به گزارش افکارنیوز،گفته می شود رویانیان به ملاقات کفاشیان رفته تا از او بخواهد در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی، به جای تیم چهارم لیگ برتر، سهمیه چهارم فوتبال ایران در آسیا به تیم دوم جام حذفی داده شود

پرسپولیسی ها از همین حالا نگران از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند و می خواهند هر طور شده سهمیه آسیایی جام حذفی را به دست آورند. پرسپولیس شنبه با شکست داماش در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی رسید. حریف سرخپوشان در فینال سپاهان اصفهان یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر است.

سپاهان از لیگ برتر سهمیه آسیایی اش را کسب کرده و نیازی به سهمیه جام حذفی ندارد. براساس قوانین فوتبال ایران، اگر سپاهان قهرمان جام حذفی شود، تیم چهارم لیگ برتر سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به دست می آورد.

پرسپولیسی ها که نگران نتیجه احتمالی فینال جام حذفی هستند، می خواهند سهمیه آسیایی جام حذفی را در همین جام نگه دارند تا در صورت قهرمانی سپاهان، تیم دوم جام حذفی راهی لیگ قهرمانان شود.

جلسه مخفیانه رویانیان و کفاشیان؟

شنیده می شود یکشنبه، مدیرعامل پرسپولیس جلسه ای خصوصی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال داشته است. رویانیان در این جلسه از کفاشیان خواسته سهمیه آسیایی جام حذفی را در صورت قهرمانی سپاهان، به نایب قهرمان جام حذفی بدهند. جلسه ای که فعلا خبری رسمی از آن منتشر نشده است. امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با تماشا خبر جلسه رویانیان و کفاشیان را نه تایید کرد و نه تکذیب: «از ماجرا خبر ندارم و در جریان چیزی نیستم.»

قدوسی: هنوز درخواستی نداده ایم

مدیر رسانه ای پرسپولیس می گوید گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حتی به عنوان تیم دوم جام حذفی خواسته آنهاست اما هنوز درخواستی به فدراسیون فوتبال نداده اند.

قدوسی درباره خبر جلسه رویانیان و کفاشیان به تماشا گفت: «رویانیان جلسه ای نداشته و فعلا حرفی هم نزده است. موضع باشگاه ما نگه داشتن سهمیه چهارم آسیا در جام حذفی است. فعلا چون به برد پرسپولیس در بازی فینال اطمینان داریم حرفی نزدیم. اگر خدایی نکرده قهرمان نشویم، بررسی می کنیم و شاید اعتراضمان را به فدراسیون بدهیم.»

قدوسی اعتقاد دارد عوض کردن قانون سهمیه چهارم اتفاق عجیبی نیست: وقتی یک شبه قانون جام حذفی را به خاطر بودن پرسپولیس در بازی فینال عوض می کنند، عوض کردن این قانون هم مسئله خاصی نیست. در قانون گفته شده فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. حالا به ما گفته اند با هم توافق کنید یا بین شما با قرعه کشی میزبان را انتخاب می کنیم. سپاهان هنوز حرفی نزده ولی با توجه به پرطرفدار بودن پرسپولیس در همه شهرهای ایران بعید است با میزبانی بی طرف موافقت کند. وقتی قانون را آنقدر راحت عوض می کنند، عوض کردن این قانون هم برایشان کاری ندارد. هر چند همانطور که گفتم ما مطمئنیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی می شود.