وقتی دلار بر فوتبال ایران سایه می اندازد

به گزارشافکارنیوز،معمولا هرچه به روزهای پایانی فصل نزدیک می شویم بحثنقل و انتقالات فوتبالیست ها هر روز داغ و داغ تر می شود، این که کدام بازیکن به استقلال می رود، کدام یک مدنظر پرسپولیس است، چه نفراتی در تیررس سپاهان و تراکتور قرار دارند و … این بار هم این شیوه را به خوبی می توانیم در فضای رسانه ای ورزش کشور که منتشرکننده نظرات بازیکنان و مربیان و مدیران هستند، مشاهده کنیم ولی بشنوید از آتشی که مدتی زیر خاکستر بود و مثل این که دوباره قرار است به شکلی بدتر سربلند کرده و زبانه بکشد؛ " کوچ بازیکنان ایرانی به کشورهای عربی "!

البته این روزها آن قدر تیم های باشگاهی ما برابر همتایان عربی خود ناکامی به بار آورده اند که رفتن به فوتبال این کشورها خیلی هم نمی تواند به ضررمان تمام شود ولی قضیه اینجاست که این بار تیم های درجه دو باشگاهی در امارات، قطر و کویت بازیکنان ایرانی را هدف گرفته اند. خبر می رسد که چند ایجنت ایرانی که ارتباط خوبی با کشورهای آن سوی آب های خلیج فارس دارند، مصمم شده اند تا چند بازیکن خوب ایرانی را به تیم های عربی ترانسفر کنند. البته تیم های خواهان بیشتر در دسته دوم فوتبال کشورهای خود فعالیت دارند و تیم های دسته اولی متقاضی هم از لحاظ قدرت در کشورهای خود درجه ۲ و ۳ هستند ولی وقتی پای دلار بالای ۳۴۰۰ تومانی به میان می آید، مطوئنا خیلی از معادلات تغییر خواهد کرد و یک پیشنهاد ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار دلاری می تواند دست و دل خیلی از بازیکنان خوب فوتبال ایرانی را بلرزاند.
طبق اخبار دریافتی تاکنون توافق نهایی بین هیچ کدام از بازیکنان و ایجنت ها حاصل نشده و طرفین منتظر پایان فصل فوتبال هم در ایران و هم در کشورهای خواهان هستند. اگر توافقی هم شده باشد، فعلا کسی چیزی بروز نمی دهد ولی طبق شایعات بسیار نزدیک به واقعیت تیم های بن یاس و الظفره امارات، الجحرا و السالمیه کویت و المرخیای قطر باشگاههایی هستند که برای جذب بازیکنان خوب ایرانی در پست های هافبک و مهاجم ابراز علاقه کرده اند. آن روزهایی که بازیکنانمان به تیم های مطرح این کشورها می رفتند ، همگی با افت فاحش به ایران برمی گشتند، خدا به دادمان برسد که حالا می خواهند به تیم های درجه دو عربی منتقل شوند! ولی چاره ای نیست چون ارزش دلار به حدی در ایران بالارفته که چنین مهاجرت هایی را کاملا عقلایی (بخوانید اقتصادی) جلوه می دهد. امیدواریم باب فرجی باز شود تا از این کوچ که قطعا به فوتبال باشگاهی ایران لطمه بیشتری خواهد زد، صرف نظر شود چون در صحبت های درگوشی نام بازیکنان شاخصی از لیگ برتر در فهرست نفرات مدنظر تیم های عربی شنیده می شود. نامهایی که رفتن آنها می تواند این فوتبال کم ستاره فعلی باشگاهیمان را تهی تر از حالا بکند!!