خوشحالی مسی از انتخاب پاپ آرژانتینی

به گزارش افکارنیوز،چهارشنبه هفته گذشته پاپ جدید در پنجمین دور رای‌گیری کاردینال‌ها معرفی شد. خورخه ماریو برگولیو از آرژانتین به عنوان رهبر جدید کلیسای کاتولیک انتخاب شد.

لیونل مسی همچون دیگو مارادونا از این‌که پاپ فرانسیس از کشورش انتخاب شده، بسیار خوشحال است. ستاره آبی‌ - اناری‌ها پس از انتخاب ماریو برگولیو در صفحه اجتماعی خود در توییتر نوشت: " امیدوارم که پاپ فرانسیس موج مثبتی را انتقال دهد و مردم کاتولیک را رستگار سازد. انتخاب او را تبریک می‌گویم. "

این برای نخستین بار است که پاپ از قاره آمریکا انتخاب می‌شود. خورخه آرژانتینی جانشین پاپ بندیکت شانزدهم می‌شود که ماه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت که دیگر توانایی کافی برای هدایت کلیسای کاتولیک را ندارد.

دیگو مارادونا هم پس از انتخاب خورخه برگولیو با این جمله خوشحالی خود را ابراز داشت: "دست خدایی که آن گل را برابر انگلیس به ثمر رساند، لقب فرانسیس را برای آرژانتینیها به ارمغان آورد! همه مردم "دست خدا" را در جام جهانی ۱۹۸۶ به خاطر میآورند. الان همان "دست خدا" پاپ جدید را از آرژانتین برگزید. من هم مانند تمام آرژانتینیها از انتخاب خورخه برگولیو خوشحالم."