مخالفان ۹۰ حلقه محاصره را تنگ می‌کنند

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار در گزارشی که تهران امروز آن را منتشر نموده آمده است ائتلاف فراز كمالوند و امير قلعهنويي عليه برنامه 90 و عادل فردوسيپور، با افشاگري زيركانه مجتبي شريفي در برنامه هفته گذشته عليه مجري مشهور اين برنامه، ديگر كاملا رسمي شده و هرروز رنگ و بوي جديتري به خود ميگيرد.

رئیس کمیته انضباطی که در مناظره‌اش مقابل یک حقوقدان ورزشی به کلی قافیه را باخته بود، ترجیح داد در واکنش به خنده‌های معنادار فردوسی‌پور خاطره‌ای را به یاد او بیاورد. تماس تلفنی عادل با شریفی برای بخشش علی کریمی، همان چیزی بود که می‌توانست مجری باهوش ۹۰ را شوکه کند و برنامه‌اش را با چالش‌های تازه‌ای مواجه سازد.
ماجرایی که امروز به دستاویزی مناسب برای مخالفان عادل تبدیل شده و سرمربیان دو تیم سپاهان و تراکتورسازی به عنوان سردسته این مخالفان، بهترین فرصت را برای تلافی تمام مشکلاتی که میان آنها و مجری برنامه ۹۰ وجود داشته و دارد، به دست آورده‌اند.
این موضوع برای هر دو مربی نامبرده آنقدر جدی هست که در توضیح آن، مصاحبه‌هایی مفصل و جداگانه داشته باشند و حتی وجهه‌ای توهین‌آمیز به انتقادات‌شان از فردوسی‌پور بدهند: «تمام مشکل فردوسی‌پور با من و تراکتورسازی از سال گذشته شروع شد، یعنی درست زمانی که بحثاس‌ام‌اس‌ها به وجود آمد ‌اما آدم نباید اینقدر کینه‌ای و عقده‌ای باشد و شمشیر را از رو بکشد.

او یک سال و نیم است ارتباط زنده تلفنی با من برقرار نکرده، چون از من می‌ترسد. چون نمی‌تواند من را هم مثل خیلی‌های دیگر به گوشه رینگ ببرد و هرچه دلش می‌خواهد به من بگوید.» کمالوند که از لحن صحبت‌هایش پیداست از فرصتی که به دست‌ آمده به شدت خوشحال است، لحنش را تندتر می‌کند و با عصبانیت می‌گوید: «‌ آقای فردوسی‌پور! واقعا خجالت نکشیدی که به شریفی زنگ زدی و گفتی محرومیت کریمی را کم کن؟ اگر بخشیدن بد است، چرا برای جاسم کرار ۵ بار برنامه درست کردی؟ مگر تو کارمند باشگاه استیل‌آذین هستی که به کمیته انضباطی زنگ می‌زنی و می‌گویی کریمی را ببخشید؟ تو با امیر قلعه‌نویی هم مشکل داری و به همین دلیل برای سپاهان مشکل درست می‌کنی.»
کمالوند در ادامه به سلامت کاری فردوسی‌پور هم حمله می‌کند و او را مجری نا سالمی می‌داند: «‌اگر فردوسی‌پور سالم است، چرا از کمیته انضباطی تقاضای بخشش کریمی را کرده؟ سوال من این است که وقتی کریمی در بازی استیل‌آذین و تراکتورسازی به سینه داور زد، چرا فردوسی‌پور این موضوع را به‌طور دقیق بررسی نکرد؟ مگر او از باشگاه استیل آذین حقوق می‌گیرد که تقاضای بخشش کریمی را می‌کند؟» عادل فردوسی‌پور معمولا عادت دارد به انتقادات تندی که هر از چند گاهی علیه او و برنامه‌اش مطرح می‌شود، رسیدگی کند و در اولین برنامه‌اش نسبت به رفع ابهام ایجاد شده اقدام می‌کند.

با دانستن این موضوع می‌توان منتظر واکنش فردوسی‌پور به صحبت‌های کمالوند و قلعه‌نویی در برنامه امشب ۹۰ ماند و به انتظار اتفاقات تازه‌ای نشست. کمالوند همچنان در میدان می‌تازاند و برای فردوسی‌پور خط و نشان می‌کشد: «من ول کن این موضوع نیستم و پیش استاندار و نماینده‌های مجلس هم خواهم رفت تا خیلی از مسائل برایم روشن شود.» هنوز فراموش نکرده‌ایم که قاضی شریفی، پس از اعلام حکم ممنوع‌المصاحبه‌ شدن علی دایی و در پاسخ به دلایل صدور این حکم عجیب و غریب، از این استدلال استفاده کرد که دایی با استفاده از فضای ایجاد شده در عرصه عمومی از جملاتی استفاده کرده که باعثتحریک هواداران فوتبال شده و آنها به استناد آن، اقدام به فحاشی علیه داور کرده‌اند.

يعني دقيقا همين اتفاقي كه خود شريفي با صحبتهايش در برنامه هفته گذشته 90 رقم زد و باعث شد در بازي سپاهان و نفت تهران، بدترين توهينها به عادل فردوسيپور نسبت داده شود. سوال اصلي اينجاست كه آيا رئيس كميته انضباطي كه حرفهايش تحريك عده زيادي از هواداران سپاهان و تراكتورسازي را به همراه داشته و حاشيههاي فراواني را هم در روزهاي اخير به وجود آورده، براي خود تنبيهي را در نظر خواهد گرفت يا اين ماجرا در مورد شخص رئيس صدق نميكند؟