جدال قعرنشینان جدول برای فرار از سقوط

به گزارش افکارنیوز،در ادامه هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران روز یکشنبه چهار دیدار برگزار می‌شود که احتمالا تکلیف یک یا دو تیم سقوط کننده را مشخص خواهد کرد.

* گهر دورود - داماش گیلان

شاگردان مایلی‌کهن با ۱۹ امتیاز در رده‌ی انتهایی جدول ایستاده‌اند و تنها به پلی آف امیدوار هستند. اگر گهری‌ها از داماش شکست بخورند و از سویی دیگر آلومینیوم نیز برابر صبا به برتری برسد، این تیم شانس پلی‌آف را هم از دست خواهد داد و سقوط خواهد کرد. از سویی دیگر داماشی‌ها که جمعه عابدینی را برکنار کردند و حمید درخشان هم چند روزی از این تیم دور است، در صدد هستند تا با یک پیروزی فاصله‌ی خودشان را با نزدیک‌ترین دنبال کننده‌شان یعنی آلومینیوم حفظ کنند.

شاگردان مایلی‌کهن که هر سه برد این فصلشان را در خانه بدست آورده‌اند، مطمئناً برای سه امتیاز به میدان می‌آیند و البته عملکرد بسیار ضعیف داماش در بازی‌های خارج از خانه این امید را به شاگردان مایلی‌کهن می‌دهد که داماشی‌ها چیزی برای گفتن نداشته باشند. داماش در بازی‌های خارج از خانه این فصلش تنها موفق به کسب یک برد شده است. در این دیدار گهری‌ها امین کیان‌فر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود داماش به پایان رسید.

* نفت آبادان - سایپا

شرایط گهر و نفت آبادان مشابه است. نفت آبادان در صورت پیروز نشدن در این دیدار و پیروزی آلومینیوم برابر صبا عملاً سقوط کرده است. علی فیروزی که همواره از دو مربی پرتغالی قبلی نفت آبادان انتقاد می‌کند و آنها را مسئول نتایج نفت می‌داند، کم کم به این نتیجه رسیده است که نفت شانسی برای بقا در لیگ ندارد. از سوی مقابل سایپا به همراه تقوی در نیم فصل دوم تنها یک پیروزی به دست آورده و با ادامه این روند شاید در هفته‌ی پایانی برای فرار از پلی آف به میدان برود.

سایپا در طول فصل اخیر در خارج از خانه تنها دوبار پیروز شده و تقوی که در نیم فصل دوم تیمش بسیار ضعیف‌تر از نیم فصل اول نتیجه گرفته است بدنبال کسب سومین برد خارج از خانه و دومین برد نیم فصل دوم تیمش است. در این دیدار سیامک کوهنورد از نفت آبادان و بابک لطیفی از سایپا محروم هستند. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر سایپا همراه بود.

* ذوب آهن - پیکان

فرهاد کاظمی برابر تیمی حاضر می‌شود که خودش آن را به لیگ برتر آورده است. پیکان درحالی برابر ذوب آهن قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی به یک قدمی پلی آف می‌رسد و در صورت شکست احتمالا از کاندیداهای سقوط خواهد بود. فیروز کریمی که از زمان حضورش در پیکان تنها چهار امتیاز به دست آورده است می‌داند که یک امتیاز هیچ کمکی به پیکان نمی‌کند و باید هرچه دارد را در این دیدار به کار گیرد تا تیمش هرسه امتیاز را بدست بیاورد.

از سویی دیگر ذوب آهن که در سه هفته اخیر ۵ امتیاز کسب کرده است بدنبال هرسه امتیاز این مسابقه است تا با اولین لغزش آلومینیوم جای این تیم را در مرحله پلی آف لیگ برتر پر کند. دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

* صبای قم - آلومینیوم

دیدار دو سرمربی سابق استقلال، پرویز مظلومی و عبدالصمد مرفاوی می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار بیافزاید. مظلومی که کمی از وضعیت بازیکنانش و تماس با آنها دلخور است در حالی به مصاف مرفاوی می‌رود که او از برنامه ریزی لیگ و فشردگی بازی‌ها به شدت انتقاد دارد.

آلومینیوم که با یک شکست می‌تواند براحتی جزو تیم‌های سقوط کننده قرار بگیرد برای سه امتیاز راهی قم خواهد شد و از سویی دیگر مرفاوی که شش هفته‌ی پیاپی است موفق به کسب سه امتیاز نشده و با شعارهایی در حمایت از ویسی در قم روبه‌روست، بدنبال کسب سه امتیاز این دیدار است تا شاید به وعده آسیایی شدن صبا هم کمی نزدیک‌تر شود.

آلومینیوم هرمزگان در شرایطی که مظلومی همواره مدعی است بازی زیبا و گل‌های زیاد را می‌پسندد در سه هفته‌ی اخیر موفق به گلزنی نشده است تا آلومینیوم ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشد. از دیگر نکات جالب این دیدار پیروز نشدن دو تیم در شش هفته‌ی اخیر است.

در این دیدار مرتضی کاشی و رامین رضاییان از تیم صبا و امجد شکوه مقام از آلومینیوم به دلیل محرومیت حاضر نخواهند بود. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر صبای قم پایان یافت.

تمام بازیهای یکشنبه ساعت ۱۶ برگزار میشود.