مرفاوی: مدیران استقلال دروغ می گویند

به گزارشافکارنیوز،دوازدهمین دوره از رقابت های لیگ در حالی به پایان خواهد رسید که تکلیف عده ای از مربیان برای فصل بعد مشخص نیست. در این میان صمد مرفاوی سرمربی صبا در پایان لیگ قراردادش به پایان می رسد ولی تمدید قرارداد او در هاله ای از ابهام قرار دارد. مرفاوی تاکید می کند که هیچ مذاکره ای برای تمدید قرار انجام نداده و با تیم دیگری هم مذاکره نکرده است. مرفاوی در خصوص وضعیت صبا، شرایط خودش و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرآنلاین پاسخ می دهد.

آقای مرفاوی آیا در صبا همه چیز برای شما راضی کننده بوده است؟
شرایط بد نبود و ما تا اینجا پیش آمدیم. امیدوارم این ۲ هفته هم نتایج خوبی بگیریم و لیگ را به خوبی به پایان برسانیم.

از عملکرد خودتان به عنوان سرمربی صبا راضی هستید؟
بهتر است این دو بازی هم تمام شود تا بتوانیم در این مورد صحبت کنیم. من معتقدم کادرفنی و بازیکنان نهایت تلاش خود را به خرج دادند تا صبا نتایج خوبی بگیرد و تا حدودی هم عملکرد ما راضی کننده بود. با این حال می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

در مورد مشکلاتی که در این فصل در باشگاه صبا وجود داشت صحبت می کنید؟
مشکلات در هر تیمی وجود دارد و هر کاری سختی های خاص خودش را دارد. این مشکلات و سختی ها در تیم های دیگر هم دیده می شود.

برای فصل بعد چه برنامه ای دارید؟
من صحبتی با مسوولان صبا انجام نداده ام و هنوز چیزی مشخص نیست.

شایعه شده که باشگاه صبا با عبدالله ویسی مذاکره کرده و این مربی فصل آینده روی نیمکت صبا می نشیند. در این مورد چه صحبتی دارید؟
شایعات همیشه در هر تیمی وجود دارد ولی من آدمی نیستم که به این مسائل توجه کنم یا واکنش نشان دهم. دو بازی دیگر باقی مانده و سعی می کنم وظایف خودم را انجام دهم. برای من مذاکره باشگاه صبا با مربیان دیگر مهم نیست چون این حق طبیعی مسوولان صبا است که با مربیان دیگر مذاکره کنند و من هم حق دارم در مورد وضعیتم تصمیم بگیرم.

به نظر شما چه تیمی قهرمان لیگ می شود؟
شانس استقلال و سپاهان تقریبا برابر است و هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد در نهایت جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

شما با ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر موافق هستید؟
من موافق نیستم چون قبل از این که چنین تصمیمی گرفته شود باید به خوبی این موضوع مورد بررسی قرار می گرفت و کارشناسی می شد که نشد. من معتقدم قبل از این که به فکر سازماندهی بازی های لیگ برتر باشیم بهتر است که رقابت های لیگ دسته اول را درست کنیم. این بازی ها در دو گروه و با شرکت ۲۸ تیم برگزار می شود که دو یا سه تیم به لیگ برتر صعود می کنند و این نسبت به تیم هایی که در لیگ یک حضور دارند کم است. رقابت های لیگ دسته اول باید تبدیل به یک گروه شود و این بازی ها نظم خاصی بگیرد تا پشتوانه خوبی برای بازی های لیگ برتر شود.

این روزها مرخصی رفتن کارلوس کروش هم برای رسانه ها سوژه شده و خیلی ها از او انتقاد کرده اند. شما در این مورد چه صحبتی دارید؟
ما بالاخره نمی دانیم مرخصی های کروش چه زمانی تمام می شود و اصلا نمی دانیم او چند روز مرخصی دارد. کروش معمولا قبل از هر بازی ۲ هفته اردو برگزار می کند و بعد از انجام بازی ایران را ترک می کند و دوباره این سناریو تکرار می شود. البته من در جریان قرارداد او نیستم و نمی دانم این قرارداد به چه صورت امضا شده. خدا می داند.

راستی طلب خودتان را از باشگاه استقلال گرفتید؟
من برای استقلال آرزوی موفقیت دارم و بحثی در مورد مسائل فنی ندارم. این تیم صدرنشین لیگ برتر است و همیشه برای استقلال آرزوی موفقیت دارم ولی در مورد مدیریت باشگاه استقلال باید یک موضوع را عنوان کنم. متاسفانه مدیران استقلال حرف راست نمی زنند و دیگر حرفی باقی نمی ماند که در این مورد بزنم.

راستی هفته گذشته تشویق فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی حاشیه های زیادی را به وجود آورد. شما که زمانی در این تیم بودید در مورد این مسائل چه توضیحی دارید؟
این که هواداران یک بازیکن یا مربی را تشویق کنند طبیعی است. در گذشته خیلی ها مثل ناصر حجازی یا امیر قلعه نویی یا خیلی های دیگر تشویق شدند و این چیز عجیبی نیست. هواداران استقلال حق دارند فرد محبوب خود را تشویق کنند.

ولی قلعه نویی در مورد تشویق مجیدی در مورد این بازیکن تند صحبت کرده بود. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
من در مورد حرف های دیگران نمی توانم نظر بدهم ولی باز هم می گویم که هواداران حق دارند که فرد محبوب خود را تشویق کنند.