سجادی: برنامه‌ای برای انتخابات کمیته المپیک ندارم

به گزارشافکارنیوز،حمید سجادی در حاشیه‌ی اولین تورنمنت بین‌المللی کشتی ناشنوایان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انصافا برای حضور در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک تا این لحظه نه برنامه‌ای بوده، نه صحبتی هست نه کسی تاکید کرده نه کسی تعارف کرده و نه سناریویی نوشته شده تا کاندیدا شوم. من خیلی کوچک‌تر از این حرفها هستم که بخواهم این برنامه‌ها را داشته باشم و خودم هم قصد و اراده‌ای در این زمینه نداشته‌ام و هرچه خیر و صلاح است پیش می‌آید.

وی افزود: همین نقش امروز من با اعتمادی که آقای احمد‌ی‌نژاد به جامعه ورزش کرد و بنده را دو سال پیش از طرف جامعه ورزش برای وزارت معرفی کرد برای من و جامعه ورزش که آن روز از ما حمایت کردند، کافی است.

همین‌که رییس جمهور این درایت را به خرج داد که یک نفر از جامعه ورزش را معرفی کند برای ما ورزشی‌ها جای قدردانی دارد. چون نگاه ویژه مدیر اجرایی کشور به ورزش این‌گونه بود.

سجادی ادامه داد: حالا به هر دلیل تقدیر و قسمت نبود که من تایید شوم ولی باز لطف رییس جمهور در جلسه معارفه دکتر عباسی و بعد از آن جلسه با محبت خود آقای عباسی و تعامل و اعتماد ایشان به من و همکارانم شامل حالم شد که در همین جایگاه هم اگر لیاقت داشته باشم بتوانم وظایفم را انجام دهم که همین برایم کافی است.

وی با بیان این‌که پست‌ها در ورزش ملاک ارزش‌گذاری نیستند، خاطر نشان کرد: عمل‌کردن در ورزش مهم است و پست‌ها باعثبرتری یا افت کسی نیستند. در این ۴۳ ماه حضورم در وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی در تمام مجامع فدراسیون‌ها گفته‌ام که اگر به این باور برسیم که در ورزش هیچ کس جای کس دیگری را تنگ نخواهد کرد ورزش کشور گلستان می‌شود اما باید این درایت را داشته باشیم که همه بیاییم و کار کنیم.

سجادی ادامه داد: تنها یک نفر رییس می‌شود ولی همه می‌توانند به او کمک کنند. باید به این حد از بینش برسیم که به یکدیگر در ورزش کمک کنیم. مثل همین بزرگانی که برای کمک به این تورنمنت کشتی ناشنوایان حضور پیدا کردند، چون عشق به کار کردن در ورزش میان آنها وجود دارد که اگر این روحیه ایجاد شود مهم نیست پست‌ها به چه کسی می‌رسد، بلکه باید شیفته کار و انجام وظیفه باشیم.

وی هم‌چنین درباره‌ی اساسنامه اصلاحیه کمیته ملی المپیک اظهار کرد: پیگیر و پاسخ نهایی IOS درباره اساسنامه اساسی کمیته ملی المپیک هستیم. هم آقای علی‌آبادی و هم آقای افشارزاده این موضوع را دنبال می‌کنند. به امید خدا انتخابات کمیته ملی المپیک هم با برنامه‌ریزی برگزار گردد، چون برای کشور لازم است که این‌گونه اتفاقات مدیریتی زودتر تثبیت شود.

وی درباره احتمال تعویض انتخابات از اردیبهشت‌ماه به تاریخ دیگر بیان کرد: در جریان این موضوع نیستم و مجمع باید نظر بدهد. ۱۴ اسفند‌ماه ۹۱ مجمع علاقه‌مند بود که انتخابات هرچه زودتر انجام پذیرد و الان هم درخواست مجمع این است که این روند تسریع شود. البته نمی‌دانم باید چه کار کنیم که زودتر به خواست مجمع برسیم.

سجادی با بیان این‌که کارگروه تشکیل‌شده نظر خود را درباره‌ی اساسنامه داده‌اند، افزود: یک فرصت سه روزه در آن جلسه اعلام شد ولی نمی‌دانم چرا رعایت نشد و بعد از آن اعضای کارگروه از طریق ما پیگیری کردند که گفتیم نمی‌دانیم چرا رعایت نشده است. از آقای افشارزاده پرسیدند و حاج آقا محبت کردند و هرچه سریع‌تر جلسه را برگزار کنند که در آن جلسه من هم حضور داشتم. با اضافه‌شدن خانم رسولی در آن جلسه هفت نفر حاضر بودند که البته یک نفر هم غایب بود. نقطه‌نظراتی داده شد و ما هم نظراتی دادیم ولی چون به دلیلی که باز نمی‌دانم انعکاس نظرات طولانی شد آن ۷ _ ۸ نفر نامه‌ای نوشتند و امضاء کردند که ما از نظرات خود صرفه‌نظر کردیم و شما همان نظرات قبلی را لحاظ کنید که وقت نگذرد.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک و آقای افشارزاده هم زحمت کشیدند و جلسه گذاشتند که اساسنامه را جمع‌بندی کردند و با لحاظ‌کردن توضیحاتی که IOS خواسته بود، اساسنامه اصلاح و به IOS ارسال شد.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا خوشبین هستید اساسنامه اصلاحی از سوی IOS تایید شود، تصریح کرد: من همیشه خوشبین هستم و در ورزش به هیچ مساله‌ای بد نگاه نمی‌کنم، چون همه چیز ورزش خوب است. در ورزش کار در میدان حرف اول را می‌زند و اساسنامه و کتاب و آیین‌نامه نباید باعثانجام نشدن کار در ورزش شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان هم‌چنین درباره‌ی بلاتکلیفی بعضی از فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، گفت: کدام بلاتکلیفی فدراسیون‌ها مشغول فعالیت هستند. این همان نگاهی است که می‌گویم ما ورزشی‌ها باید در ورزش خوش‌بین باشیم. اصل ورزش کار و کار است و برای ساختارسازی و مسائل مربوط به آن باید زمان داده شود. در این زمینه‌ها باید کار ستادی مدیریت و فکر و برنامه صورت گیرد که با این وجود باید خوش‌بین باشیم.

وی با اظهار امیدواری از تصویب‌شدن بودجه پنج هزار و ۵۰۰ میلیاردی درخواستی وزارت ورزش از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم هرگونه حمایتی که لازم است از ورزش صورت پذیراست از طرف همه انجام شود. ما هم علائم و پالف‌های محکمی از نمایندگان محترم دیده‌ایم و همه نهاد‌ها باید از ورزش حمایت کنند.

سجادی افزود: وقتی امسال سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نام‌گذاری شده ما باید به سهم خود در ورزش حماسه اقتصادی خود را نشان دهیم در سیاست هم به همین صورت است. اگر قرار است کشور حماسه سیاسی بیافریند ما ورزشی‌ها هم نقش داریم نه این‌که رویکرد سیاسی پیدا کنیم. بلکه باید شرایط را با بالا‌بردن روحیه‌ی مردم، حفظ نودوستی، امید به آینده، عزت و اقتدار ملی و غرور‌آفرینی از طریق ورزش فراهم کنیم.

وی ادامه داد: وقتی روحیه و اعتماد به نفس نداشته باشیم چه‌طور می‌خواهیم حماسه‌آفرینی کنیم این نقش مهم ورزش در تحقق حماسه سیاسی است. خیلی از نهادها هم چنین وظیفه‌ای دارند ولی ما به سهم خود در ورزش می‌خواهیم با ارائه‌ی خیلی از خدمات به مردم، اعتماد ملی و غرور‌آفرینی به وجود آوریم.

سجادی با بیان محاسن ورزش اضافه کرد: ورزش ابعاد مختلف دارد مثل تعلیم و تربیت در مدارس یا سلامت و یا نقش حرفه‌ای آن در باشگاه‌ها که رویکرد‌های هر کدام از آنها دارای حسن و برکت است که البته این کار سخت مدیریت در ورزش است، اما فکر می‌کنم در سال ۹۲ هم بتوانیم راه سال‌های گذشته را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به موفقیت ورزش ایران در بازی‌های آسیایی گوانجو در سال ۱۳۸۹ اظهار کرد: فراموش نکنید که از گوآنجو برای المپیک لندن دورخیز کردیم و توانستیم در لندن به موفقیت خوبی برسیم. معتقدم با اعتماد به نفسی که فدراسیون‌ها پیدا کرده‌اند در بازی‌های آسیایی اینجوان کره جنوبی حتما نتایج خوبی می‌توانیم بگیریم چون سازوکارهای ورزشی‌مان خوب تعریف شده است.

سجادی ادامه داد: ایران امروز در میادین بین‌المللی ورزشی حرف برای گفتن دارد و در المپیک روی ما حساب می‌کنند. ما دست‌ کم چهار رشته مدال‌آور در المپیک داریم و زمانی که کشور‌های آسیایی به خاطر نتایج المپیک به ما تبریک می‌گفتند و در ماکائو و نشست OCA از قهرمانان ما تجلیل شد، یعنی ما برای عزت و افتخار آسیا در المپیک نقش داشته‌ایم که این برای ما خیلی خوب است و حتما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ راه خوبی را در پیش داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تشکر از زحمات دکتر علی مرادی رییس فدراسیون ناشنوایان، بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء در انجام فعالیت‌های این فدراسیون گفت: دکتر علی مرادی از روزی که آمده مرتب در حال نوشتن برنامه برای فدراسیون، رصد‌کردن اوضاع، دعوت از بهترین کارشناسان، تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات منظم و هدفمند بوده است چون المپیک ناشنوایان و رقابت‌های جهانی بیماری‌های خاص را در پیش داریم.

سجادی افزود: مهم‌ترین مطلب در این فدراسیون کلاس‌بندی مناسب برای بیماری‌های خاص است که کار منظم و منسجمی را می‌طلبد.

وی درباره تورنمنت بین‌المللی کشتی ناشنوایان بیان کرد: برگزاری این رقابت‌ها با نام مرحوم رییسی‌نیا یک کار بسیار خوب و فرهنگی بود. رییسی‌نیا با سه قهرمانی پیاپی در المپیک ناشنوایان پاداش خود را دریافت نکرد و مبالغ آن را به ساخت مجموعه فعلی فدراسیون اختصاص داد که این کار یک درس اخلاقی بزرگ است.

سجادی در پایان از رسانهها خواست که چنین کارهای فرهنگی را پیشتر منعکس کنند تا ارزش آنها مشخص شود.