عیدی ناقابل پرسپولیس به هواداران

به گزارشافکارنیوز، هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام سه دیدار آغاز می‌شود. در آخرین روزهای سال مسابقات لیگ برتر همچنان فشرده در حال برگزاری است. فشردگی که باعثناراحتی و اعتراض تمام تیم‌ها شده است. نگاهی به سه دیدار اول هفته سی‌ام می‌اندازیم؛

فجرسپاسی - فولاد خوزستان؛ فولاد در قلعه سرهنگ

محمود یاوری سرمربی فجر می‌گوید بقای این تیم در لیگ برتر همانند قهرمانی است. بنابراین این تیم می‌خواهد قهرمانی‌اش را مسجل کند! و حداقل از رتبه یازدهم پایین‌تر نیاید. شاگردان یاوری در ورزشگاه دستغیب شیراز و روی چمن مصنوعی به کمتر تیمی امتیاز می‌دهند. بنابراین فولاد خوزستان کار سختی در شیراز دارد. شاگردان فرکی در صورتی که بتوانند با تفاضل بیش از ۳ گل فجر را شکست بدهند می‌توانند به طور موقت به رده سوم صعود کنند، در صورت شکست یا مساوی هم همچنان در رده چهارم جدول باقی خواهد ماند اما فولاد تلاش می‌کند که در لیگ سهمیه آسیایی بگیرد. البته پیروز شدن در ورزشگاه دستغیب شیراز سخت است. این ورزشگاه قلعه سرهنگ یاوری است و او در قلعه‌اش به راحتی بازنده نمی‌شود.

ملوان - راه‌آهن؛ چشم دایی به دنبال جایگاه پرسپولیس!

دیدار تیم‌های هشتم و نهم جدول حساسیت زیادی ندارد زیرا دو تیم نه دغدغه سقوط دارند و نه امیدی به کسب سهمیه آسیایی با این حال ملوان و راه‌آهن برای اعاده حیثیت بازی خواهند کرد.

ملوان نمی‌خواهد از رده نهمی پایین‌تر برود و راه‌آهن در صورت برتری می‌تواند به رده ششم برسد. به شرطی که پرسپولیس نتواند مقابل مس پیروز شود و دو تیم به نتیجه مساوی رضایت بدهند. علی دایی به جایگاه ششمی پرسپولیس چشم دوخته و امیدوار است که در انزلی پیروز شود. دایی هفته گذشته هم رکورد شکست‌ناپذیری گل‌محمدی و پرسپولیس را شکست و شاید این هفته ششمی را هم از سرخپوشان بگیرد. ملوان هم در هفته‌ای که گذشت یک روزی برای گرفتن مطالبات‌شان نیمچه اعتراضی کردند و یک روز حاضر به تمرین نشدند.

پرسپولیس - مس کرمان؛ ششمی عیدی ناقابل پرسپولیس به هواداران

یحیی گل‌محمدی بعد از ۱۴ بازی نباختن هفته گذشته مقابل راه‌آهن شکست خورد. آن هم در حالی که مهاجمان پرسپولیس در ۱۰ دقیقه اول بازی سه فرصت مسلم گلزنی را از دست دادند با این حال بسیاری از سرمربی پرسپولیس انتقاد کردند که چرا در این بازی به طور ناگهانی بازیکنانی مثل حسین ماهینی و ولادتکو را نیمکت‌نشین کرد و سیستم بازی‌ تیمش را به طور ناگهانی تغییر داد.

گل‌محمدی در آخرین بازی سال پرسپولیس برای شادی دل هواداران آزرده‌ خاطر سرخپوشان هم که شده باید مقابل مس کرمان سه امتیاز را بگیرد تا حداقل با یک برد خانگی ششمی را به هواداران عیدی بدهد، عیدی که به هیچ عنوان مورد قبول طرفداران پرسپولیس نیست و آن را خیلی ناقابل می‌دانند! با این حال آنها امیدوارند که این عیدی ناقابل زمینه‌ساز قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی شود.

مس کرمان هم که با لوکا بوناچیچ متحول شده و در رده هفتم است و در صورت برد میتواند جایگاه پرسپولیس را بگیرد. مس هفته گذشته در خانه مقابل تیم ته جدولی پیکان بدون گل متوقف شد.