کربکندی: شرایط سپاهان بهتر از استقلال است

به گزارش افکارنیوز،کارشناس فوتبال معتقد است با توجه به وضعیت بازی‌های پایانی لیگ برتر، شرایط سپاهان برای قهرمانی بهتر از استقلال است.

رسول کربکندی با اشاره به حساسیت بالای هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: لباس قهرمانی را باید بر تن سپاهان یا استقلال ببینیم. اکنون وضعیت خیلی از تیم‌ها مشخص شده ولی هنوز تکلیف سه تیم ذوب آهن، آلومینیوم و داماش برای ماندن در لیگ یا سقوط به دسته پایین‌تر روشن نیست.

وی ادامه داد: در پایین جدول، وضعیت هنوز مبهم است. ذوب آهن با نفت آبادان سقوط کرده و ملوان بازی می‌کند، آلومینیوم با سپاهان دیدار دارد و داماش با سپاهان و استقلال باید بازی کند. امسال، فصل سختی برای تیم‌ها بود. روز به روز حساسیت لیگ بیشتر شد و همان طور که تیم‌هایی از این وضعیت آسیب دیدند، برخی تیم‌ها هم سود بردند. در این هفته‌ها، مسئولان کمیته انضباطی و لیگ باید تمرکز بیشتری روی تیم‌هایی داشته باشند که نه به سهمیه آسیا فکر می‌کنند و نه سقوط می‌کنند. این تیم‌ها بی‌تفاوت هستند و ممکن است به همین دلیل بی‌انگیزه بازی کنند. بی‌تفاوتی آن‌ها می‌تواند به سقوط یک تیم بینجامد.

کربکندی در ادامه با اشاره به " حذف تقریبی " سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: هرجا حساسیت نباشد، استرس کمتر است و تیم بهتر نتیجه می‌گیرد. اکنون شرایط سپاهان بهتر از استقلال است چون آبی‌پوشان نیاز دارند که امتیازهای لازم را برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند. ضمن اینکه هر دو تیم سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا را دارند و فقط به کسب افتخار قهرمانی فکر می‌کنند. متاسفانه نتیجه دور از انتظار سپاهان در آسیا، به شخصیت این باشگاه لطمه زد.

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب آهن همچنین درباره وضعیت این تیم در فصل دوازدهم و در روزهای پایانی فصل به ایسنا گفت: ذوب آهن چوب مشکلاتش را خورد. این تیم سال قبل ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرد ولی امسال این بودجه تا ۵.۵ میلیارد کاهش یافت. بخش اعظم این مشکل هم به مدیریت کارخانه بازمی‌گشت. هیات مدیره باشگاه ابتدای فصل به من گفتند که هدف‌شان در بازی فصل ماند تیم در لیگ برتر است. من هم ابتدا با ۴ میلیارد تومان از بودجه باشگاه سعی کردم بازیکنانی مانند حدادی‌فر، فرهادی، کشوری، عشوری و مسلمان را حفظ و سپهر حیدری و رجب‌زاده را به تیم اضافه کنم. طبیعی بود که با این وضع پولی برای جذب بازیکنان دیگر نمی‌ماند، بنابراین از بازیکنان جوان و امیدمان استفاده کردیم.

وی افزود: با همه این اوصاف، فصل را خیلی بد شروع کردیم و با وجود بازی‌های خوب، در بازی اول باختیم که البته فکر می‌کنم دست کم در سه بازی نباید بازنده می‌شدیم. پس از آن در شش هفته ۱۰ امتیاز گرفتیم و سه پیروزی خوب داخل خانه داشتیم. تیم رفته رفته روند خوبی پیش می‌گرفت اما مدیریت تصمیم به تغییر کادر فنی گرفت. من هم حق را به مدیریت دادم که مربی تیمش را عوض کند. کادر جدید در بدو کار قول ششم شدن در لیگ را دارد ولی نتایج تیم آن طور که می‌خواستند رقم نخورد.

کربکندی درباره تغییر مدیریت کارخانه ذوب آهن هم گفت: این تغییر تاکنون از نظر روحی و مالی به تیم کمک کرده و ایده‌های بهتر و قوی‌تر دارد. آرزو دارم که ذوب آهن با قدمت و افتخاری که دارد در لیگ بماند تا مدیران بفهمند که هر چقدر پول دهند، همان قدر آش می‌خورند.

وی درباره مسائل اخلاقی فوتبال و عملکرد تماشاگران در ورزشگاه‌ها با نگاهی به رفتارهای پسندیده هواداران گهر دورود گفت: دورودی‌ها انگیزه زیادی داشتند که با حضور تیم‌شان در لیگ برتر، شهر و استان خود را نشان دهند. با توجه به ذهنیتی که وجود داشت، کسی انتظار چنین رفتار خوبی را نداشت.

کربکندی افزود: انگلیس بدترین تماشاگران دنیا را داشت ولی حالا فاصله آنها با زمین تنها دو متر است. مسئولان فوتبال انگلیس با به کار بردن دوربینهای مداربسته، تنبیه و تفکر همگانی توانستند کنترل کنند. متاسفانه در فوتبال ما جدیت لازم برای برخورد با این مسائل نیست. باید از سرمایه تماشاگران به خوبی استفاده کنیم. متاسفانه ورزشگاهها به مکانی برای تخلیه تماشاگران از فشارهای اجتماعی تبدیل شده است.