جعفری: دلار ارزان شود تونی بماند!

به گزارشافکارنیوز،محمد حسین جعفری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال تراکتورسازی اظهار داشت: پس از دو روز استراحت تمرینات تیم برای بازی‌های پیش‌رو مقابل الجزیره و الجیش آغاز شده و بازیکنان ما با انگیزه برای این مسابقات آماده می‌شوند. دوشنبه هفته آینده با هدف کسب هر سه امتیاز بازی با الجزیره به امارات می‌رویم، نتیجه مساوی هم تراکتورسازی را تهدید می‌کند چرا که نمی‌دانیم چه اتفاقی در بازی الجیش و الشباب خواهد افتاد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره شعار تماشاگران در بازی‌های اخیر این تیم علیه خودش گفت: باید پرسید به چه علتی علیه من شعار می‌دهند؟ آیا تیم در وضعیت سقوط است یا اتفاقی رخ داده؟ تراکتورسازی تا ۸۰ درصد سومی خود و کسب سهمیه آسیا را قطعی کرده است آن هم با بضاعت مالی کمتری نسبت به سپاهان و استقلال.

جعفری اضافه کرد: با اطمینان می‌گویم که بحثفوتبالی در میان نیست. این افراد از زمان بازی با سپاهان برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده‌اند اما در آن زمان مردم از این کار آنها استقبال نکردند. شکست مقابل الشباب این فرصت را به آنها داد تا کمی کار خود را پیش ببرند و در بازی با فولاد نیز این برنامه را ادامه دادند. ما فعلا در مورد آنها دندان روی جگر گذاشته‌ایم اما در موقع مناسب اسم و نشانی آنها را اعلام خواهم کرد.

وی درباره شایعه مذاکره تراکتورسازی با رسول خطیبی و علی دایی به تسنیم گفت: با هیچکدام از این دو مربی و البته مربیان دیگر مذاکره نداشته‌ام. خطیبی دوست من است و تنها صعود گسترش فولاد را به او تبریک گفتم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: این همان نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد؛ کدام یک از ۱۷ تیم دیگر لیگ برتر اکنون در حال مذاکره با مربی دیگری است که ما باشیم؟ چرا این شایعات تنها در مورد تراکتورسازی مطرح می‌شود و فقط برای ما دنبال مربی می‌گردند؟ ۲ سایت و تعداد افرادی اندک با من مشکل دارند و این کارها را انجام می‌دهند که حتی پیش از این با آنها صحبت کردیم و تذکر دادیم اما گویا از جایی تحریک می‌شوند و مطمئن باشید اگر روزی آنها تراکتورسازی را فدای جعفری کنند خود مردم آنها را رسوا خواهند کرد.

جعفری درباره اینکه این حاشیه‌سازی‌ها به احتمال کاندیداتوری او در انتخابات شوراها بازمی‌گردد اظهار داشت: فکر می‌کنم به همین دلیل است اما من هنوز تصمیمی نگرفتم و حتی ثبت نام هم نکرده‌ام.

وی درباره اینکه اگر در شورای شهر رای بیاورد از تراکتورسازی خواهد رفت یا نه اظهار داشت: این موضوع نیز بستگی به شرایط و نظر اعضای هیات مدیره دارد.

جعفری درباره سرنوشت ادامه فعالیت تونی اولیویرا گفت: تصمیم درباره او برعهده هیات مدیره است چراکه من تنها یک رای دارم و این اعضای هیات مدیره هستند که باید عملکرد این مربی را بررسی کنند و تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم نتایج تراکتورسازی در بازی‌های باقی مانده بر این تصمیم‌گیری موثر خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد نگرانی‌های ارزی خود برای ادامه همکاری با تونی عنوان کرد: این موضوع را هم هیات مدیره باید تصمیم بگیرد چراکه من پول تونی را نمی‌دهم و این سهامداران ما هستند که باید ببینند با این شرایط بازار ارز و عملکرد تونی قصد ادامه همکاری با او دارند یا نه. امکان دارد همانطور که یکباره دلار از ۱۵۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان رسید برخلاف این اتفاق هم رخ دهد و آن وقت شرایط برای ماندن تونی اولیویرا عوض شود.

وی درباره اینکه گفته قراردادی ۵ ساله با تراکتورسازی دارد، گفت: شاید منظورم را بد بیان کردم. من برنامه ای کوتاه مدت و میان مدت به تراکتورسازی دادم و منظورم این بود که هیات مدیره نظرش این است تا زمان اجرای این برنامه میان مدت حضور داشته باشم. در این برنامه هدف ما رسیدن به آسیا بود که خوشبختانه به آن رسیدیم و به احتمال زیاد برای دومین بار هم آسیایی خواهیم شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد این برنامه برای فصل آینده تاکید کرد: بی‌تردید فصل آینده خیزی قدرتمندانه برمی‌برداریم و جز قهرمانی در لیگ برتر آینده نمی‌توان هدف دیگری را برای تراکتورسازی متصور بود.

جعفری درباره بیانیه ۱۵ باشگاه برای ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر گفت: من نیز این بیانیه را امضا کردم و معتقدم لیگ برتر باید ۱۸ تیمی باقی بماند.