بازگشت قهرمان المپیک به کشتی

به گزارشافکارنیوز،یکی از چهار طلایی ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن اعلام کرد، از هفته آینده به تمرین‌های تیم ملی کشتی فرنگی ملحق خواهد شد اما این بازگشت را تنها به خاطر مردم عنوان کرد.

امید نوروزی همچنین از بی‌توجهی به قهرمانان گلایه کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ سال است که المپیک برگزار می‌شود اما تنها ۱۳ ایرانی توانسته‌اند، قهرمان المپیک شوند. اگر قهرمانی آسان بود، شاید الان ۲۰۰ تا ۳۰۰ قهرمان المپیک می‌داشتیم اما این طور نیست.

قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ادامه داد: از مسئولانی که در کار ورزش تخصص ندارند، خواهش می‌کنم به این عرصه نیایند چرا که به ورزش خیانت می‌شود. بعد از المپیک حرف‌وحدیث‌هایی برایم درست کردند اما برای این که ثابت کنم برای پول کشتی نمی‌گیرم فقط به خاطر مردم به کشتی برمی‌گردم اما به مسئولان هم می‌گویم که این راه و رسم برخورد با قهرمانان نیست. آیا پس از المپیک یک نفر رفت خانه محمد بنا تا با او که بهترین مربی جهان است، تیمش سه طلای المپیک گرفته و نشان شجاعت از رئیس‌جمهور گرفته، صحبت کند تا به کشتی برگردد؟

وی همچنین در مورد وعده‌هایی که داده می شود اما به آن عمل نمی‌شود، گفت: من برای هر مسابقه ۱۱ کیلو وزن کم می کنم و این یعنی " مرگ " برای یک کشتی‌گیر. ما از همه این سختی‌ها گذشتیم و اگر حرفی می‌زنم برای شخص خودم نیست بلکه برای کشتی فرنگی است که خیلی‌ها زندگی‌شان را در این راه می‌گذارند وگرنه من امید نوروزی پژوی ۱۴ میلیونی سوار می‌شوم و در خانه پدری‌ام در جنوب شهر شیراز زندگی می‌کنم. من خودم را ثروتمندترین آدم می‌دانم چون توقعی ندارم و سعی می‌کنم یک زندگی متعادل داشته باشم.

نوروزی که در برنامه ورزشی شبکه خبر حاضر شده بود، در پایان گفت: از هفته بعد به اردوی تیم ملی ملحق میشوم و برای این که مشخص شود به وزن بالاتر (۶۶ کیلو) بروم، باید با مربیان صحبت کنم تا من و سعید عبدولی در یک وزن نباشیم و به هم نخوریم تا ترکیب تیم خراب شود.