به گزارش ايسنا، مرحوم برومند شب گذشته و پس از دوراني مبارزه با بيماري در بيمارستان در گذشت.

دکتر هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در این باره به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: «دکتر برومند یک هفته قبل پیش به دلیل عفونت ریه و التهاب عضله قلب به بیمارستان منتقل شده بود که متاسفانه دیشب دچار اختلالات قلبی و در نهایت حمله قلبی شد و به سرعت توسط کادر پزشکی به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد و علی‌رغم تلاش کادر پزشکی، متاسفانه این بازیکن ارزشمند و پیشکسوت فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.»

وی ادامه داد: «بر اساس دستور صریح رئیس و دبیر کل فدراسیون، کلیه مسائل درمانی مرحوم برومند از آغاز بستری شدن تا زمان فوت ایشان، از طریق کمیته پزشکی و پیشکسوتان فدراسیون پیگیری و کلیه هماهنگی‌های لازم با مسئولان و پزشک معالج بیمار از طریق کمیته پزشکی انجام شد که علیرغم تلاشهای تیم پزشکی، متاسفانه فرآیند درمانی آن مرحوم کامل نشد و به دلیل عارضه قلبی در ساعت ۱۸:۱۰ روز گذشته، جان به جان آفرین تسلیم کرد.»

مرحوم برومند از بزرگان باشگاه و مکتب شاهین بود. شاهین باشگاهی بود که در سال ۱۳۲۱ به دست یک معلم بزرگ به نام دکتر عباس اکرامی با همکاری و همراهی گروهی از بهترین جوانان کشور که عمدتا دانشجو بودند، بنا نهاده شد و مفاخر بزرگی چون امیر مسعود برومند، امیر عراقی، شکیبی، فاخری، انصاری، دکتر نادر افشار و مرحوم پرویز دهداری را تربیت کرده و به جامعه فوتبال تقدیم کرده است.

شاهین داری ۴۰۲ تیم جوان با ۶۲ شعبه در سطح کشور بود که دکتر اکرامی این تیم را بر پایه ۳ اصل(اخلاق، تحصیل و علم ورزش) استوار ساخته بود. شاهین در آن روزگار، تنها دفتری بود در ورزشگاه امجدیه(شیرودی) که بازیکنانش برای تعلیم در آنجا گردهم می آمدند. این باشگاه برای اولین بار آموزش فوتبال را به صورت کتابی و از روی اصول، شروع کرد و نخستین جزوه آموزشی را که در برگیرنده اصول ورزش فوتبال بود و با استفاده از منابع جهانی تهیه و تنظیم شده بود، جهت یادگیری در اختیار اعضای خود قرار داد. این تیم به جهت سیستم و قدرت عجیبی که بازیکنانش در کار حمله داشتند به ندرت اجازه می‌داد حریفانش خود را از شکست نجات دهند اما بی درایتی و عدم دور اندیشی مدیران وقت باشگاه و کج سلیقگی و انفعال دستگاه ورزش وقت کشور، دست به دست هم داد و باعثشد بدلیل مسایلی این باشگاه منحل شود.

پس از انحلال تیم شاهین، بازیکنان آن همچنان یکپارچگی خود را حفظ کردند و حدود یک سال بعد محرومیت را با ادامه بازیها و تمرینات خود در زمینهای خاکی سپری کردند تا این که باشگاه‌های مطرح آن روز در صدد جذب این جوانان بی رقیب بر آمدند و از آن جمله باشگاه پاس خواهان کاشانی، کلانی و همایون بهزادی بود و بعضی باشگاه دیگر هم بقیه آنان را مد نظر قرار داده بودند لذا شاهینی‌ها به تکاپو افتاند تا از تفرقه و پراکندگی مجموعه جلوگیری کنند.(از آن جمله پرویز دلداری را میتوان نام برد) بنابراین بر آن شدند تا این مجموعه را در باشگاه پرسپولیس گرد هم آورند. پس از انحلال شاهین با درایت مرحوم امیر مسعود برومند و رایزنیهای مرحود دهداری، چند تن از بازیکنان قبلی شاهین در ترکیب دسته دومی پرسپولیس قرار گرفته و ترتیب یک مسابقه با تیم جم آبادان(که در آن زمان تیم صاحب نامی بود) را دادند و پس از آن تمامی اعضای تیم شاهین به پرسپولیس پیوستند و محبوبیت شاهین بلند پرواز را به پرسپولیس هدیه کردند. پرسپولیس بهار خود را در آغازین روزهای ۱۳۴۷ با مربیگری مرحوم دهداری(کاپیتان پیشین شاهین) و سرپرستی دکتر برومند آغاز کرد که تا به امروز این باشگاه فعالیت می کند و طرفداران بسیاری دارد. از ویژگیهای شاهینیهای قدیم این است که حتی در روزهای کهنسالی به صورت هفتگی در دفتر این باشگاه در نارمک تهران جمع می شوند و اتحاد خود را حفظ می کنند.

مراسم تشییع پیکر امیر مسعود برومند بازیکن سابق تیم ملی ساعت ۹ صبح روز جمعه در ورزشگاه شهید شیرودی انجام می شود و پس از این پیشکسوت فوتبال ایران در بهشت زهرا(س) آرام می گیرد.

مراسم ترحيم نيز روز يکشنبه ۲۲ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد حجت ابن الحسن واقع در خيابان سهروردي برگزار مي شود.