به گزارش افکارنیوز، گروه‌های حامی حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به رئیس فیفا خواهان حذف نام رئیس اتحادیه فوتبال بحرین از فهرست کاندیداهای ریاست AFC شدند.

به گزارش رویترز، ۲ گروه فعال حامی حقوق بشر از فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواستند تا کاندیداتوری شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه بحرینی برای احراز پست ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دلیل نقض حقوق بشر نپذیرد و او را از این انتخابات کنار بگذارد.

در نامه‌ای که به سپ بلاتر، رئیس فیفا ارسال شده است ۲ گروه «مرکز حقوق بشر بحرین» و «انجمن جوانان حقوق بشر بحرین» عنوان کرده‌اند که شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس اتحادیه فوتبال بحرین شایسته این پست نیست.

در نامه‌ای که روز گذشته(جمعه) به فیفا ارسال شده آمده است: «شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه در نقض حقوق بشر در کشور بحرین سهیم بوده است و به همراه دستیاران و مشاورانش در سرکوبی بازیکنان، مدیران، داوران و باشگاه‌هایی که در اعتراضات بحرین در ماه فوریه ۲۰۱۱ حضور داشته‌اند، نقش بسزایی داشته است.

امیدواریم شما نیز اصول ارزشمند ورزش و بازی جوانمردانه که اساس حقوق بشر است را به خاطر داشته باشید و از دستیابی این ستمگران به چنین پست و مقام باارزشی که ممکن است با تصویر بدنام خود باعثخدشه‌دار شدن این رشته ورزشی شوند جلوگیری به عمل آورید».

شیخ سلمان ۴۷ ساله تا به امروز در این مورد واکنشی از خود نشان نداده است، این در حالی است که وی به همراه ووراوی ماکویدی از تایلند، حافظ ابراهیم المدلج از عربستان و یوسف السرکال از امارات متحده عربی کاندیدای احراز پست ریاست AFC هستند. در تاریخ ۲ می ۲۰۱۳(۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲) طی مراسمی در کوالالامپور مالزی رئیس دوره جدید AFC انتخاب خواهد شد.

شیخ سلمان همچنین در تلاش است تا در کمیته اجرایی فیفا کرسی را از آن خود کند. اوایل این ماه او در کنفرانس خبری حضور یافت ولی از پاسخگویی به پرسش‌هایی که در مورد اعتراض‌های مردمی در جریان برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در منامه بحرین مطرح شد، طفره رفت.

سه‌شنبه گذشته نیز گروه حقوق بشر و دموکراسی آمریکا در بحرین با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست تا به این کاندیدای بحرینی به دلیل آزار و اذیت بازیکنان فوتبال این کشور رای ندهند.

در نامه این گروه به AFC آمده است: اتحادیه فوتبال بحرین تحت هدایت شیخ سلمان آل خلیفه به همراه خانواده پادشاهی بحرین برخی بازیکنان فوتبال را بازداشت و مورد شکنجه قرار داده است.