گل‌محمدی: مهدوی‌کیا تماس نمی‌گرفت، برنمی‌گشتم

به گزارش افکارنیوز،یحیی گل‌محمدی در مورد ماجرای استعفایش، شرایط پرسپولیس پس از آغاز تمرینات در سال ۹۲، بازی ۱۷ فروردین با داماش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، دیدار فردای تیم ملی با کویت و … صحبت‌ کرد.

وضعیت پرسپولیس در دور جدید تمرینات با شروع سال جدید چگونه است؟
- واقعا شرایط راضی کننده‌ای در تیم وجود دارد. بازیکنان با انگیزه بالایی در تمرینات سال جدید حضور پیدا کردند که این مسئله مرا غافلگیر کرد. فکر کنم بعد از چند روز تعطیلی بچه‌ها هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی سرحال هستند. در ۳ جلسه تمرینی که برگزار کرده‌ایم بازیکنان با روحیه خوبی تمرین کردند.

با توجه به حضور کریمی در تمرینات گروهی، این بازیکن مقابل پیکان بازی می‌کند؟
- احتمال دارد، اما همه چیز به خودش بستگی دارد. کریمی باید در تمرینات مایه بگذارد و خوب کار کند. امیدوارم در تمرینات حضور داشته باشد و بتواند خودش را به بازی با پیکان برساند. کریمی در تمرین عصر دیروز با نظر کادر پزشکی به سالن وزنه رفت و امروز هم در تمرینات گروهی حضور پیدا می‌کند. بهبودی کریمی خبر خوبی برای ما بود.

عدم حضور پنج بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس در تمرینات، خللی در کار تیمی و تاکتیکی شما ایجاد نمی‌کند؟
- نه، بازیکنان ما بازی‌های زیادی را در کنار هم انجام داده‌اند و شناخت کافی از هم دارند. فکر نمی‌کنم از این نظر مشکلی به وجود بیاید، بچه‌ها از هم شناخت دارند و امسال بارها در کنار هم بازی کرده‌اند.

با توجه به شرایط پرسپولیس در لیگ آیا امکان دارد در بازی‌های آینده به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهید؟
- بحثاستفاده از بازیکن جوان یا باتجربه نیست، ما باید تیم را برای بازی با داماش آماده کنیم و باید طوری کار کنیم که برای آن بازی در بهترین شرایط قرار داشته باشیم. هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که برای ادامه لیگ از بازیکنان جوان استفاده کنیم. برای ما جایگاه پرسپولیس در جدول رده بندی بسیار مهم است.

پس با این تفاسیر در ادامه لیگ هم پرسپولیس با ترکیب اصلی بازی می‌کند؟

- باز‌ی‌های لیگ می‌تواند برای ما حکم مسابقات تدارکاتی خوب برای جام حذفی باشد، هر چند نمی‌توانیم نسبت به لیگ هم بی‌تفاوت باشیم. سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را در لیگ کسب کنیم.

پرسپولیس باید در رشت و ورزشگاه شهید عضدی به مصاف داماش برود، بازی در چمن مصنوعی سخت نیست؟
- سخت هست اما بعید می‌دانم میزبان(داماش) قبول کند که بازی در ورزشگاه سردار جنگل برگزار شود، البته برای ما فرقی نمی‌کند در چه ورزشگاهی با داماش بازی کنیم.

یعنی آمادگی بازی در چمن مصنوعی را دارید؟
- اگر قرار باشد در ورزشگاه عضدی بازی کنیم، قبل از اینکه به رشت برویم چند جلسه در چمن مصنوعی تمرین می‌کنیم و حتی در چمن مصنوعی بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم. ما ترسی از چمن مصنوعی و غیر مصنوعی نداریم.

بعد از اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داد به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس با اتحاد بیشتری تمرین می‌کنند.
- ما همیشه خود را بدهکار مردم می‌دانیم و برای اینکه دل آنها را شاد کنیم با اتحاد و انگیزه بالا می‌خواهیم قهرمان جام حذفی شویم. هواداران ما سال سخت و پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشتند و ما آنها را درک می‌کنیم، به خاطر همین حداقل کاری که می‌توانیم برای آنها انجام دهیم این است که قهرمان جام حذفی شویم.

شما اعتقاد دارید خیلی‌ها منتظر بودند بحثخداحافظی مهدوی‌کیا، پرسپولیس را به حاشیه بکشاند؟
- بله، خیلی‌ها منتظر این قضیه بودند و فکر می‌کردند پرسپولیس به حاشیه کشیده می‌شود اما این موضوع باعثشد اتحاد بیشتری در تیم ایجاد شود. ما هم به این نتیجه رسیدیم که کار را با همدلی و اتحاد بیشتری ادامه دهیم.

شما در برنامه ۹۰ استعفا دادید، چه اتفاقی باعثشد از استعفا صرف نظر کنید؟
- بعد از آن برنامه مهدی چندبار تماس گرفت و گفت که این کار را نکنم. اگر مهدوی‌کیا تماس نمی‌گرفت استعفا می‌دادم و برنمی‌گشتم. با این حال اعتقاد دارم تمام این اتفاقات باعثهمدلی بیشتر در پرسپولیس شد.

حضور بازیکنان دو رگه و دو ملیتی را در تیم ملی چطور ارزیابی می‌کنید؟
- این تصمیمی است که کی‌روش گرفته و چون از نزدیک در کنار تیم ملی نیستم نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم، اما قطعا خود کی‌روش بهتر می‌داند چه کار می‌کند. من به تصمیمات کروش احترام می‌گذارم و فکر نمی‌کنم حضور این بازیکنان در تیم ملی مشکلی به وجود بیاورد.

در مورد بازی ایران و کویت چه صحبتی دارید؟
- تیم ما از همه نظر بالاتر و بهتر از کویت است و پیش بینی میکنم تیم ملی با ارائه یک بازی خوب برنده بازی باشد.