آمارال جونیور، مصعب محمود محمود الحسن، کریم کوجیلا یانیس زیانی، آدریانو فریرا مارتینز، محمد عبدالله متنانی، ماهر یوسف باکر(محمد جیدو)، سئول کی گو، ونگر رنان ریبریو و علی سند النعیمی(نیف داوود الخطر در دقیقه‌ی ۵۴).

سرمربی: رضوان لوچسکو

گل: فلاویو لوپز در دقیقه‌ی ۲۴، ونگر رنان ریبریو در دقیقه‌ی ۳۵ و ۸۷، مهدی سیدصالحی در دقیقه‌ی ۵۱، آدریانو فریرا در دقیقه‌ی ۶۷، گیلسون سوآرس در دقیقه‌ی ۱ + ۹۰.

شرح گل:

الجیش ۰-۱ تراکتورسازی: جواد کاظمیاناز سمت چپ یک کنترل توپ زیبا انجام داد و هم‌زمان مدافع رو در روی خود را نیز از پیش رو برداشت و با یک سانتر بی‌نقص سیدصالحی و لوپز را صاحب موقعیت کرد و لوپز نیز با یک ضربه‌ی سر دروازه‌ی الجیش را گشود.

الجیش ۱-۱ تراکتورسازی: درحالی‌که تراکتورسازان در موقعیت حمله قرار داشتند، ماهر یوسف باکر یک توپ‌ربائی زیبا انجام داد و با یک حرکت پا به توپ موقعیت عالی را ایجاد کرد و با یک پاس زیبا ونگر رنان ریبریو را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن نیز توپ را از بین پاهای ثابتی وارد دروازه کرد.

الجیش ۱-۲ تراکتورسازی: فلاویو لوپز گل اول خود را با یک نفوذ بسیار زیبا از جناج چپ و نفوذ به محوطه‌ی جریمه به موازات خط عرضی زمین و دادن یک پاس رو به بیرون تکمیل کرد تا سیدصالحی که مدافعان حریف را سردم‌گم می‌دید با یک ضربه‌ی فنی دروازه‌ی الجیش را گشود.

الجیش ۲-۲ تراکتورسازی: ونگر رنان ریبریو و محمد نصرتی بر روی یک صحنه برای دریافت توپ برخوردی داشتند که نیشیمورا این صحنه را پنالتی تشخیص داد تا آدریانو پشت ضربه‌ی پنالتی قرار گیرد و دومین گل الجیش را به ثمر برساند.

الجیش ۳-۲ تراکتورسازی: یک و دوی آدریانو و ونگر ربیریو برای چندمین بار صورت گرفت و غفلت مدافعان تراکتور نیز موقعیت‌شوت‌زنی را برای سفیدپوشان فرآهم کرد تا ونگر رنان ربیریو دومین گل خود و سومین‌ گل تیمش را به ثمر برساند.

الجیش ۳-۳ تراکتورسازی: درحالی‌که جاناتان پریرا می‌رفت که روی یک حرکت تکنیکی یک موقعیت زیبای گل خلق کند، مدافع الجیش توپ را به کرنر فرستاد تا روی این ارسال تراکتور برای اولین بار در این دیدار با ضربه‌ی سر بازیکن تازه‌وارد خود یعنی گیلسون سوآرس به بازی برگردد و از شکست در قطر بگریزد.

دقایق حساس:

دقیقه‌ی ۱۷: جدی‌ترین صحنه‌ی این دیدار در ۲۰ دقیقه‌ی نخست را آدریانو فریرا آفرید و با یک قیچی‌برگردان زیبا دروازه‌ی ثابتی را بطور جدی تهدید کرد که با واکنش این دروازه‌بان با تجربه در دو حرکت توپ راهی به دروازه نیافت.

دقیقه‌ی ۳۲: اشتباه فلاویو لوپز دومین موقعیت گل را در اختیار آدریانو فریرا قرار داد اما این بازیکن قدر موقعیت را ندانست و توپ را به بیرون زد.

دقیقه‌ی ۴۰: جواد کاظمیان برای چندمین بار از جناح راست موقعیت‌سازی کرد و با نفوذ به محوطه‌ی جریمه با یک پاس رو به عقب دهنوی را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد که صوفیان با یک واکنش زیبا توپ را به بیرون زد.

دقیقه‌ی ۴۲: سفیدپوشان الجیش روی یک حمله‌ی سریالی صاحب موقعیت بودند که با واکنش‌های زیبای مهدی ثابتی توپ دوبار راهی کرنر شد تا در نهایت خود سفید پوشان توپ را راهی بیرون کنند تا بازی همچنان با نتیجه‌ی تساوی ادامه پیدا کند.

دقیقه‌ی ۲ + ۴۵: آدریانو فریرا بار دیگر روی یک فرار زیبا صاحب توپ و موقعیت شد که توپ با برخورد به تیرک افقی دروازه راهی به دروازه نیافت تا شاگردان الیویرا برای چندمین بار از شکست بگریزند.

نیمه‌ی نخست: دو تیم بازی را کاملا آرام شروع کردند و خبری از حملات طوفانی در آغاز این دیدار نبود. در ادامه نیز تراکتور با تکیه بر نفوذها و ارسال‌های جواد کاظمیان از جناح راست موقعیت‌های اندکی آفرید که اولین و جدی‌ترین آن‌ها به گل نشست. در مقابل شاگردان لوچسکو بارها و بارها از ضدحملات استفاده کردند و در بعضی از صحنه‌ها نیز حملات زهرداری را روی دروازه‌ی ثابتی طراحی کردند که با خوش‌شانسی سرخ‌پوشان فقط یکی از آن‌ها به گل نشست. نکته‌‌ی جالب این دیدار خط دفاع شکننده‌ی تراکتور و اشتباهات عجیب بازیکنان این تیم در خط دفاع بود.

دقیقه‌ی ۵۳: آدریانو فریرا برای چندمین بار پشت مدافعان تراکتور صاحب توپ و موقعیت شد که می‌رفت کم‌کم در شرایط تک به تک نیز قرار گیرد که با سماجت محمد نصرتی توپ به بیرون رفت.

دقیقه‌ی ۶۹: جواد کاظمیان در آخرین دقایق حضور خود آخرین نفوذ خود از جناح راست انجام داد و برای خود موقعیت‌سازی کرد اما شوت او با اختلافی کم راهی به دروازه نیافت و به بیرون رفت.

دقیقه‌ی ۷۶: یک و دوی زیبای آدریانو فریرا و محمد جیدو یک موقعیت بسیار زیبا آفرید که ضربه‌ی محمد جیدو می‌رفت تا مشابه گل اول ونگر از بین پاهای ثابتی به گل تبدیل شود، اما هوشیاری ثابتی مانع از به ثمر رسیدن گل شد.

دقیقه‌ی ۸۹: مسعود ابراهیم‌زاده از پشت محوطه‌ی جریمه با اشتباه مدافعان الجیش صاحب موقعیت شوت‌زنی شد و با یک شوت زیبا و سرکش صوفیان را وادار به واکنش کرد.

نیمه‌ی دوم تراکتورسازان بار دیگر از حریف پیش افتادند اما شکننده‌ بودن خط دفاع و اشتباهات مکرر در این خط سبب شد تا الجیش برای دومین بار به بازی برگردد و حتی در دقایق پایانی به گل نیز برسد. اما تعویض‌های طلائی اولیویرا و فرستادن دو بازیکن برزیلی به میدان سبب شد تا تراکتور با حداقل امتیاز از قطر بازگردد.

بهترین بازیکن:

فلاویو لوپز با زدن یک گل و دادن یک پاس گل برترین بازیکن میدان بود.