سیدجلال: توافق من با سپاهان دروغ است

به گزارشافکارنیوز،با انتخاب تهران به عنوان میزبان فینال جام حذفی، امید پرسپولیسی‌ها برای قهرمانی در این جام بیشتر شد. سیدجلال حسینی مدافع ملی‌پوش سرخپوشان معتقد است آن‌ها به هیچ عنوان اجازه ندارند این فرصت طلایی را برای فتح جام از دست بدهند. حرف‌های این مدافع سرسخت را بخوانید.

این تعطیلی انگار برای پرسپولیس خیلی به موقع بود؛ این‌طور نیست؟

بله، دقیقا. خیلی خسته بودیم. در این مدت فشار زیادی روی بازیکنان بود. دو بازی خیلی سنگین داشتیم که البته بازی با داماش مهم‌تر بود. هم بازی شرایط خاصی داشت و هم این‌که ۱۲۰ دقیقه بازی روی چمن مصنوعی خیلی تحت فشارمان گذاشت.

البته به نظر می‌رسد که بازی‌های لیگ را خیلی هم جدی نمی‌گیرید!

این‌طوری هم نیست که آن‌ها را دست کم بگیریم. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم ولی آن‌طور که باید و شاید نتیجه نگرفته‌ایم. همین الان هم می‌توانستیم بالای جدول باشیم و برای قهرمانی بجنگیم اما خوش‌شانس نبودیم. الان هم بازی به بازی پیش می‌رویم.

اما خب بازی با ملوان را هم بی‌خیال شده‌اید و همه تمرکزتان روی فینال حذفی است.

داریم خودمان را برای آن بازی آماده می‌کنیم چون حریف‌مان هم شخصیت قهرمانی دارد، هم پرمهره است و هم یک تیم سازمان‌یافته. ما مجبوریم این بازی را ببریم.

پس به خاطر همین ویژگی‌ها است که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند با وجود ضعیف شدن سپاهان، پرسپولیس توانایی بردنش را ندارد!

این‌که بگویند پرسپولیس از پس سپاهان برنمی‌آید حرف درستی نیست و من این را هم قبول ندارم که سپاهان شرایط خوبی ندارد. این بازی فینال است و تیم‌ها هر چقدر هم شرایط‌شان بد باشد، این بازی برای‌شان فرق می‌کند.

چقدر امیدواری که این بازی را ببرید؟

همه چیز دست به دست هم داده تا دو تیم بزرگ و باشخصیت در فینال به هم برسند و هر دو تیم روز سختی خواهند داشت. این‌که چه کسی بازی را می‌برد هم برمی‌گردد به مدیریت تیم‌ها در زمین و تمرکز بازیکنان.

پرسپولیس تا الان بازی‌های بزرگ زیادی را از دست داده، نگران نیستید که به خاطر استرس و ترس دوباره از باخت تنها فرصت باقیمانده را هم از دست بدهید؟

در جام حذفی همین‌جوری هم فشار زیاد است، چه برسد به الان که باید در فینال بازی کنیم. تا الان خدا خیلی کمک‌مان کرده و حالا هم نمی‌خواهیم خدای نکرده آخرین شانس را از خودمان بگیریم. ما روزهای سختی را گذراندیم و در جام حذفی سخت‌ترین بازی‌ها را داشتیم. در همه بازی‌ها میهمان بودیم اما با حمایت هواداران و همت بچه‌ها به فینال رسیدیم و نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم.

البته به شرطی که مثل این یکی دو بازی آخر نباشید!

حساب این دوتا بازی آخر را جدا کنید. بازی با داماش را که گفتم شرایطش فرق می‌کرد. ذوب‌آهن هم برای نیفتادن می‌جنگید. همه چیز برای آن‌ها از دست رفته بود و این کار ما را سخت‌تر می‌کرد. با این حال کم‌کاری نکردیم و جوری جنگیدیم که حرف و حدیثی درست نشود.

خودت به این چند بازی آخر پرسپولیس چه نمره‌ای می‌دهی؟

این‌که خوب بازی می‌کنیم یا نه را نمی‌دانم اما از اول نیم‌فصل تا الان نتایج خوبی گرفته‌ایم. حداقل این‌که بخشی از ناکامی‌های نیم‌فصل اول را جبران کردیم.

الان که به آخر فصل رسیده‌ایم فکر می‌کنی مشکل پرسپولیس در نیم‌فصل اول چه بود که نتوانست نتیجه بگیرد؟

باور می‌کنید اگر بگویم خودمان هم نمی‌دانیم! ما بازیکنان بزرگی در تیم‌مان داریم ولی فکر می‌کنم ژوزه نتوانست از داشته‌هایش درست استفاده کند. برای همین امتیازهای زیادی را از دست دادیم و خیلی به مشکل خوردیم. یحیی که آمد تازه پرسپولیس جان گرفت و به خودمان آمدیم.

جالب این‌که خود تو یکی از بازیکنانی بودی که کمترین انتقاد را شنیدی.

این از لطف هواداران، پیشکسوتان و کارشناسان بود. من به عنوان بازیکن وظیفه‌ام را انجام دادم. همیشه به خودم یادآوری می‌کردم که در تیم بزرگی به نام پرسپولیس بازی می‌کنم و باید با تمام وجود بازی کنم نه فقط من، همه بچه‌های تیم همین تفکر را دارند و به خاطر پرسپولیس صادقانه می‌جنگند. ما فقط در مقطعی دچار حاشیه‌های ناخواسته شدیم که نتیجه نمی‌گرفتیم.

خب این حاشیه‌ها و ناکامی‌ها باعثنمی‌شد از آمدن به پرسپولیس پشیمان شوی؟

هیچ‌وقت. حتی یک‌بار هم از خودم نپرسیدم چرا به پرسپولیس آمدم یا حس کنم اشتباه کرده‌ام ولی خیلی ناراحت بودم که چرا این‌طور شده. ما از همان اول فصل هم می‌توانستیم مدعی باشیم و جایگاه‌مان این نبود. ما پرسپولیسیم و باید خیلی بهتر از اینها باشیم.

یک بحثدیگر هم در مورد تو زیاد شنیدیم و آن این‌که با سپاهان توافق کرده‌ای که آخر فصل برگردی اصفهان.

اصلا اين حرفها نيست و من نميدانم اين شايعهها از كجا نشأت گرفته. باور كنيد دروغ است. ضمن اينكه ما در فينال بايد با سپاهان بازي كنيم و اين حرفها هم براي من ناراحتكننده است و هم براي هواداران. دوست ندارم به هر شايعه دروغي جواب بدهم و تمركز خودم را بههم بريزم.