افشارزاده: اساسنامه به زودی ارسال می‌شود

به گزارش افکارنیوز، بهرام افشارزاده در آخرین جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا با مکاتبه‌ای که با IOC داریم تعدادی از فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند اما عضو مجمع نیستند را اضافه کنیم. بنابراین فکر می‌کنم اعضای مجمع به حدود ۷۴ عضو برسد.

وی ادامه داد: بعد از جلسه‌ای که با اعضای فدراسیون‌ها داشتیم به همه فرصت داده شد تا نظراتشان را بدهند. ۱۵ نظر داده شد و امروز مورد بررسی قرار گرفت. تا چند روز آینده هم این اساسنامه به IOC ارسال می‌شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که در مصوبات امروز اختلافاتی با وزارت ورزش نداشتید، تصریح کرد: ‌اگر حقایق بررسی شود هیچ مشکلی نخواهد بود. امروز سجادی هم حضور داشت و قرار است با IOC مکاتبه داشته باشیم تا در چند روز آینده اساسنامه را ارسال کنیم. در ایام عید هم می‌توانیم به سوئیس سفری داشته باشیم.

افشارزاده درباره بازگشت رؤسای برکنار شده اظهار داشت: قرار است با این رؤسا جلسه‌ای داشته باشیم. این مسئله با وزارت حل شده است بنابراین تلاش می‌کنیم موافقت این رؤسا را بگیریم و به IOC اعلام کنیم که برکناری آنها طبق منشور المپیک و قوانین داخلی است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر برگزاری مجمع عنوان کرد: باید منتظر شویم جواب IOC پس از ارسال اساسنامه برایمان بیاید. پس از آن مجمع را برگزار میکنیم.