رونالدو در فهرست ۲۵ گلزن برتر لالیگا

به گزارش افکارنیوز، تشنگی کریستیانو رونالدو به گلزنی به حدی است که وی را اکنون در میان ۲۵ گلزن برتر تاریخ لالیگا قرار داده است. ستاره پرتغالی اکنون ۱۳۸ گل در لیگ به ثمر رسانده یعنی درست به اندازه کوبالا، مهاجم افسانه‌ای و مجارستانی بارسلونا.

رونالدو اکنون نامش را در کتاب رکوردها ثبت کرد. وی در تنها ۱۲۷ بازی با ثبت ۱.۰۸ گل در هر بازی در مکان بیست و پنجم برترین گلزنان لالیگا قرار گرفت؛ یعنی بالاتر از تمام ۲۵ بازیکن این فهرست که شامل مسی هم می‌شود. ستاره آرژانتینی بارسا ۰.۸۶ گل در هر بازی به ثبت رسانده است.

اگر رونالدو امشب مقابل مایورکا گلزنی کند، با باکرو(بازیکن سابق رئال سوسیه‌داد و بارسلونا)، باندس(بازیکن سابق والنسیا و وایادولید) و آروخو(سویا) برابری خواهد کرد و اگر هت‌تریک کند با رکورد ایگوا، اسطوره باشگاه والنسیا و سوسیه‌داد در یک سطح قرار خواهد گرفت.

رونالدو این فرصت را دارد تا در ادامه فصل به رکورد پوشکاش با ۱۵۶ گل زده برسد؛ کاری که برای بازیکنی مثل رونالدو هم سخت به نظر می‌رسد. او باید در ۱۱ مسابقه باقیمانده ۱۸ گل بزند. ۵ مادریدی دیگر به نام‌های سانتیانا(۱۸۶ گل)، پاینیو(۲۰۱ گل)، دی استفانو(۲۲۷ گل) رائول(۲۲۸ گل) و هوگو سانچز(۲۳۴ گل) بالاتر از کوبالا قرار دارند.

در حالی که به نظر می‌رسد کریستیانو رونالدو به زمان بیشتری برای رسیدن به رکورد این بازیکنان نیاز داشته باشد، امروز در صورت گلزنی مقابل مایورکا سیصد و پنجاهمین گل دوران فوتبال خود را ثبت خواهد کرد: ۳۸ گل با تیم ملی پرتغال، ۵ گل با اسپورتینگ، ۱۱۸ گل با منچستریونایتد و ۱۱۸ گل با رئال مادرید.

۲۵ گلزن برتر تاریخ لالیگا:

1 - زارا(۲۵۱ گل)

2 - هوگو سانچز(۲۳۴)

3 - رائول(۲۲۸)

4 - دی استفانو(۲۲۷)

5 - سزار(۲۲۳)

6 - کوئینی(۲۱۹)

7 - پاینیو(۲۱۰)

8 - مسی(۲۰۹)

9 - موندو(۱۹۵)

10 - سانتیانا(۱۸۶)

11 - آرزا(۱۸۲)

12 - گوروستیزا(۱۷۸)

13 - ویا(۱۶۸)

14 - اتوئو(۱۶۲)

15 - لوئیس آراگونس(۱۶۰)

16 - پوشکاش(۱۵۶)

17 - خولیو سالیناس(۱۵۲)

18 - اسکودرو(۱۵۰)

19 - دنی(۱۴۷)

20 - تامودو(۱۴۵)

21 - ایگوا(۱۴۱)

22 - آراخو(۱۳۹)

23 - بادنس(۱۳۹)

24 - باکرو(۱۳۹)

25 - کریستیانو رونالدو(۱۳۸)

26- کوبالا (۱۳۸)