به گزارش افکارنیوز، مصطفی شکری در مورد شکایت افشین قطبی از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آقای قطبی شکایتی را مطرح نکرده است. ایشان مشکلی در مورد قراردادشان با فدراسیون و پرسپولیس دارند که مسئله فدراسیون به مسئولان آن مربوط است. در مورد مشکل قطبی با پرسپولیس باید بگویم با توجه به قانون در پایان دوره مالی هرساله هر فردی موظف است به اداره دارایی مراجعه و اظهارنامه‌ای را مطابق با درآمدهایش ارائه کند.

وی ادامه داد: از مبلغ قرارداد قطبی ۵ درصد بابت مالیات است که بر عهده باشگاه است و باشگاه باید به اداره دارایی پرداخت کند. افشین قطبی قراردادی را با باشگاه پرسپولیس امضا کرده و در آن قرارداد مبلغی درج شده بود اما قطبی کمتر از آن مبلغ را دریافت کرد. مشکل اینجاست چون این مربی برای ارائه اظهارنامه به اداره دارایی مراجعه نکرده این اداره از مبلغ کل قرارداد قطبی با پرسپولیس مالیات کسر کرده و رقم بسیار سنگینی به عنوان جریمه برای قطبی در نظر گرفته شده است که این مشکل نه به دست پرسپولیس حل می‌شود نه به دست فیفا؛ این یک تعهد مالیاتی است که خود قطبی باید به آن عمل می‌کرده است.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه در ارتباط با واریز نشدن پول این باشگاه به حساب جدید نلو وینگادا گفت: ایمیلی به باشگاه رسیده که در آن وینگادا اعلام کرده ۱۳۰ هزار دلاری که باشگاه پرسپولیس باید به این مربی پرداخت می‌کرده هنوز به حسابش واریز نشده است. ابتدا این مبلغ را به حسابی واریز کردیم اما با توجه به امتناع بانک مقصد از دریافت این مبلغ، وینگادا حساب جدیدی را به ما معرفی کرد و قرار شد این پول به آن حساب واریز شود که این اتفاق نیفتاده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده شکایت مانوئل ژوزه و دستیارانش از پرسپولیس عنوان کرد: در این مورد خبر جدیدی وجود ندارد و منتظر هستیم یک دفاعیه تنظیم و به مراجع قانونی ذیربط ارسال کنیم.

شکری درباره صادر شدن رای کمیته انضباطی در پرونده شکایت علی دایی از پرسپولیس و پیروزی این مربی در این دادگاه گفت: ‌ با پرداخت ۱۳۰ میلیون به علی دایی هیچ مشکلی نداریم اما مورد اختلاف ما با این مربی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت پاداش قهرمانی جام حذفی است که هیچ وقت در این مورد قراردادی امضا نشده است. ۵۰ میلیون هم بابت کسر از قرارداد ایشان به خاطر جریمه‌ای که باشگاه در نظر گرفته و ۳۲ میلیون هم مالیات علی دایی است که باید از طریق باشگاه به اداره دارایی پرداخت شود نه به این مربی.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: چون باشگاه پرسپولیس یک نهاد دولتی است نمیشود با یک امضا یا دست نوشتهای که توسط مدیرعامل پیشین این باشگاه به علی دایی داده شده رای صادر شود. ما منتظر هستیم این رای به صورت رسمی به باشگاه ابلاغ شود تا اعتراض خودمان را اعلام کنیم.